BMW gör en standardhoj som slaktar BUSAN!!?

Där går det fort. Jävligt fort! :tummenupp

Vad jag inte fattar är 'folks' åsikter att BMW inte har nåt att göra med motorcyklar. Vad är det som japsarna gör så mycket bättre? :confused: Fram tills nu så har ju knappast BMW ens haft som mål att ha bra hp/vikt-ratio utan mer säkerhet och tekniska finesser.
 
Plåtniklas skrev:
Där går det fort. Jävligt fort! :tummenupp

Vad jag inte fattar är 'folks' åsikter att BMW inte har nåt att göra med motorcyklar. Vad är det som japsarna gör så mycket bättre? :confused: Fram tills nu så har ju knappast BMW ens haft som mål att ha bra hp/vikt-ratio utan mer säkerhet och tekniska finesser.

Det är ju just det du nämner som en del inte gillar och andra speciellt äldre touringfarbröder gillar.

Finns ju många som kör BMW motorcykel.
 
Van Zan skrev:
Då blir du ju tvungen att köpa de däringa platådojorna ändå :fakta



Jepp, o nu när jag byter kåpa så får jag ju en över. Den kan jag limma fast på din blivande R1a så kan du flyga fram på slingerbulten :D




Tyst på dig :smasha :D

Nu känner jag genast att det är dags för ett inlägg :hihi .

Van Zan: Fick du inte nog med att pressa den där stackars caféräcern förra året. Och dessutom läser jag i tidigare inlägg att du inte fått stopp på den lilla hastigheten du uppnått utan tar skogen till hjälp...... :rofl
Ne, nu skall jag vara snäll....
Enl. min erfarenhet så är fortfarande Busan snäppet vassare än 12:an *rub it in Van Zan*, inte för att man skulle behöva det direkt, de flesta sporthojsmaskiner idag har mer effekt än vad man kan använda sig av, det bästa är ändå att vi har precis lika roligt när vi är ute och åker tillsammans.


Polly:
Det är bara att ta med dig biffen och komma förbi jobbet så kan du få känna hur du sitter på min hoj om du vill.
Det är helt rätt att den känns tyngre, men det är bara när man står still, väl uppe i fart så kan man leka rätt så friskt med den :3freak .
Ska vi ta en fika någon dag allihop förresten, den var längesen vi sågs ....
Du kan också få följa med Van Zan, vi kan vänta på dig vid cafét... :7peta
 
Last edited:
Silwer skrev:
Det är ju just det du nämner som en del inte gillar och andra speciellt äldre touringfarbröder gillar.

Finns ju många som kör BMW motorcykel.

Jag vågar sätta rätt mycket på att anledningen till att många ogillar BMW är att det inte anses 'tufft' att köra dom. Kanske är jag som skiljer mig från massorna men jag skulle inte säga att en viss hoj är skit utan att ha testat den. :)

Skit samma egentligen. Jag är nöjd med min. :crash
 
Plåtniklas skrev:
Jag vågar sätta rätt mycket på att anledningen till att många ogillar BMW är att det inte anses 'tufft' att köra dom. Kanske är jag som skiljer mig från massorna men jag skulle inte säga att en viss hoj är skit utan att ha testat den. :)

Skit samma egentligen. Jag är nöjd med min. :crash

Du är så jeeevla otuff o därför köru BMW HAHAHAahaHAhork. :)

Det där påminner mig förövrigt om en gammal tråd där nån klankade ner på BMW's utseende på hojar. Det slutade med att jag blev icke omtyckt. :brinnerup
 
Plåtniklas skrev:
Jag vågar sätta rätt mycket på att anledningen till att många ogillar BMW är att det inte anses 'tufft' att köra dom. Kanske är jag som skiljer mig från massorna men jag skulle inte säga att en viss hoj är skit utan att ha testat den. :)

Skit samma egentligen. Jag är nöjd med min. :crash

Jag har alltid tyckt de verkat tråkiga och lite fula.
Men vad fan är du nöjd kan ju inte andra ta det ifrån dig.
 
eisbaer skrev:
Du är så jeeevla otuff o därför köru BMW HAHAHAahaHAhork. :)

Det där påminner mig förövrigt om en gammal tråd där nån klankade ner på BMW's utseende på hojar. Det slutade med att jag blev icke omtyckt. :brinnerup

Du är allt söt, Isbjörnen. :rolleyes:
 
7.57, saetan i gatan!
Förhoppningsvis med abs, värmehantag, kardan och eluttag :D
 
De ä pinsamt att köra BMW;

Dom är tunga, tröga, laaangsamma och uglybågly :kocko
Sen har dom stor hjulbas och en en kardan som drar al kraft bort..

Inga BMW har en chans att hänga med en sporthoj på; almän väg eller bana. Det är endast tekniska spec´s som gills här. Och ABS är löjligt, det är därför att man inte producerar biler med ABS mera.

k13febr04gd.jpg


210 kilo och +150Hk är ju spec´s som påminmar om HD UltraGlide..
Elektronisk support till fjädring - är endast en gimmick (juju Öhlins har jobbat på sånt oxå).. Nää - BMW sku endast producera bilar - och inte ta med sig erfarenhet från dom till MC´s - hjulupphäng ala bil Hossak är endast ett nytt flop.. En MC styr bäst i en boj när hjulbasen ändras som på en sporthoj classic - och vi tackar for att dom får niga!!!

02784465.jpg


Flip flop försäkring till vettigt pris är gay det oxå...

Gubb strut - nu ä de slutt...
 
Polly skrev:
Alla stora BMW är ju jättehöga..

Sitthöjden på BMW är ju tvärt om låg. Liksom tyngdpunkten tack vare boxerkonceptet.

Har kört R1100R och R1100S på bana – kanonkul båda gångerna och ventilkåporna skrapar i före fotpinnarna. Inga problem att köra ifrån "snabba" R1-förare. :tummenupp
 
Funker Vogt skrev:
Gerry var väl ensam med sin motståndare i Vipern om inte jag minns fel?

Nummer 9-10, 1998, sidorna 12-19
Har tyvär inte tillgång till någon scanner. Men här kommer i alla fall lite osammanhängande uppgifter:

Nürburgring var inte avstängd. Men de var där när banan öppnade klockan 8 på en söndagmorgon (vilket innebär att de var i princip ensamma på banan). Sedan körde de några varv, åt frukost för att det började regna och åkte sedan något varv till.

Gunnar Dackevall körde Vipern.

Gerry på R1: 8.06
Gunnar i Viper: 8.22

R1an var utrustade med en uppsättning nya Michelin Hi-Sport däck. Det står även något om en styrdämpare från Öhlins som inte fungerar som den ska. Motorcykeln ser även ut att vara utrustad med slip-on och Gerry yrar någonting om att den har 150hk.



Även om ringen var avstängd när de körde runt BMWn på 7.57 så är det en stark prestation. :tummenupp
 
En kul grej m BMWn är att den har en Hossack-gaffel. Iaf en riktig nyhet i hojvärlden. Till skillnad mot radialmonterade ok och andra pseudonyheter. Bra eller inte; det får vi väl se. Men en nyhet är det.

Sen blir jag alltid lika förundrad över hur många som tycker att bokstäverna på tanken är det viktigaste på hela hojen....
/u
 
ulf_lundin skrev:
En kul grej m BMWn är att den har en Hossack-gaffel. Iaf en riktig nyhet i hojvärlden. Till skillnad mot radialmonterade ok och andra pseudonyheter. Bra eller inte; det får vi väl se. Men en nyhet är det.

Sen blir jag alltid lika förundrad över hur många som tycker att bokstäverna på tanken är det viktigaste på hela hojen....
/u

BMW är töntigt. Så ÄR det. ;) Egentligen ska vi nog vara tacksamma för att det är den generella 'åsikten' i vissa hojåkarkretsar. Jag har hellre min sköna premie och låter folk tycka illa om min hoj än nåt annat. :)
 
Plåtniklas skrev:
BMW är töntigt. Så ÄR det. ;) Egentligen ska vi nog vara tacksamma för att det är den generella 'åsikten' i vissa hojåkarkretsar. Jag har hellre min sköna premie och låter folk tycka illa om min hoj än nåt annat. :)
Ligger iofs nåt i det. Fast det är ju synd att begränsa urvalet på en så dålig grund som namnet. Blir förvånad över att det är 'ungdomarna' som är stockkonservativa i det här fallet.

Det finns väl ett par hojar numera som är exakt samma fast med olika enblem på (Kawa o Suz ?); går märkesfreaken och hänger sig då ? går det att sälja bägge ?
Bara spånar...
/u
 
Vidhåller att hojens uppförande beror till stor del på föraren.

Har varit ute och åkt med en kompis på en K1100RS -92 och tamefan om några rettor drog ifrån oss... :tungan
Det hänger på hur man hanterar hojen, på landsväg hade ingen av de där unga spolingarna en chans, trots att vi dessutom var två på BMW:n...

Förresten, underbar hoj att åka. Sporttouring när det är som bäst!! :tummenupp

(Hade jag inte varit så liten skulle jag ha velat ha en... Nu blir det nog en 650 istället! :))
 
Syss skrev:
Vidhåller att hojens uppförande beror till stor del på föraren.

Har varit ute och åkt med en kompis på en K1100RS -92 och tamefan om några rettor drog ifrån oss... :tungan

(Hade jag inte varit så liten skulle jag ha velat ha en... Nu blir det nog en 650 istället! :))

Ok, rätt OT men är inte iaf K1200RS lägre i sadeln än en BMW 650?
Länge sen Jag provsatt en 650 men på K12an sitter man ju nästan på marken.

Fö är det inte många som klarar/är dumma nog att utnyttja en sporthojs kapacitet på gatan. Min R12a kan hänga på de flesta när det svänger lite, Det är Jag som sätter gränsen med hur stora marginaler Jag kör med.
 
Josef skrev:
Ok, rätt OT men är inte iaf K1200RS lägre i sadeln än en BMW 650?
Länge sen Jag provsatt en 650 men på K12an sitter man ju nästan på marken.

OT svar: Ingen aning, de nyare kanske är lägre. -92:an skulle jag inte ha en chans att nå ner på, det saknas ett gäng centimeter... På varje sida. *hm*

650:n går iaf, med en järnhård vilja. ;)
 
Plåtniklas skrev:
BMW är töntigt. Så ÄR det. ;) Egentligen ska vi nog vara tacksamma för att det är den generella 'åsikten' i vissa hojåkarkretsar. Jag har hellre min sköna premie och låter folk tycka illa om min hoj än nåt annat. :)

:tummenupp
Håller med till 100%
BMW är för oss finsmakare som inte prioriterar att göra som alla andra utan istället våga välja det bästa... :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top