BMW Club SH.com

Dom som bröt i ventilationsrutan minskade fabrikstoleransen 1/4" till det europeiska 1/4mm det är därför det visslar :hihi
Då borde det varit tvärtom och bra mycket tystare nu:mad:
För att återgå till tråden, varför ser karosserispringorna alltid ut såhär på en BMW? http://www.blocket.se/vasterbotten/V12_a__Bmw_850_Coupe__300_hp___halva_priset_25244801.htm?ca=2&w=1

För att den där bilen är smälld. Kolla in fråntdelen över lyktorna. Det har varit jäkligt bra passform på mina vilar...förutom den jag smällde :näsblod

Säger det inte mer "black" i den? Är det bra material inuti bilen blir det skönt ljud.

Nä ett dämpat "doff" är det. Är det anslagsljud på en Merca så är det dags att byta dörrlisterna.

Gillar när rutan åker ner lite för att man inte ska få lock i öronen och sen upp igen när dörren är stängt.

Det där lät sjukt fjolligt :D

Då borde det varit tvärtom och bra mycket tystare nu:mad:

Näe, tidigare blåste det rakt igenom, nu är det nästan tätt, därför visslar det

För att den där bilen är smälld. Kolla in fråntdelen över lyktorna. Det har varit jäkligt bra passform på mina vilar...förutom den jag smällde :näsblod

Då har varenda BMW jag har sett (utom nybilarna i bilhallen) varit smällda.
Det är ALLTID dålig passform mellan plastbitarna och plåten, och ofta mellan olika plåtbitar också.

Har BMW verkstäderna inkompetent personal?

Det där lät sjukt fjolligt :D

Japp. Men dyrt och bra. Och ballt. Det förklarar att bilen är tät. Fast det skulle vara kul och rycka säkringen för den funktionen och testa om det smäller till i öronen. Vet att merca hade problem med det i sin S-klass innan den funktionen uppkom. Kul för ett skört äldre par som företrädelsevis köper en sådan bil för madrasspengarna...

Japp. Men dyrt och bra. Och ballt. Det förklarar att bilen är tät. Fast det skulle vara kul och rycka säkringen för den funktionen och testa om det smäller till i öronen. Vet att merca hade problem med det i sin S-klass innan den funktionen uppkom. Kul för ett skört äldre par som företrädelsevis köper en sådan bil för madrasspengarna...

Andra biltillverkare sätter in en "flapp-ventil" av plast som kostar 2.50:-

Den har dessutom fördelen att den evakuerar luft ur bilen när man kör fläkten för att få bort imman...

Näe, tidigare blåste det rakt igenom, nu är det nästan tätt, därför visslar det

Det förklarar den blålila vänsternäven på vinterhalvåret:näsblod

Då har varenda BMW jag har sett (utom nybilarna i bilhallen) varit smällda.
Det är ALLTID dålig passform mellan plastbitarna och plåten, och ofta mellan olika plåtbitar också.

Har BMW verkstäderna inkompetent personal?

Det är väl för att BMW-ägare i regel sladdar med kärrorna och så går det som det går. Det borde även vara mer påtagligt i dina trakter där vallarna ligger och hånler mot en längs vägarna. Klart folk sladdar.

Andra biltillverkare sätter in en "flapp-ventil" av plast som kostar 2.50:-

Den har dessutom fördelen att den evakuerar luft ur bilen när man kör fläkten för att få bort imman...

Då saknar Audi garanterat en sådan. På 3 st 330xi på raken har jag inte pillat mer än en gång på ac´n men i ådin fick man trycka fanimej hela tiden. Den skapade till och med en immridå över hela framrutan under friskvarma sommardagar trots att man hade nervevat. Jag hatar Ådi! Den absolut mest överkattade bilen någonsin.

Last edited:
G och H lät bäst. Man hör att motorn är stark och/eller lenkaget välkonstruerat så motorn inte behöver kämpa. Det är dyrt. Och bra.

Whatevva, så länge man inte bedrar sig och tror att det är kvalitet och/eller dyra materialval man hör.

Kul, jag tycker bara Jonte har lite problem med sin identitet. Minkpäls i byggboden liksom. :gnissla

BMW är fint men inte så fint som folk tycker, därför en del folk (företrädesvis med arbetare-jobb eller nyanlända) har hellre en 318 med vev-hiss än en XC60 med 70" plasma i baksätet, typ.

:rofl Haha, är du här och härjar också?

Ontopic: Hade en 328 e46 runt 2000 innan den kom i turreprisklass. Fan vilken go motor och körkänsla den hade. Grym finish invändigt också samt härliga sportstolar. Tycker att den var mycket skönare än E90. Den känns lite slätstruken. Får nog bli en 5-serie om det blir BMW igen.

BMW dräller det av i dikena så här års på vintern. Bra bilförare? :va
BMW är bilar som är roliga att köra och köps således av folk som gillar att köra bil, om din observation stämmer så är min hypotes att det troligtvis beror på att folk med bmw har kul på vintern och åker runt och sladdar o leker, då är det inte konstigt att man åker i diket ibland! Och det är tveklöst värt den risken för att ha kul :)
Avåkning i samband med lek = friskt vågat = fett coolt :yoparty ;)

Jag skulle nog våga sätta typ en hel tia på att bmw förare tekniskt sett är duktigare bilförare än medelsvensken, om man tex jämförde varvtider på räserbana och förmåga att klara av att reda ut en sladd/fixa undanmanöver osv...

Last edited:
BMW är bilar som är roliga att köra och köps således av folk som gillar att köra bil, om din observation stämmer så är min hypotes att det troligtvis beror på att folk med bmw har kul på vintern och åker runt och sladdar o leker, då är det inte konstigt att man åker i diket ibland! Och det är tveklöst värt den risken för att ha kul :)
Avåkning i samband med lek = friskt vågat = fett coolt :yoparty ;)

Jag skulle nog våga sätta typ en hel tia på att bmw förare tekniskt sett är duktigare bilförare än medelsvensken, om man tex jämförde varvtider på räserbana och förmåga att klara av att reda ut en sladd/fixa undanmanöver osv...

BMW är riktigt kass på vintern.
Av tradition och ohejdad vana.
Jag har en arbetskamrat som håller sig med hyfsat snabba bumsar.
Han cyklar på vintern.

Beror mestadels på att han har något fel på benen så att han har problem att manövrera pedalerna snabbt.
Men en viss del beror på bilen.
Han kör lånade bilar på vintern, så länge det inte är BMW.

Whatevva, så länge man inte bedrar sig och tror att det är kvalitet och/eller dyra materialval man hör.

Sitter man i en kvalitetsstoppad beemer så måste ljudingengörerna klanta sig rejält för att inte få till ett dovt ljud. I ådin däremot stämde ljudet inte alls överens med känslan och tyngden i de bräckliga folkadörrarna.
Man förväntade sig ett ljud som om man trampat på en sån där svart plastkruka som tjejerna har inuti en annan vit kruka med krussidillerpå, inköpt på IKEA. Men när ett syntetiskt doffljud ljöd letade man nästan efter någon liten högtalare.

Flyttade hit BMW diskussionen från top gear tråden :tummenupp

Last edited:
BMW är riktigt kass på vintern.
Av tradition och ohejdad vana.
Jag har en arbetskamrat som håller sig med hyfsat snabba bumsar.
Han cyklar på vintern.

Beror mestadels på att han har något fel på benen så att han har problem att manövrera pedalerna snabbt.
Men en viss del beror på bilen.
Han kör lånade bilar på vintern, så länge det inte är BMW.

Därför man väljer en bmw med X-drive :tummenupp

:rofl Haha, är du här och härjar också?

If OT-forumet shows weakness and uncertainty, the world will drift toward sossar som startar bmw-trådar. That will not happen on my watch.
Markus

If America shows weakness and uncertainty, the world will drift toward tragedy. That will not happen on my watch.
George W. Bush

Jag är lite BMW-bög.
Började med att jag tyckte att jag satt bra i sätena, sen blev jag förälskad i deras motorer.
Kör nu en 323 Touring -98.
Den har levt ett hårt liv och ser inte mkt ut för världen, men satans mkt bil för pengarna. Dessutom är motorn gudomlig, och går pissbilligt. (0.73 sist jag kollade) Då snackar vi 2.5 liters sexa med (underspecad) 170 hk och automat, fullpackad i svinkyla.
Att sen BMW skulle vara en dyr bil att äga känns som en gammal myt. Bara hitta rätt verkstad/reservdelsförsäljare så är den inte dyrare än något annat märke.

Förresten:
bmwcomm.jpg

:D

Är det nån som har erfarenhet av 118i? alt 318i? Funderar på att byta ut extra bilen och har tittat lite på en 118i men undrar lite hur det är med förbrukningen på motorväg ~100km/h

Hade en 118i som lånebil i 2 dagar och 0,75L/m motsvarande Diesel ca 0,55

Motorn gillar varv men är ganska orkeslös i mellanregistret jfr med min 120d, men den är rolig att köra om man håller sig över 4000 rpm och gocart känslan finns där och vxl lådan är manligt distinkt.

Har en favorit väg till jobbet mellan Kolsva och Lindesberg där 90 graders svängarna avlöper och 1 serien trivs som fisken tills den understyr så receptet heter minst 205 breda däck fram.

Men varför inte miljödiesel som är skattefri numera

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...