Bluff hästkrafter

Status
Ej öppen för fler svar.
Så...hur många blev det då? :)

Och ffa: Vilket vrid? Över 120 Nm? Och mellan vilka varvtal har du 80% av vridet tillgängligt?
Förstår om det verkar löjligt, men läs mitt senaste inlägg. När det gått en tid och om sakerna håller som lovat, då släpper jag uppgifterna. Fjantigt men jag har lovat ligga lågt i början:(

Förstår om det verkar löjligt, men läs mitt senaste inlägg. När det gått en tid och om sakerna håller som lovat, då släpper jag uppgifterna. Fjantigt men jag har lovat ligga lågt i början:(

Ok. Då gissar jag lite då! :)
DU har ca 180 på slangen, du har 120 Nm i vrid, och du har 80% av detta vrid tillgängligt mellan 7 och 12 k rpm?

med andra ord som en helt nästan standard sporthoj:hihi :hihi
Om du vet vad HRC står för och vad de gör, vad sakerna kostar, du skämmer ut dig själv. Utan HRC i motorn plockar prosuperbike ut 185-188 hästar.
Ta vad de gör och plocka sedan in HRC-kit.
Så naiv man kan va:dummer

Last edited:
Är inget proffs på detta, men motorrad mäter väl på samma vis som fabriken, deras siffror borde väl vara lika varann. .

MOTORRAD bruker en "gammel" Dynojet 150 benk.

Sen ganger dom bakhjulssifferene med 1,1 och får kopplingssiffror !!!!!!!!

Stenalder......

Om du vet vad HRC står för och vad de gör, vad sakerna kostar, du skämmer ut dig själv. Utan HRC i motorn plockar prosuperbike ut 185-188 hästar.
Ta vad de gör och plocka sedan in HRC-kit.
Så naiv man kan va:dummer

Har du inte redan bänkat och justerat lite då ??
Det är ju det man vill komma till så fort som möjligt och inget hych hych om siffror och kontakter hit och dit.
Släng fram med vad du vet till oss andra som är intresserade istället.

Detta är Sh och då gäller bevis i form av bänkpapper , porrbilder på skönheten gärna högupplösta detaljbilder (och ja det är helt normalt för oss teknikintresserade)

Jag tycker tråden spårat ur, den var inte avsedd för snack om min hoj. Jag
har skrivit att jag senare släpper alla papper.
Om tråden inte följer ämnet är det bättre att stänga den!

Ingen vill erkänna sig lurad.

Lurad/vilseförd är man bara om det inte håller för gatkörning.

Fråga GixxerMixxer istället vad extra allt betyder, såg i Performancebike en
ombyggd gixxer 1000, hade kostat nästan en halvmiljon. Den killen tyckte inte han hade allt.

Last edited:
Tyvärr hamnar de flesta som startar en tråd på sporthoj i detta läget:

Du skall inte tro att du är något.
Du skall inte tro att du är lika god som vi.
Du skall inte tro att du är klokare än vi.
Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
Du skall inte tro att du vet mer än vi.
Du skall inte tro att du är förmer än vi.
Du skall inte tro att du duger till något.
Du skall inte skratta åt oss.
Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
Du skall inte tro att du kan lära oss något.

JANTELAGEN

Tja Tocar!
Du som har såna bra kontakter med honda... finns det hrc kitt till min honda gräsklippare? är grymmt sugen på det:confused: .. pengar är inga problem...:tummenupp

Kan det skillja lika mkt bland båtmotorerna i effekt? vart och hur bänkar man en sådan?
//Henkan som kör en D.I.L.L.I.G.A.F Honda XR 600 R (vet du va det är?)Säljaren sa att det var bra skit? HRC kanske?

ps
Jag har dekal trimmat mitt honda elverk det gör en mkt skillnad på låga varv...kan man bänka den?

Last edited:
Ibland får känslorna styra.

Grön hoj! Kawa e bäst.
Blå/vit hoj! Suzuki e bäst.
Röd/vit hoj Yamaha e bäst.
Röd/vit/blå Honda e bäst.
Röd hoj Ducati e bäst.
o.s.v.

Jag försöker tro att varje stund på hoj är den bästa, även om jag har många åsikter om skillnaderna i mellan fabrikaten. Så får det fabrikatet jag kör för stunden vara det som är bäst. Favoriter dyker ju upp men skillnaderna är ju ändå rätt marginella. När vi för ett gäng år sedan jagade hästkrafter till våra fyrhjuliga hobbyfordon var det ändå tiden och slutfarten som blev det egentliga kvittot på om vi lyckat synka ihop delarna rätt, hittat hästkrafterna.

Tror att HRC som hjälpt dig är väldigt duktiga på vad de gör. Är rätt säker på att ditt lackval gör några hästkrafter, för mig blir det Moto-GP känsla och många +++++

Alla mc--fabrikanter tror jag sliter som djur för att få till marknadsförings-effekterna. Honda och Yamaha har väl lyckats bäst i Kunga-klassen, Ducati lyckats kanon i SuperBike och Suzuki lyckats bäst på gatan med sin GSX... "R" serie.

Design och härkomst är viktigt, en inte så vacker hoj losar väl ett par hästkrafter. Lite gammal soppa losar ett par hästkrafter, lite tjock olja i motorn losar några häastkrafter. Lite dåligt väder losar väl ett par hästkrafter. En bit över havet losar väl ett par hästkrafter. Slitaget losar ett par hästkrafter, lite skit i luftfiltret losar ett par hästkrafter, kanske lite fel tryck i däcket stjäl ett par kusar. Det är inte lätt det här med effekt.... så kanske de tester där ett gäng susar omkring på en bana och tiderna får avgöra är det som är det rätta. För att inte tala om vad en stor/tung gubbe gör i sadeln..........

Klart man vill ju vara värst, HKR och vrid siffror ifrån en testbänk utav det seriösa slaget gillas. Att tillverkarna gör allt för att de ska bli så bra som möjligt vet vi ju alla.

Allt är inte svart och vitt, visst måste vi ha lite variation därimellan för att begripa ytterligheterna.

Sporthoj.com..... håriga Macho-män........... men ibland.......... vä'rre än kärringar.

Ha det gott Fjäråsbo:tummenupp på din grymma Honda, ta det lite varsamt runt vår avlånga sjö. Fördetta Fjäråsbo nu ute vid fjorden Onsala. Toyman

Bifogat

• IMG_2801 sh.jpg
    IMG_2801 sh.jpg
    136 KB · Visningar: 103
.......Design och härkomst är viktigt, en inte så vacker hoj losar väl ett par hästkrafter. ......Toyman

Nja, en hoj med uppenbart hög prestanda inom något område kan skita i design för ögat.
Hur ska vi annars förklara Hayabusan och V-Max framgångar:hihi

Det måste bero på chauffören ... :)

Ja under de förhållanden som du angav är det ingen fördel med 200 i s f 100 hp, där ar det helt och hållet chauffören som sätter tempot. Men det finns så mycket andra typer av roliga körningar som t.ex. att snyta ur hojen på autobahn. Med en hoj på 100 hp tvingas man då ibland använda LGF-filen för att släppa om potenta bilar och det svider :huvet

Jag zappade en gång förbi tv-programmet Ricki lake. Där var det en inte särskilt fager, lätt överviktig dam på kanske 200kg som lagt ner en förmögenhet på smink och andra skönhetsprodukter och sedan stolt proklamerade om hur hon var "Da bomb" och hur alla andra bara var avundsjuka på henne. Varför jag kom att tänka på det i samband med den här tråden vet jag inte... :confused:

Tja Tocar!
Du som har såna bra kontakter med honda... finns det hrc kitt till min honda gräsklippare? är grymmt sugen på det:confused: .. pengar är inga problem...:tummenupp

Kan det skillja lika mkt bland båtmotorerna i effekt? vart och hur bänkar man en sådan?
//Henkan som kör en D.I.L.L.I.G.A.F Honda XR 600 R (vet du va det är?)Säljaren sa att det var bra skit? HRC kanske?

ps
Jag har dekal trimmat mitt honda elverk det gör en mkt skillnad på låga varv...kan man bänka den?

lilla vän...:( du behöver inte ha komplex för att du kör Yamaha, du kan måla den i repsolfärg , så kanske folk tror det är en Honda, ligg inte och tänk på detta, så det sliter på dig.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey