Blanda tvåcompounds däck??

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Är det ok att blanda 2CT däck mellan fram och bak på hojjen. Ska byta däck på SP1;an och vill ha michelin pilot power, funderar på att sätta på det gamla pilot power fram och det nya pilot power 2ct bak. Varför?? för att jag har positiv erfarenhet av framdäcket och minimera "fegstrimman" på bakdäcket.

Frågan är ifall det blir konstigheter i hojjen om den blir nervös eller konstig på annat sätt, har provat med att montera på 2ct däck på honda fram en gång och det blev till att byta däck för det gick inte köra hojjen!!

har provat med att montera på 2ct däck på honda fram en gång och det blev till att byta däck för det gick inte köra hojjen!!

Vad hände ?

Jag är ingen däck expert, men av vad jag läst har jag fått intrycket att om man ska blanda med däck med olika gummi blandningar så är det bättre att ha det däcket med mest grepp fram, vilket låter som det är tvärt emot vad du vill göra. Men jag är som sagt ingen däck expert.

Vad hände ?

Jag är ingen däck expert, men av vad jag läst har jag fått intrycket att om man ska blanda med däck med olika gummi blandningar så är det bättre att ha det däcket med mest grepp fram, vilket låter som det är tvärt emot vad du vill göra. Men jag är som sagt ingen däck expert.

Den blev väldigt instabil pga att profilen på ett 2ct däck är spetsigare så då blev det nästan som vobbel när du kom upp i fart med den. Fruktansvärt otrevligt att behöva ha ett helt körfält för att kunna dra på lite.

Du kan blanda utan problem,men 2ct och vanliga Pilot Power har samma profil på skuldran.

Iaf Michelins Pilot Road 2CT däck är spetsigare än deras föregångare utan 2CT.

Helt rätt, det var Pilot road2ct jag monterade och fick byta till det gamla pilot road istället. Det gamla var mycket rundare i profilen än det nya 2ct däcket.

Men om ett power2ct har samma profil borde det funka, det är ju bakdäcket som blir 2ct och inte fram.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back