BMW Club SH.com

Jovisst men det är ju det som är den typiska saab-gubben. Duffel och tyrolerhatt och stripigt hår.

:D
En singelkille som lägger allt på bilen är oftare en BMW-ägare än en saab-ägare. Saab-ägare pressar sannolikkt heller inte sin ekonomi lika hårt som den typiske unge killen i bmw tror jag.

Skillnaden är väl att BMW fanatikern köper beemern för den underbara sexan som saknar motstycke och nu dessvärre i vissa fall blivit tvångsmatad :detvarbättreförr samt att den är bakhjulsdriven, mm medan SAAB fanatikern köper SAAB bara för att det är SAAB.

:D

Skillnaden är väl att BMW fanatikern köper beemern för den underbara sexan som saknar motstycke och nu dessvärre i vissa fall blivit tvångsmatad :detvarbättreförr samt att den är bakhjulsdriven, mm medan SAAB fanatikern köper SAAB bara för att det är SAAB.

Jag måste påminna dig om att TS uttryckligen förbjudit åsikter som bygger på att BMW.s själ har kopplingar till den klassiska raka sexan. :D
Men själv tycker jag naturligtvis som du härvidlag.
Ska jag ha en BMW med annan motor än raksexan så är det isf BMW 2002.
Annars tycker jag att BMW 3.0 CSI är den vackraste hittills, E9 karossen alltså

Jag måste påminna dig om att TS uttryckligen förbjudit åsikter som bygger på att BMW.s själ har kopplingar till den klassiska raka sexan. :D

Phuck!:mad: jallafall så kommer jag få höra ljudet och känna orret av en sådan om en dryg vecka. Fasen man är ju som ett barn nu. Jag vill ha.

Men det är ju för att folk är dumma i skallen och inget bilen kan hållas ansvarig för. Det gäller ju även bostäder och dyra handväskor.

Det är riktigt och återigen har jag inte påstått något annat heller. Det jag skrev var bara en reflektion på ditt påstående, om jag nu tolkade det riktigt (jag kanske missförstod), att BMW-ägare inte vill flasha med sina grejer. Något som i vissa fall är sant, men definitivt inte rent generellt. Av den historia jag återgav förefaller det snarare vara tvärtom i många fall.

Nja, jag är väl snarare Fyrhjulsdriven-kvalitetstyskkombinerd. Gillar nya c-klasskombin klart mer än E90 men den är så apdyr så man blir rädd. Dessutom kan man bara få 4-maticen med stora dieseln. Inget fel med det men efter att ha provkört en sedan med den motorn gick det inte. Det låter PRECIS som när man åker bulle hem på fyllan och får stanna för en fontänkräks i dikeskanten

:gnissla

Då är vi på samma våglängd. En Kvalitätswagen är alltid att föredra framför lågbudgetskräp. Fast jag är inte säker på att jag håller med dig om att dörrtjoffet hos BMW är bättre än hos senare Audi... Dock kunde min nya A5 vara bättre därvidlag, tyvärr. :(

För övrigt verkar Ankan ha rätt, du har verkligen lagt dig till med en skönt rörelse-lik elit-stil. :tummenupp

Skrev han inte i första inlägget att detta var en elitistisk tråd?:)

Last edited:
Då är vi på samma våglängd. En Kvalitätswagen är alltid att föredra framför lågbudgetskräp. Fast jag är inte säker på att jag håller med dig om att dörrtjoffet hos BMW är bättre än hos senare Audi... Dock kunde min nya A5 vara bättre därvidlag, tyvärr. :(

Dörrarna på min A4-05 var en av de större av alla anledningar till att jag sålde iväg den fort och billigt.
När man öppnar en dörr ska den "klucka" upp i de där olika öppningslägena på väg till fullt öppnad dörr. Något fjädrar ut dörren och något fjädrar in dörren som LiXåM fastnar i de där lägena. PÅ A4:an är det som fjädrar ut dörren en spiralfjäder från en kulspetspenna medan det som fjädrar in är en bladfjäder från en Långford...

Öppnar man dörren så smäller den snabbt igen på en gång om man inte är där med ett knä eller någon annan extremitet för att hindra. Kommer man lite halvslirig på morgonquisten med en kaffe i ena näven och öppnar dörren så far den igen över dig så det sprutar kaffe i hela biljäveln!
:mad:
Jag var på väg att hänga av dörrjävlarna och köra med pälsmössa i stället.

Last edited:
Dörrarna på min A4-05 var en av de större av alla anledningar till att jag sålde iväg den fort och billigt.
När man öppnar en dörr ska den "klucka" upp i de där olika öppningslägena på väg till fullt öppnad dörr. Något fjädrar ut dörren och något fjädrar in dörren som LiXåM fastnar i de där lägena. PÅ A4:an är det som fjädrar ut dörren en spiralfjäder från en kulspetspenna medan det som fjädrar in är en bladfjäder från en Långford...

Öppnar man dörren så smäller den snabbt igen på en gång om man inte är där med ett knä eller någon annan extremitet för att hindra. Kommer man lite halvslirig på morgonquisten med en kaffe i ena näven och öppnar dörren så far den igen över dig så det sprutar kaffe i hela biljäveln!
:mad:
Jag var på väg att hänga av dörrjävlarna och köra med pälsmössa i stället.

Fjädrar är ju något annat än tjoff, men där har du rätt. Blåste 20 sekundmeter härförleden när jag skulle in i biljäveln. Dörrfan blåste igen innan jag hann dra in vänsterbenet. Det gorde ont.:mad: Då är man faktiskt mindre intresserad av om benet kapas med ett tjoff eller något mindre trevligt ljud.

Svensksåld, en ägare. Köper från en firma som rekondat och som samarbetar med ett försäkringsbolag som ger en "provapåförsäkring". 1500 spänn hel i ett halvår. :)

Eklitt hög skatt och sen har det varit lite trassel med några 3 litersdieslar har jag hört.

Vad för problem har dom haft ? Det som får mig att tveka är att 120dieseln funkar så bra med låg skatt och en suverän förbrukning på 0,52 vid 120 km/h med bara 2000 rpm. Diesel karaktären är lite trist och skiter man i kostnaderna skulle jag välja en z4 men bara plats för 2 bah!!

Vad för problem har dom haft ? Det som får mig att tveka är att 120dieseln funkar så bra med låg skatt och en suverän förbrukning på 0,52 vid 120 km/h med bara 2000 rpm. Diesel karaktären är lite trist och skiter man i kostnaderna skulle jag välja en z4 men bara plats för 2 bah!!

Fan har du testat BMW´s nya 2-litersdiesel? Den är helt sjukt fin att köra. Inte ett spår av traktorkaraktär och förvånansvärt pigg. Kollade lite på autopower och där var det en del snack om det men jag kommer inte ihåg exakt vad det var.

Fan har du testat BMW´s nya 2-litersdiesel? Den är helt sjukt fin att köra. Inte ett spår av traktorkaraktär och förvånansvärt pigg. Kollade lite på autopower och där var det en del snack om det men jag kommer inte ihåg exakt vad det var.
Jag äger en 1 serie med 2 liters dieseln på 177 hk med hela M paketet och vridmoment som en traktor. Vid 1700 rpm börjar det sedan har man 350 nm ända upp till 4500 rpm sen tar det roliga slut. Erkänner att det är den sämsta vinterbil jag haft speciellt med dubbfritt jfr vad man har haft en 4wd Suv innan som gick som på räls.

Jag äger en 1 serie med 2 liters dieseln på 177 hk med hela M paketet och vridmoment som en traktor. Vid 1700 rpm börjar det sedan har man 350 nm ända upp till 4500 rpm sen tar det roliga slut. Erkänner att det är den sämsta vinterbil jag haft speciellt med dubbfritt jfr vad man har haft en 4wd Suv innan som gick som på räls.

Där ser man. Jag var och provkörde en 320xdrive och gillade lilldieseln som faein. Men då är jag å andra sidan gubbe och vill bara dunka långsträckor.

Där ser man. Jag var och provkörde en 320xdrive och gillade lilldieseln som faein. Men då är jag å andra sidan gubbe och vill bara dunka långsträckor.

Vridet i dieslarna är ju nice, men det långa registret i 6an är ju mer skoj :D

Sen är ju inte suvar heller det bästa på vintern. Sett många suvar som haft problem i snön i vinter. Lite för höga och lite för breda däck för att det verkligen ska gå stabilt i mycket snö.

Last edited:

Senaste personbilen jag hade var ju A4:an med 2-litersturbo på 220 hk. För det första var den svårstartad får och med 5+ och neråt sen var den död i den undre halvan av registret och som sagt så är man gubbe... Varvade ju inte sönder motorn måste jag erkänna. Så när man provade 320´n så var den liksom tvärt om. Allt där jag ville ha det. Jag upplevde den som om inte piggare så i alla fall lika pigg som Ådin.

Sen är ju inte suvar heller det bästa på vintern. Sett många suvar som haft problem i snön i vinter. Lite för höga och lite för breda däck för att det verkligen ska gå stabilt i mycket snö.

Ägg under pedalen.

Problemet är att ESP på BMW inte lirar med effekten, stänger man av det spinner den som ett as och det kraftiga vridmomentet vill kasta ut bakvagnen i okontrollerade sladdar. Xenon ljuset är kasst men värmen är mycket bra.

Lösningen är en sandsäck i bagaget och dubbdäck som på sketen gammal sossecontatiner. :glömdet

X driven ger nytta i kanske 3% av min åkning men det är så förb kul att komma in i rondellerna och gasa ur med sladd och ändå drar det rakt fram.

Är det värt det och sandsäckar är billiga :gnissla

Helt klart är BMW och spec Oljebrännare passande Autobahn i hastigheter mellan 150-200 km/h.
En sann alpinist vill säkert ha lite X bokstäver bakpå när han passaerar vilt spinnande M bilar upp till toppen.

G och H lät bäst. Man hör att motorn är stark och/eller lenkaget välkonstruerat så motorn inte behöver kämpa. Det är dyrt. Och bra.

I min Merca säger det inte "schmuck" utan "Doff när man stänger en dörr. Så ska de va! :D

Last edited:
G och H lät bäst. Man hör att motorn är stark och/eller lenkaget välkonstruerat så motorn inte behöver kämpa. Det är dyrt. Och bra.

Riktiga bilar har skjutfönster!

Skareva höj och sänkbara rutor så skareva hydrauliska!

Riktiga bilar har skjutfönster!

Skareva höj och sänkbara rutor så skareva hydrauliska!

Långfordens skjutfönster visslar lite småhärligt men har nu fått konkurrens av sidorutan som någon dum jävel har varit och brutit på bara för att "titta, en bil som ser annorlunda ut". De har inte tagit sig in i bilen ens och försökt sno något. Den har i alla fall börjat vissla nåt jävulskt och vill man kan man öka på det ännu mer genom att vrida på fläkten.

I min Merca säger det inte "schmuck" utan "Doff när man stänger en dörr. Så ska de va! :D

Säger det inte mer "black" i den? Är det bra material inuti bilen blir det skönt ljud. Gillar när rutan åker ner lite för att man inte ska få lock i öronen och sen upp igen när dörren är stängt. Detta vore lätt överflödigt på Långforden.

Last edited:
Långfordens skjutfönster visslar lite småhärligt men har nu fått konkurrens av sidorutan som någon dum jävel har varit och brutit på bara för att "titta, en bil som ser annorlunda ut". De har inte tagit sig in i bilen ens och försökt sno något. Den har i alla fall börjat vissla nåt jävulskt och vill man kan man öka på det ännu mer genom att vrida på fläkten.

Säger det inte mer "black" i den? Är det bra material inuti bilen blir det skönt ljud. Gillar när rutan åker ner lite för att man inte ska få lock i öronen och sen upp igen när dörren är stängt. Detta vore lätt överflödigt på Långforden.

Dom som bröt i ventilationsrutan minskade fabrikstoleransen 1/4" till det europeiska 1/4mm det är därför det visslar :hihi

För att återgå till tråden, varför ser karosserispringorna alltid ut såhär på en BMW? http://www.blocket.se/vasterbotten/V12_a__Bmw_850_Coupe__300_hp___halva_priset_25244801.htm?ca=2&w=1

Sen kan man undra vad det har kostat milen att åka runt i det där aset, sa någon värdeminskning/mil

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...