BMW S1000RR, bakbroms usel funktion.

Det behöver ju nödvändigtvis inte vara luft som läcker in heller, utan helt enkelt bara att packningarna i pumpen inte tätar så att dom orkar bygga upp tryck eller inte orkar hålla kvar bromsvätska så att man bara behöver en kort bromsrörelse. Sen kan det vara tätningarna i oket som är "klibbiga" också, så att kolven dras tillbaka in i oket de där extra tiondelarna så att man behöver en lång rörelse för att trycka fram kolvarna OCH bromsa.
 
Även Skev bromsskiva kan göra så klossarna åker in i oket för mycket vilket ger detta fenomen. Den kan ha slagit sig av för hög värme.
 
Även Skev bromsskiva kan göra så klossarna åker in i oket för mycket vilket ger detta fenomen. Den kan ha slagit sig av för hög värme.
Men då borde väl bromsen ta sent omgående när man är i rörelse.

Igår efter luftning och påfyllning av ny olja tog bakbromsen bra när jag provade under en hel timmes körning.
Den blev sedan gradvis sämre men inte fullt så dåligt som tidigare.

Det blir ny packningssats som nästa steg.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top