Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tackar - alltid en börjanRecent vet jag inte, men ta bort en favorit gör du genom att klicka på den ifyllda favoritstjärnan uppe i högra hörnan:
View attachment 496253
På aktuella rutter går det att ta bort.Tackar - alltid en början
Samma här, vad händer tex om det ringer? Försvinner navigeringen då? Det kanske är sak samma när man har 147km till nästa korsning, men inte när man lirkar runt på småvägar med massor med korsningar eller inne i en stad.Köpte en beg Cradle så jag börjar med telefonappen BMW Connected till att börja med. ”Samma” navigation och nedladdningsbara kartor för hela världen.
Har kvar min Nav5 än så länge så den får givetvis följa med i tankväskan på långtur, är lite skeptisk mot att ha mobilen som navigator på hojen. Men man kan ju ändra sig!
Samma här, vad händer tex om det ringer? Försvinner navigeringen då? Det kanske är sak samma när man har 147km till nästa korsning, men inte när man lirkar runt på småvägar med massor med korsningar eller inne i en stad.
Jag tänkte mer att någon ringer och navigeringen försvinner, oavsett om man svarar eller inte. Vissa förstår ju inte hinten av att man trycker bort dom heller, utan ringer glatt tillbaka, igen och igenBeror nog på app men oftast kan man ju prata samtidigt som mobilen navigerar.
Å andra sidan skall man nog fråga sig om det är smart att prata i mobilen om man är beroende av navigator inne i en stad…
Jag kör annars med mobilen inne inne i tankväskan när jag kör hoj, vill inte se/bli störd av den.
Jag har min Garmin 276 kopplad till telefonen. Det enda som händer då är att det kommer upp en liten textremsa med sms eller vem som ringer. Då kan jag enkelt se om det är något jag måste stanna och ta eller bara skita i.
Nä precis... När blir den klar tro?Det svårt skriva en manual när mjukvaran inte är klar.
Puff Puff på tråden
Då har det gått ännu ett år, min NavSexa lever eget liv just nu med spöktryck.
Ni som haft den ett tag, är ni nöjda?
Jag har haft CRN sedan den släpptes, tycker den är helt ok som navigator. Men den släpar efter på annat, annat som jag nästan har större behov av än själva navigationen.Puff Puff på tråden
Då har det gått ännu ett år, min NavSexa lever eget liv just nu med spöktryck.
Ni som haft den ett tag, är ni nöjda?
Hej - missade inlägget så du fick inget svar, får bli ett år försenat - jovisst är jag nöjd, framförallt med integrationen mellan telefon, hoj och hjälm - bra mycket enklare o tillförlitligare än Nav6. Däremot hade jag föredragit Nav6 karta o navigation - troligen pga gammal vana och att det gråblå temat i CRN är f-n så trist.Nu har väl TS hunnit pröva navigatorn IRL ett tag, några nya omdömen, tankar, sågningar?
Är det ett lyft från NavSexan eller same same fast wifi?
Hej - missade inlägget så du fick inget svar, får bli ett år försenat - jovisst är jag nöjd, framförallt med integrationen mellan telefon, hoj och hjälm - bra mycket enklare o tillförlitligare än Nav6. Däremot hade jag föredragit Nav6 karta o navigation - troligen pga gammal vana och att det gråblå temat i CRN är f-n så trist.
Men kanske att CRN vinner just på enkelheten och stabiliteten i integration o uppkoppling - jag vet inte hur många gånger jag var tvungen att göra om hela uppkopplingen mot hoj, hjälmar o telefon efter att hojen bara stått en natt.
Kanske skulle man reparera sin NAV6, men jag vet inte om man får ut mycket mer än 2500 (eller ens det) för en begagnad men reparerad enhet
Själva uppkopplingen är ok, tyckte jag iofs att Nav6 var också. Jag kör simkort i min CRN så den klarar sig själv utan telefonen. Det stora problemet för mig iaf är att jag har fantastiskt fin ljudkvalitet med Cardo kopplad till min Iphone. När jag slänger in CRN i mixen blir ljudet så mycket sämre att skillnaden är anmärkningsvärd även med öronproppar (jag har perfekt hörsel och är kräsen gällande ljud).Såg precis att #doolar tycker tvärtom vad gäller uppkoppling, men det kanske har att göra med vad man söker och vilken intercom man har (och hur den används)
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |