Blir tvingad att följa med och rida idag...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Hoppas det är kul. Kanske som att åka motorcykel, hmm...

Det känns jävligt läskigt iallafall...

Wish me luck.

Hästar är dumma kräk som är rädda för allt. Undvik dem som pesten.

Att köra Häst:
Tänk att du sitter bakom en galning på en motorcykel.
När du drar i hans högra axel svänger han åt höger, och samma sak åt vänster.

Kör du rakt mot ett träd kommer han förmodligen att väja själv, man var aldrig säker. Galningen är befriad från intelligens. :mattias

Jag har oxå blivit medtagen på ridning och det kan vara riktigt kul faktiskt, framförallt om man har en pigg häst :rock
Några enkla tips bara: Höj stigbyglarna (fotpinnarna typ) till något högre än rekommenderat, jag tycker att det ger en bättre stabilitet när hästen börjar springa. Luta dig frammåt i uppförslutningar och något bakåt när det sluttar neråt.

Ha så kul!

Gustav skrev:
Jag har oxå blivit medtagen på ridning och det kan vara riktigt kul faktiskt, framförallt om man har en pigg häst :rock
Några enkla tips bara: Höj stigbyglarna (fotpinnarna typ) till något högre än rekommenderat, jag tycker att det ger en bättre stabilitet när hästen börjar springa. Luta dig frammåt i uppförslutningar och något bakåt när det sluttar neråt.

Ha så kul!

Stigbygelskrapa :banana

Önskar jag fick fölla me o ride litt :(

750RR

Men en häst liksom? Kan ju inte gå fort :va Hur mycket vrid är det i dom? Nån som bänkat?? :hihi (Porta upp andingsvägarna lite så ska du få se på grejer!)

K-Micke skrev:
Jo men visst lutar dom lite inåt i kurvorna?
Inte kränger som en bil alltså.
Det borde alltså vara möjligt att lägga ett knäskrap på en häst.

Jo... dom har en form av hydralsystem som lyfter upp dom svängande benen :tungan

Men tänk att dom har väldigt hög markfrigång och metall "däck" så underlaget måste vara perfekt. Speedwaybana ?

Fråga Zeb, han har vart med och ridit landslagshästen och en gammal galopphäst, och han lever fortfarande... Är riktigt kul faktiskt...

Det är FAKTISKT kul att rida. Inte lika roligt som att köra hoj. Men det är kul. :) Dock känns det som om det är fullkommligt livsfarligt första gången hästen börjar trava eller gallopera. Det är som att gasa på med hojen, fast du tänker dig att hela marken plötsligen förvandlas till en åker som är knögglig och hård. Lägg sedan till att du kan hålla i dig i nått som känns lika starkt som ett par skosnören. :skrämd

Men det är kul. ;)

Nisse Järnet skrev:
Men en häst liksom? Kan ju inte gå fort :va Hur mycket vrid är det i dom? Nån som bänkat?? :hihi (Porta upp andingsvägarna lite så ska du få se på grejer!)

Morsan har en masssa hästar hon sa att dom mätt hur många hästar en nordsvensk häst (stor tjock en..) ligger på.. Var tydligen 26häst :D

Kombinationen 300 kg kuse och en hjärna stor som ett plommon kan aldrig vara bra. Finns det mer oberäkneliga djur än hästar??? Och sådana släpper folk iväg sina 11-åriga döttrar på .......... Vem vet vart hästen får för sig att kasta av ryttaren???

OLJEKYLD GSXR skrev:
Kombinationen 300 kg kuse och en hjärna stor som ett plommon kan aldrig vara bra. Finns det mer oberäkneliga djur än hästar??? Och sådana släpper folk iväg sina 11-åriga döttrar på .......... Vem vet vart hästen får för sig att kasta av ryttaren???

En tjej i min gymnasieklass blev avkastad och bröt svanskotan :crash
Fast det är ganska coolt, det står i hennes pass att hon är invalid :tummenupp

Ridning är faktiskt kul ...och svårt! I alla fall om man ska våga sig på fler gångarter än skritt :hihi
Lite obekvämt med trav och galopp men prova då en Islandshäst, passgång och tölt lämnar ryttaren nästan utan "vibrationer" :rofl

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...