BMW ConnectedRide Navigator

En reparerad Nav6 får du nog det dubbla för. Alla som kör grus efter spår och har tumhjulet är än så länge hänvisade till Nav6 som ju är en bra navigator när den fungerar!

Mvh
Jag fick 4500 för min Nav6, den försvann fort till det priset. Min var dock så ovanlig att den fungerade i alla år och mil utan problem. En omstart tror jag den gjorde av sig själv, det är allt.

Jag fick 4500 för min Nav6, den försvann fort till det priset. Min var dock så ovanlig att den fungerade i alla år och mil utan problem. En omstart tror jag den gjorde av sig själv, det är allt.
Känner jag mig själv rätt så skulle jag behålla både en reparerad Nav6 och min CRN - åsna mellan två hötappar:(

Jag har haft CRN sedan den släpptes, tycker den är helt ok som navigator. Men den släpar efter på annat, annat som jag nästan har större behov av än själva navigationen.

Om jag kopplar som BMW vill, dvs mobilen till CRN och min hjälm till CRN, så är musikljudet i mycket sämre kvalitet än direkt mellan hjälm och mobil. Jag förlorar också funktionerna i Cardo-appen som är bra när man ska koppla ihop sig med andra (jag har Packtalk Edge). Detta gör att jag väljer att inte ha mobilen kopplad till CRN, och förlorar därmed telefon- och musikstyrning via den.

Jag har väntat på Chigee AIO-6, den släpps i sommar så jag har lagt förbeställning på den. Jag klarar mig med Carplay och de appar som finns i min telefon, plus att då kommer all koppling mellan telefon och headset funka perfekt. Om den uppfyller mina krav (vilket jag är rätt säker på att den gör) så säljer jag min CRN.
Chigee AIO-6 verkar finnas att beställa eller menar du att den ska komma som en BMW variant, som femman? ( EDIT: Ser nu att det står leverns juni )

Om jag fattat rätt så är Chigee beroende på koppling till din mobiltelefon, eller?

Last edited:
Chigee är ingen navigator i sig utan en enhet som speglar upp din mobiltelefon typ Apple CarPlay eller Android Auto. Du använder alltså din egen mobiltelefon och lämplig app.

Betydligt bättre än att använda mobilen med tanke på synbarhet och slitage men kanske inte en ersättning för en GPS.

Med det sagt så kanske inte alla heller behöver en separat GPS. Jag har som sagt provat att köra appen Connected Ride i cradle med tumhjulsstyrning och det fungerar bra (jäkligt bra i vissa avseenden) även om det är en kompromiss och är helt värdelöst när det kommer till att navigera efter spår och att INTE räkna om när man lämnar spåret…

Mvh

Chigee AIO-6 verkar finnas att beställa eller menar du att den ska komma som en BMW variant, som femman? ( EDIT: Ser nu att det står leverns juni )

Om jag fattat rätt så är Chigee beroende på koppling till din mobiltelefon, eller?
Det är 6:an jag beställt. Den är numera universal, så du köper det fäste du behöver. Full funktion med BMW-fästet.

Se på Chigee som du gör med CarPlay i bilen, fungerar på exakt samma sätt. Trådlös CarPlay (som Chigee har) kräver att enheten har inbyggd gps, vilket avlastar batteriet i telefonen enormt. Ungefär 5 procent batteri i timmen på min 15 Pro Max i bil med trådlös CarPlay.

Jag har också använt ConnectedCradle från BMW, den har tre problem, 1, passar inte min telefon, och jag kör min mobil utan skal. 2, man måste använda den navigatorappen BMW bestämt. 3, den stödjer inte CarPlay. Jag gillade Cradlen, men som sagt, passar inte telefonen i hållaren så är det ingen mening.

Chigee / CarPlay är inte perfekt heller, men jag tror det kommer att bli den bästa lösningen för mig.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back