BMW ConnectedRide Navigator

BMW behöver verkligen släppa en manual till CRN, det är mycket som är oklart.

Köpte en beg Cradle så jag börjar med telefonappen BMW Connected till att börja med. ”Samma” navigation och nedladdningsbara kartor för hela världen.

Har kvar min Nav5 än så länge så den får givetvis följa med i tankväskan på långtur, är lite skeptisk mot att ha mobilen som navigator på hojen. Men man kan ju ändra sig!

Köpte en beg Cradle så jag börjar med telefonappen BMW Connected till att börja med. ”Samma” navigation och nedladdningsbara kartor för hela världen.

Har kvar min Nav5 än så länge så den får givetvis följa med i tankväskan på långtur, är lite skeptisk mot att ha mobilen som navigator på hojen. Men man kan ju ändra sig!
Samma här, vad händer tex om det ringer? Försvinner navigeringen då? Det kanske är sak samma när man har 147km till nästa korsning, men inte när man lirkar runt på småvägar med massor med korsningar eller inne i en stad.

Samma här, vad händer tex om det ringer? Försvinner navigeringen då? Det kanske är sak samma när man har 147km till nästa korsning, men inte när man lirkar runt på småvägar med massor med korsningar eller inne i en stad.

Beror nog på app men oftast kan man ju prata samtidigt som mobilen navigerar.

Å andra sidan skall man nog fråga sig om det är smart att prata i mobilen om man är beroende av navigator inne i en stad… :)

Jag kör annars med mobilen inne inne i tankväskan när jag kör hoj, vill inte se/bli störd av den.

Beror nog på app men oftast kan man ju prata samtidigt som mobilen navigerar.

Å andra sidan skall man nog fråga sig om det är smart att prata i mobilen om man är beroende av navigator inne i en stad… :)

Jag kör annars med mobilen inne inne i tankväskan när jag kör hoj, vill inte se/bli störd av den.
Jag tänkte mer att någon ringer och navigeringen försvinner, oavsett om man svarar eller inte. Vissa förstår ju inte hinten av att man trycker bort dom heller, utan ringer glatt tillbaka, igen och igen :gnissla

Men ja, jag har också mobilen liggandes i tankväskan, gömd och glömd.

Jag har min Garmin 276 kopplad till telefonen. Det enda som händer då är att det kommer upp en liten textremsa med sms eller vem som ringer. Då kan jag enkelt se om det är något jag måste stanna och ta eller bara skita i.

Jag har min Garmin 276 kopplad till telefonen. Det enda som händer då är att det kommer upp en liten textremsa med sms eller vem som ringer. Då kan jag enkelt se om det är något jag måste stanna och ta eller bara skita i.

Japp, så blir det på Nav5 också (ingen SMS dock) men jag vet inte hur BMW Connected beter sig som app i mobilen. Ännu.

Jag har en 276cx som kanske blir offroadnavin om jag skickar Nav5 med den gamla hojen.

Nu har väl TS hunnit pröva navigatorn IRL ett tag, några nya omdömen, tankar, sågningar?
Är det ett lyft från NavSexan eller same same fast wifi?

:7petaPuff Puff på tråden

Då har det gått ännu ett år, min NavSexa lever eget liv just nu med spöktryck.
Ni som haft den ett tag, är ni nöjda?

Jag fick tag på en beg Nav6 till bra pris ifjol. Mycket nöjd på alla vis. Men nu när jag tog fram hojen började den spöktrycka…

Skickas till Düsklant för rep för en totalsumma av ca 2500 svenska kronor. Då blir den åtgärdad som den borde ha blivit som ny.

CRN verkar det inte ha hänt så mycket med tyvärr.

Mvh

Jag har haft CRN sedan den släpptes, tycker den är helt ok som navigator. Men den släpar efter på annat, annat som jag nästan har större behov av än själva navigationen.

Om jag kopplar som BMW vill, dvs mobilen till CRN och min hjälm till CRN, så är musikljudet i mycket sämre kvalitet än direkt mellan hjälm och mobil. Jag förlorar också funktionerna i Cardo-appen som är bra när man ska koppla ihop sig med andra (jag har Packtalk Edge). Detta gör att jag väljer att inte ha mobilen kopplad till CRN, och förlorar därmed telefon- och musikstyrning via den.

Jag har väntat på Chigee AIO-6, den släpps i sommar så jag har lagt förbeställning på den. Jag klarar mig med Carplay och de appar som finns i min telefon, plus att då kommer all koppling mellan telefon och headset funka perfekt. Om den uppfyller mina krav (vilket jag är rätt säker på att den gör) så säljer jag min CRN.

Nu har väl TS hunnit pröva navigatorn IRL ett tag, några nya omdömen, tankar, sågningar?
Är det ett lyft från NavSexan eller same same fast wifi?
Hej - missade inlägget så du fick inget svar, får bli ett år försenat - jovisst är jag nöjd, framförallt med integrationen mellan telefon, hoj och hjälm - bra mycket enklare o tillförlitligare än Nav6. Däremot hade jag föredragit Nav6 karta o navigation - troligen pga gammal vana och att det gråblå temat i CRN är f-n så trist.
Men kanske att CRN vinner just på enkelheten och stabiliteten i integration o uppkoppling - jag vet inte hur många gånger jag var tvungen att göra om hela uppkopplingen mot hoj, hjälmar o telefon efter att hojen bara stått en natt.

Kanske skulle man reparera sin NAV6, men jag vet inte om man får ut mycket mer än 2500 (eller ens det) för en begagnad men reparerad enhet

Såg precis att #doolar tycker tvärtom vad gäller uppkoppling, men det kanske har att göra med vad man söker och vilken intercom man har (och hur den används)

Hej - missade inlägget så du fick inget svar, får bli ett år försenat - jovisst är jag nöjd, framförallt med integrationen mellan telefon, hoj och hjälm - bra mycket enklare o tillförlitligare än Nav6. Däremot hade jag föredragit Nav6 karta o navigation - troligen pga gammal vana och att det gråblå temat i CRN är f-n så trist.
Men kanske att CRN vinner just på enkelheten och stabiliteten i integration o uppkoppling - jag vet inte hur många gånger jag var tvungen att göra om hela uppkopplingen mot hoj, hjälmar o telefon efter att hojen bara stått en natt.

Kanske skulle man reparera sin NAV6, men jag vet inte om man får ut mycket mer än 2500 (eller ens det) för en begagnad men reparerad enhet

En reparerad Nav6 får du nog det dubbla för. Alla som kör grus efter spår och har tumhjulet är än så länge hänvisade till Nav6 som ju är en bra navigator när den fungerar!

Mvh

Såg precis att #doolar tycker tvärtom vad gäller uppkoppling, men det kanske har att göra med vad man söker och vilken intercom man har (och hur den används)
Själva uppkopplingen är ok, tyckte jag iofs att Nav6 var också. Jag kör simkort i min CRN så den klarar sig själv utan telefonen. Det stora problemet för mig iaf är att jag har fantastiskt fin ljudkvalitet med Cardo kopplad till min Iphone. När jag slänger in CRN i mixen blir ljudet så mycket sämre att skillnaden är anmärkningsvärd även med öronproppar (jag har perfekt hörsel och är kräsen gällande ljud).

Jag hade haft mer nytta av Carplay än vad jag har en renodlad navigator. Jag är sällan på galna äventyr i skogen, jag använder mest navigationen för att se om det är trafikproblem på vägen och hitta på mina resor någongång om året. Har använt app-baserad navigation till det tidigare och det fungerar utmärkt för mig. Kör sällan ut så långt så att jag är helt beroende av en renodlad navigator ala Garmin.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back