Wolfen
Racer
Dissection ä ju BM tills Reinkaos å Maha kali släpptes, å Rebirth, då blire black/death.. Dimmu Borgir ä väl en subgenre precis som Ka11e säger
Dom ä bra för de

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dimmu Borgir står skyhögt över all annan black metal, om man inte räknar Dissection som BM. Death Cult Armageddon är svartmetallens Magnum Opus.
Ett annat band som säkert ingen hört här är norska Antestor som släppte en toppenskivan 1998, The Return Of The Black Death på Cacophonous Records. Grym BM med folkordisk/vikinga gung.
En klassisk Antestor bild på Vemod och Matyr![]()
Fan va skojj, jag trodde jag var ensam om att uppskatta detta band. Då känner du förmodligen till att samtliga medlemmar (nuvarande som gamla) är troende kristna? Förrutom då Hellhammer som faktiskt hade en kristen flickvän som kände grabbarna i Antestor och på den vägen var det.
Antestor är brutala, har alla deras skivor...
Är förövrigt Hellhammer som lagt trummorna på flera av deras släpp.
EDIT: Behöver inte citera bilden...![]()
varför låter det som att dom har 1.5kg getgrädde i halsen för?
varför låter det som att dom har 1.5l getgrädde i halsen för?
varför låter det som att dom har 1.5l getgrädde i halsen för?
Metal kommer popsnören som du aldrig förstå... ni kräver helt enkelt intetsägande och montoma alster, allt utanför dessa ramar tröttar bara ut era hjärnor..de tror att det låter häftigt
Metal kommer popsnören som du aldrig förstå... ni kräver helt enkelt intetsägande och montoma alster, allt utanför dessa ramar tröttar bara ut era hjärnor..![]()
I pity you, Fool!
... ni kräver helt enkelt intetsägande och montoma alster
Då vill jag att du definierar ordet definition.Precis exakt så lyder min definition av BM ..
Men den är ju så jävla liten den bilden...men jag är inget popsnöre
edit, du vet väl inte ens vem jag har i min avatar...
Då vill jag att du definierar ordet definition.
Men den är ju så jävla liten den bilden...
Liknar lite Lemmy, men jag gissar på någon av grabbarna i MC5?![]()
You see.. bara för man lyssnar på BM betyder inte det att det är den enda man lyssnar på. Gillar all form av hårdrock, metal, blues och ibland lite jazzklart det är lemmy![]()
Fan va skojj, jag trodde jag var ensam om att uppskatta detta band. Då känner du förmodligen till att samtliga medlemmar (nuvarande som gamla) är troende kristna? Förrutom då Hellhammer som faktiskt hade en kristen flickvän som kände grabbarna i Antestor och på den vägen var det.
Hyffsat underhållande att en av nordens bästa black metal-akter består av utövande kristna![]()
Då vill jag att du definierar ordet definition.
Definition en bestämning eller avgränsing av ett språkligt uttrycks betydelse. Spelar en stor roll i logisk analys.
Elementen i en definition är definiendum (latin för "det som ska definieras") och definiens (latin "det som definierar"). I satsen ett fordon är ett hjälpmedel för transport över land, så är definiendum fordon och definiensen hjälpmedel för transport över land.
You see.. bara för man lyssnar på BM betyder inte det att det är den enda man lyssnar på. Gillar all form av hårdrock, metal, blues och ibland lite jazz
Nu är det min tur.. en av dina favoriter I bet!
Illa.... "I was born as a lion"... (på fyllan)..inte en susning, en bättre bild skulle hjälpa![]()
Det är inte helt okänt, nej. Den kristna blackmetalscenen är riktigt bra. Kolla in t.ex. norska Lengsel, Frosthardr eller holländska Slechtvalk. Riktigt bra.
En rolig grej med kristen "black metal" är ju att de banden jag har hört oftast har varit mycket bättre rent musikaliskt än vad de flesta "true" (3005943Vad är det för snack om kristen black metal? Någon måste skämta mig aprilio...![]()
Eller bara ytterligare ett dristigt försök av kyrkan att vilseleda vilsna själar?
/ The battle never ends, för att citera Shagrath..![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |