BMW gör en standardhoj som slaktar BUSAN!!?

Frida skrev:

Skulle vilja testa en ZX12:a oxå *blink*

Då blir du ju tvungen att köpa de däringa platådojorna ändå :fakta

Frida skrev:

Jo, din hoj blev ju jättefin när vingarna väl var på plats igen :D

Jepp, o nu när jag byter kåpa så får jag ju en över. Den kan jag limma fast på din blivande R1a så kan du flyga fram på slingerbulten :D

Sweedo skrev:
Fast de hjälpte honom inte att flyga ifrån B.U.S.S.E.N. :lol :rofl

Tyst på dig :smasha :D

KickAss_Prod´s skrev:
:D :fakta :tummenupp

Gixxern hade dom mätt me laser till 301...
Han hade bytt mätarn på den. Hade tydligen visat 316.

Gixxen kan inte visa över 299! Där åkte du dit!! :fakta

Jappsen har kommit överräns om att inte försöka bräcka 300ingen
och zuki började -02 (i alla fall) att begränsa mätare..

Jag har haft över 300 på MÄTAREN några gånger men med yoshi-helsystem, kn-filter, andra munstycken. det gjorde att den orkade varva ur 6:an men Jag tror inte Jag har kommit över 300 i verklig fart! Jag vet inte hur mycket som skiljer sig på mätar/verklig hastighet, men Jag vet att det är olika på olika hojar. Duccarna ska vara jäkligt ärliga tydligen.

tja, han sa tat de hade "bytt" mätaren, vad som nu menas?
Allt är väl möjligt med 301 ärliga trodde jag krävde mer kusar än vad lite sniktrimmning ger.

Som sagt mätaren va bytt, och mätaren visar mer än 300. Va inte me vid tillfället men han hade kört flera repor och enligt många så toppa han 301 ärliga. Sett tester där kraftigt moddade luftboxar o intag kan ge mer än 10 hp. Vad han hade på vet jag ej..men som sagt över 300 kom han iallafall.

Re: Re: BMW gör en standardhoj som slaktar BUSAN!!?

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Bamse
Jösses, motorkunnandet inom BMW-Group är stort. Frågan är varför de väntat så länge med detta?

Någon som vet något mer om missilen?

--------------------------------------------------------------------------------

NewKreardreft.jpg

Mera info från finns på galnedansken.com - har lånat från US - Forum - som troligen har lånat av Motorrad..

Men, om hojen klassen in i försäkring som K12 - då ä den ju ballll :rodnar

Hittade en videofilm med nya BMW1200.

http://www.face-the-power.com/com/en/specials/k1200s/episode2/onw_video_download.html

Under 8 minuter runt ringen! :yoparty

Reflektioner:

1. Föraren kör rätt hyfsat va? :Bugar
2. BMWn går som ett skott. Dock svårt att se, men det lilla jag ser av mätaren så går den som en mycket vass sporthoj.
3. Verkar toppa runt 300 knyck (svårt att se eftersom man inte får se mätaren som sagt, men den varvar ur på sexan i slutet på ringen på den långa rakan) och då gör den nära 300.

Får pappa polis den här blir det nog lite svettigt.

personligen tror jag den här klassen med jätteeffekter snart är borta, det käns som de kommer in i matchen för sent.
Det är mer touring som gäller i den tyngsta klassen igen.
Det som gäller nu är lätta smidiga uuuiiilande litershojar.

Jo jag vet tråden är ett halvår gamal.

Förresten, någon som har bild på underverket? De har ju inga på sajten förutom några få detaljbilder. Jag är nyfiken. :)

Silwer skrev:
personligen tror jag den här klassen med jätteeffekter snart är borta, det käns som de kommer in i matchen för sent.
Det som gäller nu är lätta smidiga uuuiiilande litershojar.

Jo jag vet tråden är ett halvår gamal.

Med tanke på hur mycket BMW har lättat sin 1200GS så undrar jag om inte den här nästan är i paritet med 1000-kubikarna i vikt. Men det är ju bara en gissning. Även om den är 20 pannor tyngre tycker jag den är intressant, dels från sporttouringperspektivet och dels från försäkringen eftersom "sådana" som du inte kommer att köpa den vilket innebär lägre premie åt oss. :hihi

Funker Vogt skrev:
Med tanke på hur mycket BMW har lättat sin 1200GS så undrar jag om inte den här nästan är i paritet med 1000-kubikarna i vikt. Men det är ju bara en gissning. Även om den är 20 pannor tyngre tycker jag den är intressant, dels från sporttouringperspektivet och dels från försäkringen eftersom "sådana" som du inte kommer att köpa den vilket innebär lägre premie åt oss. :hihi

jag tror du har fel, nej jag komer aldrig köpa den, men är den så tuff som du påstår så komer många andra göra det med.
Jag tror heller inte den kommer väga som litershojarna, de har skalat bort nästan allt vid det här laget.
BMW brukar inte våga ända fram på nåt sätt och gärna gärna bygga grejor ingen kan göra fel med, lite hängslen och livremshojar.
jaja vi får se denna gång de kanske slår till:lol

Silwer skrev:
jag tror du har fel, nej jag komer aldrig köpa den, men är den så tuff som du påstår så komer många andra göra det med.
Jag tror heller inte den kommer väga som litershojarna, de har skalat bort nästan allt vid det här laget.
BMW brukar inte våga ända fram på nåt sätt och gärna gärna bygga grejor ingen kan göra fel med, lite hängslen och livremshojar.
jaja vi får se denna gång de kanske slår till:lol

Den kommer säkert med packväskor orginal som skrämmer alla ungtuppar som kraschar hela tiden. :hihi

Vi får se hur tuff den är. Spanar man in videon så går den som en vass sporthoj, om inte bättre. Gerry i Bike körde väl på 8.06 med en retta (2000?) om jag inte minns fel? Den här körde ju runt under 8. Fast föraren är nog snäppet vassare.

Nåja, vi får se... :rolleyes:

Fast BMW har ju hyrt banan för sig själv. Ingen trafik = snabbare tider.
Hörde att den nya storbumsen skulle få ABS och kardandrift. Säkert gummi på fotpinnarna också :D

Wiseguy skrev:
Fast BMW har ju hyrt banan för sig själv. Ingen trafik = snabbare tider.
Hörde att den nya storbumsen skulle få ABS och kardandrift. Säkert gummi på fotpinnarna också :D

Gerry var väl ensam med sin motståndare i Vipern om inte jag minns fel?

Nåja, 7,57 är ändå nåt jag aldrig kommer nå oavsett hoj, inte många andra här inne heller. Antar jag. :(

Edit: stavflelv

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...