BKK på Tuvängen 2008

Ja visst är världen liten!

Som sagt, siktar på 26:e istället. Om man inte dyker upp på måndag på Rörken.
Rätta mig om jag har fel, men visst körs det där 18-22 måndagar?

Självklart tar jag det förståndigt på bulten imorgon, man vågar fan inte annat med grenar, B&B-tanter, lera och fyrhjulingar som också ska upp på asfalten. Nu vet jag ju vad det är för filurer på fältet bredvid kurvan, man blir inte skräckslagen längre. :)

:fyllisar Nä, nu ska jag samtala med herr Heineken om våra semesterplaner (5 veckor).
Ses på Tuvängen! Eller Rosenhill med omnejd. :tummenupp

Jag har en polare med en E-reggad gas gas 300 cc t2. Han har SWEMO licens som tillåter honom att köra den till och från bana. men tuvängen räknas väl som inhägnat område. Någon som vet om han kommer få köra med hojen där ? vore kul med lite 2t knatter som omväxling :)

Jag har en polare med en E-reggad gas gas 300 cc t2. Han har SWEMO licens som tillåter honom att köra den till och från bana. men tuvängen räknas väl som inhägnat område. Någon som vet om han kommer få köra med hojen där ? vore kul med lite 2t knatter som omväxling :)
Polaren kommer inte få köra på Tuvängen på lördag med de förutsättningarna. SMC-aktivitet kräver mc-körkort för den mc man avser framföra och landsvägregistrerad mc med minst trafikförsäkring.

/ Veronica

Jag har aldrig varit på Tuvängen och tänkte fråga lite...
Hur tidigit ska man vara där för att vara någorlunda säker på att man får köra???
Ifall det blir Tuvängen för mig på lördag måste jag gå introduktionen innan. Är det säkert att man får köra då med tanke på att man då ändå varit på plats tidigt???
Jaja. Med stor sannolikhet ska jag och mitt älskade bihang till Tuvängen på lördag... Men man vet ju aldrig... Kanske får för mig att klättra i körsbärsträdet och plocka bär istället...

Kön börjar kl 8.
Körningen börjar kl 9 och ja,du måste vara med på en genomgång om du inte varit det förut i år.
Kom tidigt,det blir fort fullt.

Kön börjar kl 8.
Körningen börjar kl 9 och ja,du måste vara med på en genomgång om du inte varit det förut i år.
Kom tidigt,det blir fort fullt.

alltså jag vet att man måste vara med på en genomgång... Det står fint att läsa i reglerna så det var inte det jag undrade... :D
Undrade om det är säkert att man får köra på banan när man kommer tidigt och har genomgången??? Då den börjar 8:30??? Alltså att det inte blir så att man först måste ha genomgången och sen ställa sig längst bak i kön igen... Det var det jag menade... :D

Såg i föranmälan att man skall ange önskad grupp för körningen, men vad betyder de olika färgerna :) Svårt att veta vilken grupp man tillhör.

Svinbra med föranmälan då man har en bit att åka!

alltså jag vet att man måste vara med på en genomgång... Det står fint att läsa i reglerna så det var inte det jag undrade... :D
Undrade om det är säkert att man får köra på banan när man kommer tidigt och har genomgången??? Då den börjar 8:30??? Alltså att det inte blir så att man först måste ha genomgången och sen ställa sig längst bak i kön igen... Det var det jag menade... :D

Aha... då vet jag... *ler stort*
Låter bra det där...
Blir nog det på lördag...
Förresten... Kan man föranmäla sig även om man inte gått genomgång innan och ska göra det nu på lördag???

Aha... då vet jag... *ler stort*
Låter bra det där...
Blir nog det på lördag...
Förresten... Kan man föranmäla sig även om man inte gått genomgång innan och ska göra det nu på lördag???

Det är ju en ny idé som provas med föranmälan,men det kanske är lite sent för man ska ju ha betalat innan för att anmälan ska gälla = ett par bankdagar.
Pm:a Bengt Allevad,han vet.

Det är ju en ny idé som provas med föranmälan,men det kanske är lite sent för man ska ju ha betalat innan för att anmälan ska gälla = ett par bankdagar.
Pm:a Bengt Allevad,han vet.

Kan vara bra o testa sådant innan.
Hade inte tänkt att föranmäla utan var mer bara nyfiken på om man kunde... :P
Vi får väl se om vi dyker upp där. Finns en ganska överhängande risk... :D
Ska bli intressant... Får väl börja köa tiiiiiidigt... :P

är det fri körning eller fortbildning?

Aldrig fri körning vid den här typen av tillfälle på Tuvängen med fullt täckande försäkring.

Altså fortbilding.

Att ha genomgått intro eller ej har inget med köplats att göra.

Alla står i samma kö oavsett om man varit där förut eller om det är första gången man är där.

Är man inskriven bland de 60 första har man en plats för körning.

Last edited:
Att ha genomgått intro eller ej har inget med köplats att göra.

Alla står i samma kö oavsett om man varit där förut eller om det är första gången man är där.

Är man inskriven bland de 60 första har man en plats för körning.

Det var typ det jag läste ut från Sportbikes inlägg...
Bra att veta att bara för att man ska gå genomgång så blir man inte av med sin köplats... Hihi.

Näe, det vore inte snällt!!

näe. Det vore faktiskt riktigt elakt...
Men eftersom det inte är så blir det nog körning på tuvängen för mig o sambon på lördag... Om jag lyckas pallra mig ur sängen så tidigt... :tungan

Färg, grupp hastighet.

Tyvärr blev det lite fel tidigare i tråden detta gäller:

Grön grupp: Snabb, mycket erfarenhet av gokartbana
Orange grupp: lite långsamare, mer erfarenhet av gokartbana
Rosa grupp: lite snabbare än gul, Lite erfarenhet av gokartbana
Gul grupp: Långsam/nybärjare, första gången på gokartbana

Vi ses på lördag

/Peo

Tyvärr blev det lite fel tidigare i tråden detta gäller:

Grön grupp: Snabb, mycket erfarenhet av gokartbana
Orange grupp: lite långsamare, mer erfarenhet av gokartbana
Rosa grupp: lite snabbare än gul, Lite erfarenhet av gokartbana
Gul grupp: Långsam/nybärjare, första gången på gokartbana

Vi ses på lördag

/Peo

Tack! Skriva in det tydligt på hemsidan, eftersom föranmälan hänvisar till den.

Ses på lördag, skall bli kul :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...