BMW gör en standardhoj som slaktar BUSAN!!?

Frida skrev:
Aha, så det är en Busa man ska ha alltså :D Nån som vet om det är nån skillnad i sitthöjd mellan dessa hojar? Når knappt ner på Rettan, men ha fått för mig att Busan är lägre :confused:

Alla stora BMW är ju jättehöga..
hayabusan är bra mycket tyngre än R1 med får du tänka på.
Att inet R1 går så fort beror på den ursla kåpan för högfart.

Frida skrev:
Nä, de måste nog banta ner hojarna ordentligt om det ska va intressant för en större publik.

Jag hoppas aldrig BMW blir intressant för 'en större publik'. :fakta Då är det slut på billiga försäkringar nämligen..

Silwer skrev:
hayabusan är bra mycket tyngre än R1 med får du tänka på.
Att inet R1 går så fort beror på den ursla kåpan för högfart.

Märks det mycket att den är tung när man kör? Den borde va mer svårhanterlig på kurviga vägar. Problemet är ju annars att man måste släpa runt den eftersom man inte når ner så pass bra att man kan "backa med fötterna" å sånt. Men jag är ganska stark :cool:

Goines skrev:
Jag hoppas aldrig BMW blir intressant för 'en större publik'. :fakta Då är det slut på billiga försäkringar nämligen..

Jo det är sant. Hatar försäkringar. Snacka om att ha blivit född med fel intresse. Tänk om man gillat knyppling istället! Men oj så trist man skulle ha..

Frida skrev:
Jo det är sant. Hatar försäkringar. Snacka om att ha blivit född med fel intresse. Tänk om man gillat knyppling istället! Men oj så trist man skulle ha..

Inget fel på knyppling.. Bridge är också en bra sport. ;)

..och för övrigt så tror jag att jag varit uppe i Kittelfjäll med dig. Sådeså! :fakta

Topp farten beror till stor del på aerodynamiska egenskaper(kåpa) samt vrid. Om nu nya rettan kan prestera sagda 180hk(borde vara skapligt vrid i den) så tror jag att den kan nosa på 300 vallen. Gixxer 1000 gör 285km/h. Så orginal busor får nog slita för att hänga av rettan...

Tror jag :rolleyes:
//Anders

jag tror inte på det, det krävs mer än 30 häst för att öka från 275 till 300, nån här kan säkert räkna ut det där.

Angående busans tyngd vet jag inet hur den käns att köra, det enda jag gjort är att suttit på en hos handlaren:-)
Men på pappret är den 30-40 kg tyngre.

Som jag sa NOSA på 300 vallen.. Vi får vänta och se..
Men det är klart inget slår en gixxer :D :D :D

Tror inte att en 1200cc med 165 hk och en toppfart på 175 mph (ca 280 km/h) slaktar Hayabusan.
Länk

Bifogat

• mrd_21_2003_006_400.jpg
    mrd_21_2003_006_400.jpg
    31.5 KB · Visningar: 103
Last edited:
Kain skrev:
Oavsätt går bägge maskinerna jävligt fort och 0 - döden går i en hast..
Dock så har bara busan uppmätts till över 300km/h av oberoende (typ Guiness Book of Records) medans ZR12:an eller hondan är det bara fabriken som lyckats med detta (och din polare)
Tar man bort strypningen (tre mod) på Busa 00 - så ska även de klara 300 gränsen galant, samt -99:or orginal..

http://www.hyp4r.com/hayabusa/specs_performance.htm
Massa sifror och längst ner tester från olika mag.

Dear Kain...

hehe. Bra början va :rolleyes: Inte för att vara stingslig eller så, men du pratar mot dig själv när du säger att endast busan kommer över 300 blås.

Enligt nedan (Saxat från sidan du länkade) så stämmer det väl alldeles utmärkt vad jag skrev. Nämligen att bra exemplar av båda kan komma över 300 och att tester visade på allt från "Busan o 12:an varierar mellan drygt 182 - närmare 190 mph."

Var bara tvungen att påpeka :mattias :hej

4. MOTORCYCLIST MAGAZINE [June 2000]

Top Speeds
------------------------------------------
Suzuki GSX1300R Hayabusa 184.2 mph
Kawasaki ZX-12R 183 mph
[Elevation 2400 feet above sea level]

Quarter Mile
--------------------------------------------
Suzuki GSX1300R 9.86 sec @ ~ 140.3 mph
Kawasaki ZX-12R 9.96 sec @ 142.3 mph

5. BIKENET Online <http://www.bikenet-racing.com/>

Top Speeds
------------------------------------------
Suzuki GSX1300R Hayabusa 196 mph
Kawasaki ZX-12R 194 mph

Quarter Mile - NA

Goines skrev:
Inget fel på knyppling.. Bridge är också en bra sport. ;)

..och för övrigt så tror jag att jag varit uppe i Kittelfjäll med dig. Sådeså! :fakta

Nä lägg av! Vem är du?! Såg förut att du bodde i Haninge så jag tänkte att jag kanske kände dig, men Haninge är ju stort.. Var du med när vi körde skoter? Jag och sju grabbar på 4 skotrar. Slutade med att jag fick köra själv och de var tre killar på en skoter för ingen vågade åka med mig. Han som åkte med mig först ramlade av när jag gasade järnet i en uppförsbacke å höll på å bli överkörd av skotern efter :D Gissa vem som körde snabbast av alla..?

Sorry, lite offtopic :)

Har dom äntligen gett up boxern, det var ju på tiden?. Det ju även snack om att dom skulle bygga en motoGp hoj va hände med det projektet?.

Frida skrev:
Nä lägg av! Vem är du?! Såg förut att du bodde i Haninge så jag tänkte att jag kanske kände dig, men Haninge är ju stort.. Var du med när vi körde skoter? Jag och sju grabbar på 4 skotrar. Slutade med att jag fick köra själv och de var tre killar på en skoter för ingen vågade åka med mig. Han som åkte med mig först ramlade av när jag gasade järnet i en uppförsbacke å höll på å bli överkörd av skotern efter :D Gissa vem som körde snabbast av alla..?

Sorry, lite offtopic :)

Det var ju ett BRA tag sedan så du skulle nog inte känna igen mig ändå. ;)

Hightuned skrev:
Har dom äntligen gett up boxern, det var ju på tiden?. Det ju även snack om att dom skulle bygga en motoGp hoj va hände med det projektet?.
inte ger de upp boxern bara för just dena snabbtourer.
på sätt och vis gör de väl rätt, varför ge sig in bland alla andra.

Goines skrev:
Det var ju ett BRA tag sedan så du skulle nog inte känna igen mig ändå. ;)

Typ 10-12 år sen? F-n va gammal man blivit :( Minns säkert dig. Var uppe två år i rad. Säg nu vem du är.. *nyfiken*

Van Zan: Jo, din ZX-12:a går fort. Men det gäller att svänga oxå, man kan inte bara lägga sig ner i diket bara för att vägen inte går rakt fram :fakta :D

zx12 har inte samma aerodynamik på sin kåpa, jag är tveksam till att den verkligen går lika fort som busan, isf den strypta busan.
Fast jag hörde att 12an ökade en del när man tog bort speglarna.

Hatar alla BMW motorcyklar(princip sak)
Men tanken slog mig att det vore rätt fett om bmw hade låtigt sin M-avdelning plocka ut en hoj... skulle vara intressant iaf :D

Frida skrev:
Aha, så det är en Busa man ska ha alltså :D Nån som vet om det är nån skillnad i sitthöjd mellan dessa hojar? Når knappt ner på Rettan, men ha fått för mig att Busan är lägre :confused:

Alla stora BMW är ju jättehöga..

Du kan få komma o prova min!! :brynad

Frida skrev:
Typ 10-12 år sen? F-n va gammal man blivit :( Minns säkert dig. Var uppe två år i rad. Säg nu vem du är.. *nyfiken*

Van Zan: Jo, din ZX-12:a går fort. Men det gäller att svänga oxå, man kan inte bara lägga sig ner i diket bara för att vägen inte går rakt fram :fakta :D

Äsch Frida, jag ville ju bara testa var gränsen går för hur mycket man kan lägga ner kwacken i kurvorna. :p

..Nu vet jag :fakta :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...