Black Metal

Ett annat rätt nytt band ä ryska Tvangeste, ganska bra men deras sångare ser inte hetero ut. Men han ha rösten iaf :)

Ang, hippop vs metal, hippop är ju inte ens musik, inga instrument används, bara dataljud, samma sak me rap, bara dataljud å inga instrument. Lyssna ju också på nästan all metal förutom den hiphop inspirerade skiten, linkin park, limp bizkit, green day, good charlotte, same shit different names.
"För att bli en bra rappare krävs endast en dålig uppväxt medans det krävs år av träning och, erfarenhet för att bli en lyckad hårdrockare"

Ett annat rätt nytt band ä ryska Tvangeste, ganska bra men deras sångare ser inte hetero ut. Men han ha rösten iaf :)

Tvangeste var bättre innan de fick skivkontrakt. Det blev lite pretentiöst på platta, kan varmt rekommendera demon 'Damnation of Regiomontum'. Den är iofs släppt på Valgalder Records men Valgalder släppte bara demos - bl.a. norska folkhjältarna Ásmegin innan de blev signade av Napalm.

Vad är det för snack om kristen black metal? Någon måste skämta mig aprilio... :va
Eller bara ytterligare ett dristigt försök av kyrkan att vilseleda vilsna själar?

/ The battle never ends, för att citera Shagrath.. :gnissla
"By supporting Black Metal you support the Glorification of War, Murder,Rape, Oppression". Kan du stå bakom det? Skulle det vara värre än kristen propaganda? Jag är ateist men om jag var tvungen att välja står jag hellre bakom kärlekens budkskap :arsele Spela roll vad dom sjunger om, så länge musiken är bra.

Ang, hippop vs metal, hippop är ju inte ens musik, inga instrument används, bara dataljud, samma sak me rap, bara dataljud å inga instrument. Lyssna ju också på nästan all metal förutom den hiphop inspirerade skiten, linkin park, limp bizkit, green day, good charlotte, same shit different names.
"För att bli en bra rappare krävs endast en dålig uppväxt medans det krävs år av träning och, erfarenhet för att bli en lyckad hårdrockare"

Hur fan kan du skriva att det inte är musik bara för att några instument används? Ne, det kanske dem inte gör, men det är fortfarande musik då de har toner i låten. I så fall kan jag säga att Bm då inte är musik bara för att man inte hör vad han sjunger och inte sjunger toner?

Sporthojarn behöver inte ens bry sig om att svara på detta inlägg eller kommande då han ändå inte har något att tillföra diskussionen.

Hur fan kan du skriva att det inte är musik bara för att några instument används? Ne, det kanske dem inte gör, men det är fortfarande musik då de har toner i låten. I så fall kan jag säga att Bm då inte är musik bara för att man inte hör vad han sjunger och inte sjunger toner?

Sporthojarn behöver inte ens bry sig om att svara på detta inlägg eller kommande då han ändå inte har något att tillföra diskussionen.

Du behöver inte ta det personligt men vi som gillar riktig musik gillar inte hiphop. Man kan ju säga att det finns en anledning till att de pratar fram sitt budskap och inte sjunger samt att de inte spelar instrument själva. :tummenupp

Du behöver inte ta det personligt men vi som gillar riktig musik gillar inte hiphop. Man kan ju säga att det finns en anledning till att de pratar fram sitt budskap och inte sjunger samt att de inte spelar instrument själva. :tummenupp

Ne, varför skulle jag? Jag gillar varken hiphop eller black-metal. Jag gillar maiden:yoparty

Dom använder inga instrument, dom slår på en "beat box" som låter likadant genom hela låten, dom sjunger inte bara pratar om sitt liv od.

I BM spelar dom flesta instrument, dom sjunger å man hör va dom säger om de inte är dålig kvalla lr dålig sångare.

Ja lyssnar tillåme hellre på klassisk musik lr opera för den delen framför rap, för de är musik och metal är väldigt inspirerat av t.ex klassisk musik och jazz.

Dom använder inga instrument, dom slår på en "beat box" som låter likadant genom hela låten, dom sjunger inte bara pratar om sitt liv od.

I BM spelar dom flesta instrument, dom sjunger å man hör va dom säger om de inte är dålig kvalla lr dålig sångare.

Ja lyssnar tillåme hellre på klassisk musik lr opera för den delen framför rap, för de är musik och metal är väldigt inspirerat av t.ex klassisk musik och jazz.

Ja, nu har jag inte påstått att rapmusiker använder instrument som du kan läsa ovan. Men likförbannat är det musik då låten har en takt och toner, vad är det annars? Sen så försvarar jag knappast hiphop och liknande musik som du kan också läsa längre upp.

Ja, nu har jag inte påstått att rapmusiker använder instrument som du kan läsa ovan. Men likförbannat är det musik då låten har en takt och toner, vad är det annars? Sen så försvarar jag knappast hiphop och liknande musik som du kan också läsa längre upp.

Nu drog jag självklart allt till en ytterlighet. Det finns rap/hiphop som är småmysig att lyssna till, Outkast t.ex. men det är inget jag lyssar på hemma själv och generellt tycker jag det är ett skit. RnB tycker jag iofs är ännu värre för där låter allting likadant, vare sig det är en kille eller en tjej som sjunger. Men det är väl en smaksak I guess...

Maiden :yoparty

"By supporting Black Metal you support the Glorification of War, Murder,Rape, Oppression". Kan du stå bakom det? Skulle det vara värre än kristen propaganda? Jag är ateist men om jag var tvungen att välja står jag hellre bakom kärlekens budkskap :arsele Spela roll vad dom sjunger om, så länge musiken är bra.

Förstår inte riktigt varför du behöver fråga mig det. :va
Har jag någon gång påstått att jag skulle stå bakom sådana saker? Vem är det som har sagt att man genom att uppskatta black metal även skulle uppskatta detta?
Bara för att någon nu har sagt det, betyder det ju inte att det är något slags allmänt patos för de som lyssnar.

Kan du förklara din tankegång lite mer ingående, tack.

Ett tillägg. Kärlekens budskap? MY ASS! Har du ens öppnat en bibel och läst?

Last edited:
Då var det officiellt... ironin är död :(
Min poäng var att BM inte behöver vara satanisk för att kallas BM.

Suck...
Aldrig funderat på att sätta dit nån fin smily för att få ironin att framgå lite mer tydligt? Särskilt när diskussionen varit hyffsat seriös ända fram tills du postade..

Och sen att citera någon och sen anta att det ska uppfattas som ironi i textspråk är ju rätt dumt.

Ha en bra dag. :arsele

Tråden ha ju som spåra ut ganska rejält men ja, ja tycker ändå inte att rap är musik hursomhelst. Men nu lämnar vi den diskussionen.

Ang satanistisk BM så finns de satanistisk å icke satanistisk, de är ju inte de som avgör om de är BM. Dom kan sjunga om de ockulta, svart magi å andra mörka saker som inte ha så spec mycke me satanism å göra.

Men däremot, va tycker ni om Behemoth? Att dom ha blivit mer lagda åt Death Metal på sistone lr att dom fortfarande håller sig till Blacken?

plockade fram gamla hederliga Entombed plattan Clandestine igår..

bättre och ondare blir det inte!

Suck...
Aldrig funderat på att sätta dit nån fin smily för att få ironin att framgå lite mer tydligt? Särskilt när diskussionen varit hyffsat seriös ända fram tills du postade..

Och sen att citera någon och sen anta att det ska uppfattas som ironi i textspråk är ju rätt dumt.

Ha en bra dag. :arsele
Du funderade aldrig på denna? :arsele Att jag skrev att jag var ateist och senare kallad kristendomen för "kärlekens budskap" borde kanske också gett dig en viss hint om att jag var ironisk? Men visst, jag ska vara extra tydlig för din skull nästa gång.

Last edited:
3011421 Tråden ha ju som spåra ut ganska rejält men ja, ja tycker ändå inte att rap är musik hursomhelst. Men nu lämnar vi den diskussionen.

Ang satanistisk BM så finns de satanistisk å icke satanistisk, de är ju inte de som avgör om de är BM. Dom kan sjunga om de ockulta, svart magi å andra mörka saker som inte ha så spec mycke me satanism å göra.

Men däremot, va tycker ni om Behemoth? Att dom ha blivit mer lagda åt Death Metal på sistone lr att dom fortfarande håller sig till Blacken?
Håller sig till black? Har de inte gjort på hur länge som helst, det är döds och därmed basta.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti