BMW S1000R (inte RR) - tråden!

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Har fått ett vidrigt jävla problem med quickshiftern, och jag upplever att det blir värre och värre för varje gång det händer.

Hojen tvekar mellan första och andra växeln. Senast det hände höll det i sig i över 1 sekund. Hade jag inte haft den i 'road'-mode hade jag slagit runt.

Full gas på första växeln, kommer upp i varv, växlar upp (QS) och hojen dör i över en sekund för att sen klonka i andra växeln och ge full gas igen. :gnissla

Någon annan som har upplevt detta problem? Inte nödvändigtvis en lika lång tvekan, men en tvekan som inte ska vara där.

Jag har också upplevt fördröjning mellan 1'an och 2'an samt att den kan missa växeln om man är för mesig med foten. :3freak

Ska in på årsservice på måndag så då får dom uppdatera mjukvarorna.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Jag har också upplevt fördröjning mellan 1'an och 2'an samt att den kan missa växeln om man är för mesig med foten. :3freak

Ska in på årsservice på måndag så då får dom uppdatera mjukvarorna.

Skönt att man inte är ensam :krama

Ok, bra! Då får du rapportera om problemet är löst. Vart ska du lämna in den? Jag pratade med Fredrik på MC-Proffsen tidigare idag och han hade en idé om vad problemet kunde vara och han hade en eventuell lösning.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Den ska in på MC-proffsen :tungan Ska försöka få allt uppdaterat, nya SBS sinterbelägg i fram, sänkning fram samt att de får titta till min vänstra kåpa som släppt i limningen trots ny skruv. Meddelar när allt är klart :)
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Har fått ett vidrigt jävla problem med quickshiftern, och jag upplever att det blir värre och värre för varje gång det händer.

Hojen tvekar mellan första och andra växeln. Senast det hände höll det i sig i över 1 sekund. Hade jag inte haft den i 'road'-mode hade jag slagit runt.

Full gas på första växeln, kommer upp i varv, växlar upp (QS) och hojen dör i över en sekund för att sen klonka i andra växeln och ge full gas igen. :gnissla

Någon annan som har upplevt detta problem? Inte nödvändigtvis en lika lång tvekan, men en tvekan som inte ska vara där.

När jag fått detta problem så har det varit min fots fel, dvs jag har inte haft tryck nog och hamnat i mellanläge. Justerade ner petaren lite och sen försvann det helt för mig. För mig har det varit oavsett växel men ettan till tvåan är ju längre än resterande
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Jag har främst upplevt problemet när oljan varit kall. Undviker att använda QS tills den har fått upp lite temperatur.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Den ska in på MC-proffsen :tungan Ska försöka få allt uppdaterat, nya SBS sinterbelägg i fram, sänkning fram samt att de får titta till min vänstra kåpa som släppt i limningen trots ny skruv. Meddelar när allt är klart :)

Cool, säg till Fredrik då. Ska du sänka den? :va

När jag fått detta problem så har det varit min fots fel, dvs jag har inte haft tryck nog och hamnat i mellanläge. Justerade ner petaren lite och sen försvann det helt för mig. För mig har det varit oavsett växel men ettan till tvåan är ju längre än resterande

Hmm... intressant. Jag hamnar rätt ofta i falska neutraler... QS or no QS. Kanske ska justera ner petaren ett hack. Har inte tänkt så mycket på dennes position.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Sänker ner den till 3 "ringar" på framgaffeln. Vill ha lite mer känsla i framhjulet. Just nu sitter de t.om. lite osynk från fabrik :död
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
ja, det är alltså inget märkvärdigt alls, men sist jag skulle lägga ut bilder på powerbronzerutan funka det inte alls :( , har lyckats få ut bilder i thruxtontråden så det va väll fa. om jag inte skulle lyckas här med.20150409_135908 11.JPG20150409_135937 1.JPG
 

Panigirl

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2015
Ort
Lund
Hoj
2015, Ducati Monster 821
Försöker länka in bilden så du ser den här men går inte det från Flickr...snygg hoj!

17015832541_ba6b40fa7e_k.jpg

Verkligen den fräckaste s1000r jag sett på länge
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Varför säljer du?

Tycker den är för jobbig att få dit för att slippa se katten. Stör mig inte tillräckligt på den för att krypa runt på golvet och pilla i allt för trånga ställen för mina händer. Vissa säger att den är lätt att få dit men jag antar att dom har en lyft(slipper ligga på golvet) och små händer( trångt vid grenrören för t-fästet ). Den behövs monteras bort vid service för att komma åt oljepluggen
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Tycker den är för jobbig att få dit för att slippa se katten. Stör mig inte tillräckligt på den för att krypa runt på golvet och pilla i allt för trånga ställen för mina händer. Vissa säger att den är lätt att få dit men jag antar att dom har en lyft(slipper ligga på golvet) och små händer( trångt vid grenrören för t-fästet ). Den behövs monteras bort vid service för att komma åt oljepluggen

Ohh, det går bort. :död
 

hrappen

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2015
Ort
Falun
Hoj
-
Någon som varit och klämt på en Svart S1000r, har kraftig ångest om röd eller svart är snyggast, vad tycker ni?:va
 

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Jag har tittat på den svarta inne på Probike och gillade den inte alls! Den svarta färgen har lite silvrigt/glitter i sig och det gillade jag inte. Svart skall vara svart, helst matt svart :)

Röd är snyggast (och det kan också bero på att min är röd) :yoparty
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Någon som tourat nåt? Skulle behöva tips om bagage och en ruta. Funderar på wunderlich lilla tankbag och nåt större bak. Ruta är även wunderlich touring, maximal stor och ser skitful ut men borde göra sitt jobb för Autobahn.
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
powerbronze funkar bra för mig, looser. ser skaplig ut också tycker jag. är ju ganska kort 172,5. men betydlig skillnad jämfört med orginal.
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
åktur idag i blåsvädret, när hojen ska in på sin plats i garaget ligger en fjäder precis där hojen brukar stå. den har defenitivt inte legat där förut. ny, stenhård, 3,8 cm lång. har bara jobbat med triumph,en på sista tiden och den står en bra bit där ifrån så den kommer med all sannolikhet från bmw,n. någon som har en susning om vad det kan va för fjäder. kollat allt som går att se och det är ok. min teori är att dom tappat ner den när hojen va inne för garantiåtaganden och legat någonstans på hojen tills den ramlade ner på garagegolvet. tur i oturen att jag inte såg den där jag backade ut hojen för då hade jag nog nojat hela svängen idag :(20150514_141211a.JPG20150514_141224b.JPG20150514_141228c.JPG
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top