BMW S1000RR, bakbroms usel funktion.

Det behöver ju nödvändigtvis inte vara luft som läcker in heller, utan helt enkelt bara att packningarna i pumpen inte tätar så att dom orkar bygga upp tryck eller inte orkar hålla kvar bromsvätska så att man bara behöver en kort bromsrörelse. Sen kan det vara tätningarna i oket som är "klibbiga" också, så att kolven dras tillbaka in i oket de där extra tiondelarna så att man behöver en lång rörelse för att trycka fram kolvarna OCH bromsa.
 
Även Skev bromsskiva kan göra så klossarna åker in i oket för mycket vilket ger detta fenomen. Den kan ha slagit sig av för hög värme.
 
Även Skev bromsskiva kan göra så klossarna åker in i oket för mycket vilket ger detta fenomen. Den kan ha slagit sig av för hög värme.
Men då borde väl bromsen ta sent omgående när man är i rörelse.

Igår efter luftning och påfyllning av ny olja tog bakbromsen bra när jag provade under en hel timmes körning.
Den blev sedan gradvis sämre men inte fullt så dåligt som tidigare.

Det blir ny packningssats som nästa steg.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top