Black Metal

Ett band som ja lyssnade mycket på förr var svenska Siebenburgen och speciellt skivan Grimjaur där all lyrik är på svenska.
En grym skiva som är lite åt goth hållet med lite kvinnosång och texter om vampyrer och döden.

Ett band som ja lyssnade mycket på förr var svenska Siebenburgen och speciellt skivan Grimjaur där all lyrik är på svenska.
En grym skiva som är lite åt goth hållet med lite kvinnosång och texter om vampyrer och döden.

Lyssnade sjukt mycket på 'Loreia' ett tag, småmysig platta. Skaffade mig 'Plagued be Thy Angel' efter nåt år och den var inte alls så bra. Sen slutade jag lyssna på dem... :)

Har ni missat Månegarm tycker jag ni ska ta och skaffa vadsomhelst med dem nu direkt! Riktigt bra vikingblackmetal. :tummenupp

Musikmässigt får man nog räkna Dissection till klassisk dödsmetall men med tanke på vad 'The Somberlain' och 'Storm of the Lights Bane' har gjort för svartmetall-scenen så är det ändå svårt att lägga dem i dödsfacket.

Tycker inte man kan säga så, det finns klara element av båda, precis som Mothers Finest och Trapeze mixade ihop funk och rock n roll på 70-talet utan att för den skull vara renodlade funk eller rockband. Nu är ju iofs funk och rock mer stilmässigt skiljda åt än vad death och black är, men du förstår poängen.

Ett annat bra svenskt band Therion, iof är dom opera/goth metal nu men tidigare va dom bättre.

Ett annat bra svenskt band Therion, iof är dom opera/goth metal nu men tidigare va dom bättre.

Håller jag inte med om, "Sirius B/Lemuria" är vid sidan av "Theli" deras mästerstycke tycker jag, vansinnigt vacker musik. Ett par av plattorna däremellen är ganska lama dock, är också ett stort fan av "Lepaca Kliffoth" som var den plattan där de började mejsla ut sin egen nisch.

Håller jag inte med om, "Sirius B/Lemuria" är vid sidan av "Theli" deras mästerstycke tycker jag, vansinnigt vacker musik. Ett par av plattorna däremellen är ganska lama dock, är också ett stort fan av "Lepaca Kliffoth" som var den plattan där de började mejsla ut sin egen nisch.

Jo dom är ju ganska bra efter att dom lämna blacken men ja tycker ändå dom va bättre innan. Hehe bara ja som gillar "The Dreams Of SwedenBorg"? :P

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti