Blått neonljus??

Tonic

www.mekanik.tk
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Suzuki GSX 550 ES och Honda XR 250 R
Jag hörde att man inte fick ha blått neonljus monterat på hojen.. Det skulle bero på att man kunde mistolkas som utryckningsfordon..

nån som vet om det är så?

:confused:

Tonic skrev:
Jag hörde att man inte fick ha blått neonljus monterat på hojen.. Det skulle bero på att man kunde mistolkas som utryckningsfordon..

Frågan är väl om någon bryr sig :D

maybee... men det finns ju ett svar.. å om jag väljer mellan två neonljus kanske det är ide att ta det som är tillåtet. Så slipper jag montera av det vid eventuell besiktning!

Man får ju ha det på bilar?

Visserligen, om man sätter det i tailen kommer det ju lite högre upp än det oftast sitter på en bil?

Tror nog att det inte ska vara några problem. Skulle däremot vara schysst om polisen körde med blått neon, kjolpaket och dumpventil, kanske ett recaro-baksäte för dom få ggr man får åka med dom :)

Red skrev:
Man får ju ha det på bilar?

Visserligen, om man sätter det i tailen kommer det ju lite högre upp än det oftast sitter på en bil?

Tror nog att det inte ska vara några problem. Skulle däremot vara schysst om polisen körde med blått neon, kjolpaket och dumpventil, kanske ett recaro-baksäte för dom få ggr man får åka med dom :)

Jo men hade polisen skaffat blått neonljus så hade de bergis sett till att ingen annan hade det så de fick det för sig själva!

Tonic skrev:
Man får absolut inte ha neon på hojen pga moppefaktorn!
Det är ta mig fan det absolut fulaste man kan sätta på den.

Som jag förstått det så får du inte ha blått ljus.. inte ens på bil...
Det är "reserverad" färg för uttryckning...

Spelar ingen roll vilken färg eller om det sitter på mc eller bil eller om man inte ser ljuskällan - det är olagligt. Du får givetvis montera det men du får inte ha det tänt under färd, endast när du står still eller inom inhängnat område.

Jag var inte säker på hurvida jag skulle sätta på neonljus eller ej.. Men det känns kanske som om det vore lite lågstatus kind of thing...

Jag tycker du bör skippa neonljuset helt o hållet..

Visst, man kanske får uppmärksamhet, men vilken sort?
Att ha blått neonmljus är som att be om påhälsning av pappaBlå som förmodligen har synpunkter på färgvalet. Lämna neoninnehavet till moppefuckos, Guldvingeägare och Zatzy-fjunpojkarna.

Skall du nödvändigtvis ha neon så välj en annan färg.
Godkända färger är vitt/gult framåt, orange på sidorna & rött bakåt. Skall du ändå stoppa på neon så kan du ju se till att öka din synbarhet i trafiken samtidigt.

mina 0.02$

Fan det skulle faktiskt vara riktigt häftigt om man hade neon eller något annat slags ljus som lös i "rätt" färger... har aldrig sett det förut... Tack amullo... Hahaha.. kanske monterar på min bil.. eller inte... eller kanske... :)

Har en serigös kompis , han skrev till polisen och frågade. Det var olagligt..
Tror ganska mycket såna saker står på www.polisen.se

Man får ha en knapp så man kan slå av lätt bara.. kalla mig moppe pojke men jag tycker det är snyggt å jag har det! :) Men köp inte neon rör, det är gammalt nu är det diodrör något dyrare men säkrare för elsystemet och snyggare ljus...
Har hört med någon som fått byta många elsystem pga av 14 åringar som monterat det å pajat elsystem tror de är späningskänsligt å skit.. bättre med diod... Har två rör under cykeln , två diod lysen på bakhjulet två blinkande i framlycktan ett rött vid knappen i ramen och sånadär skitar i hjulen.. tycker du ska köpa själv är jag nöjd!!

amullo skrev:
Jag tycker du bör skippa neonljuset helt o hållet..

Visst, man kanske får uppmärksamhet, men vilken sort?
Att ha blått neonmljus är som att be om påhälsning av pappaBlå som förmodligen har synpunkter på färgvalet. Lämna neoninnehavet till moppefuckos, Guldvingeägare och Zatzy-fjunpojkarna.

Skall du nödvändigtvis ha neon så välj en annan färg.
Godkända färger är vitt/gult framåt, orange på sidorna & rött bakåt. Skall du ändå stoppa på neon så kan du ju se till att öka din synbarhet i trafiken samtidigt.

mina 0.02$
Amäääähhh. Hur kewl är det då? Outlååååw ska det juh va!

Är denna ->:rolleyes:<- överflödig?

Hur ser blått neonljus ut? Mig veteligen är neon ett grundämne och brukar avge ett mer orange/rött ljus...?

Men upplys mig gärna... ;)

/fredde

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back