imaster
Bah
Behemoth va ju black ett bra tag, å rätt så bra![]()
Fast iaf från 'Satanica' 1999 är det ju rätt renodlad dödsmetall. Dock med satanistiskt tema som kanske härleds till black metal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Behemoth va ju black ett bra tag, å rätt så bra![]()
Ett band som ja lyssnade mycket på förr var svenska Siebenburgen och speciellt skivan Grimjaur där all lyrik är på svenska.
En grym skiva som är lite åt goth hållet med lite kvinnosång och texter om vampyrer och döden.
Musikmässigt får man nog räkna Dissection till klassisk dödsmetall men med tanke på vad 'The Somberlain' och 'Storm of the Lights Bane' har gjort för svartmetall-scenen så är det ändå svårt att lägga dem i dödsfacket.
Ett annat bra svenskt band Therion, iof är dom opera/goth metal nu men tidigare va dom bättre.
Håller jag inte med om, "Sirius B/Lemuria" är vid sidan av "Theli" deras mästerstycke tycker jag, vansinnigt vacker musik. Ett par av plattorna däremellen är ganska lama dock, är också ett stort fan av "Lepaca Kliffoth" som var den plattan där de började mejsla ut sin egen nisch.
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |