BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Bra pris, men varför så ful? Ville jag ha en snabb och ful streetfighter så är Aprilia V4 mitt val.

Lite kul att man nuförtiden tycker att 160hk är "lite" på en pryl som väger 200kg.
Tror att den lär gå alldeles tillräckligt bra, särskilt med det extra vridet.

Tyvärr så tycker jag personligen att den är för lik RR:en. Ser nästan ut som ett hemmabygge där nån tagit sin kraschade RR och bytt lyse och styre men lämnat resten.

Men den blir säkert poppis ändå.

hmm, z1000 lysen? hehe

mm håller me, finns för många hojar på marknaden som ser ut som en kraschad sportis gone streetfighter... men men om försäkringen e billigare på dessa hojar då e valet enkelt :)

Äh, den var ju ball.
Med tanke på hur välbalanserad RR är så lär den va skitkul med farbrorstyre.

"Den inverterade framgaffeln har justerbar kompression och retur, bakdämparen har justerbar förspänning och kompression."

Synd att man spar in på sådant. trodde att det skulle vara en kandidat till att ge 1290 Superduke en match, men S1000R blir nog mera mainstream-hållet, typ Kawa Z1000. Tråkigt!

undrar vad dom ändrat i motorn från RR:en, om bmw vart smarta så är det småsaker som man enkelt kan byta ut så man får RR motor.
i övrigt va den inte så snygg, men bort med nummerhållaren, på med helsystem och sätt på en mer slimmad framlampa så tror jag den kan se riktigt bra ut :)

Ser ut som nåt dåligt streetfighter hemmabygge. :va

Monster 1200 S var ju mycket snyggare, men kanske märklig - försvinner Streetfighter 1098 S då?

Ducati-Monster-1200.jpg

Kommer en med Panigale-motorn senare sen. Men det är ju en helt annan diskussion.
Gött! Monster är en enklare modell för de med tax-ben medan Streetfighter S är en hardcore streetfighter. Känns beige:t att Monstern får den hårigare motorn först bara.

Stackars nya KTM Super Duke 1290. Fick vara värsta och elakaste streetfightern i några dagar bara.

Bifogat

• Skärmavbild 2013-11-05 kl. 18.13.52.jpg
    Skärmavbild 2013-11-05 kl. 18.13.52.jpg
    34.3 KB · Visningar: 719
Gött! Monster är en enklare modell för de med tax-ben medan Streetfighter S är en hardcore streetfighter. Känns beige:t att Monstern får den hårigare motorn först bara.

Jag tycker de borde skickat in 1198-rovan i Streefightern istället, den har ju bra mycket mer mellanregister än Panigalen och det tycker jag är viktigare än toppeffekt i en streetfighter.

*/ ?>
Back