BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Lär komma en till återkallelse/teknisk uppgradering. BMW verkar äntligen har anställt en ingenjör för att designa expansionskärlet och inte en exceltekniker. Kanske man slipper fylla var 100ade mil. Det nya är en nippel och en slang, nr 6 och 9. Tror att hålet i toppen av kärlet kommer sättas igen eller så byter man hela kärlet, borde inte behövas längre.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0D02-EUR-04-2014-K47-BMW-S_1000_R_0D02,_0D12_&diagId=17_0732

Snart har vi nästan en produktionsfärdig hoj \o/
 
Quickshiftern neråt finns ingenstans på R, dom tycker bara om att slå i växlar utan koppling. R har inte samma qs som RR ännu. Kommer säkert komma. Abs PRO tror jag det vanliga systemet heter, alltså inte bromsa i kurvan som RR och hp4 har.
 
Quickshiftern neråt finns ingenstans på R, dom tycker bara om att slå i växlar utan koppling. R har inte samma qs som RR ännu. Kommer säkert komma. Abs PRO tror jag det vanliga systemet heter, alltså inte bromsa i kurvan som RR och hp4 har.

Så kan det säkert vara med qs, hoppas det kommer till R också. Race ABS kallar dom det som R har, ABS Pro är tillval till RR tror jag, finns tydligen till R på vissa ställen, kanske kommer till Sverige snart.
 
Tjäääna, ni som läst RR tråden kanske vet att jag varit ute efter en sådan, men dåliga erfarenheter där det visat sig att hojen har varit smälld etc så har jag blickat åt en ny R istl. Sen är väl försäkringen billigare kan jag tänka mig. Väntar svar från säljare som jag hoppas få I morgon om inbytes pris på min, sen hoppas jag blir ägare till en R snarast.
Vad betalar ni i försäkring mellan tummen å pekfingret, samt bolag å vart ni bor.
/jocke.
 
14k hel med extra allt, 30+/Stockholm hos Svedea. RR vågar jag inte ens drömma om att försäkra.

Alltid skönt att plocka ut en ny.
 
Dessvärre är den ej avställningsbar. Vill du ha billigare försäkring så kolla in nya Tuonon. Den saknar dock hantagsvärmare, cruise control och lika mycket klipp i motorn. S1000R rostar det mesta (Även RR) upp till 220-230 ;)
 
Dessvärre är den ej avställningsbar. Vill du ha billigare försäkring så kolla in nya Tuonon. Den saknar dock hantagsvärmare, cruise control och lika mycket klipp i motorn. S1000R rostar det mesta (Även RR) upp till 220-230 ;)
Försäkringen e jag inte rädd för, e 40+:D dessutom e LF billigare för mig (guldkund), då e den avställningsbar dessutom:tummenupp
 
svedea, 55+,smc rabatt, flera hojar, i garage nattetid på hemadress = 4300 = taget :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top