BKK på Tuvängen 2008

Kan bara hålla med, STOR tack..

En extra eloge till Gunsa, peo och killen som äger 600RR jag höll på att välta vid sittställnings genomgången...:näsblod

Detta var helt klart årets bästa Tuvis hittils...

Varmt var det...

Mina rader om hur det blev på första bankörningen. (Enligt önskemål.)

Jag vill börja med att rikta min tacksamhet till instruktörerna i allmänhet och gul grupps instruktörer i synnerhet. Jag vill också tacka de som skötte marktjänsten och bla. grillade korv i värmen.

OBS! Syftet med detta inlägg är att delge min bild av dagen, till först och främst de som funderar på att komma men ännu inte "fått tummen ur", men även till andra som orkar läsa det.

Före:
Det var med viss, läs massor, nervositet resan begav sig till tuvängen gristidigt på lördagsmorgonen. Väl där köades det länge i solen för att få skrivas in och gruppindelas. Därefter satte man sig i skolbänken för en introduktion. Denna hölls av en mycket lugn och sansad herre. Introduktionen behandlade säkerhet, ordningsregler och annat smått och gott om vad som gäller.

Under:
När genomgången var klar var det dags att ställa få hojen kollad och ställa sig i depån.
Nu börjar nervositeten öka i takt med celsiusgraderna innanför stället...
Efter vad som tycktes vara en evighet av drickande, vankande av och an, genomgång med gruppens instruktörer och mer drickande (Det var säkert 30 grader varmt, strålande sol och blev bara varmare.) blev det slutligen dags! Första varven gick det lånsamt som attan. Men efter ett tag kom man in i leken och en kvarts körning visslade förbi, sen utvärdera. Detta repeterades totalt 4 gånger under dagen. Dvs 45 min vila, utvärdering, vätskepåfyllnad och genomgång innan övning och därefter 15 min körning. Inför varje pass fick vi en ny övning att implementera i vår körning. Övningar såsom gaskontroll, blick, fotposition, kroppsposition och avsaknad av broms. Jag har säkert redan glömt någon, så rätta mig gärna! Sista passet knöts säcken ihop och bitarna började hitta sina platser. Skulle behövt 1 eller 2 pass till för att ytterligare få tillpassning. Men under då rådande väderförhållanden blivit bra trubbig pga värmen. Så det var nog bra att avslutet kom när det kom.

Efter:
När fyra timmar var till ända kändes det som om ett par poletter trillat ner. Gruppen upplöstes. Ett mindre antal deltagare hände kvar för litet skitsnack med varann och instruktörer som orkade lyssna och kanske en korv med läsk. Resan hem gick via Rosenhill med glass på menyn och en tur på bulten innan stranden hägrade.

Utvärdering av SwePace: (Enligt militär modell tre bra, tre dåliga.)
- Drack inte tillräckligt. Med huvudvärk till följd.
- Skrapade fotpinnarna för mycket och drog på sig svartflagg.
- Försökte göra allt på en gång och tappade då tillfälligt det han lärt sig tidigare.

+ Insett att det går att trycka ner mycket mer i mycket lägre hastigheter.
+ Drog på sig svartflagg. Lyssnade på instruktören och lärde sig flytta mer på överkroppen.
+ Upplever att han lärt sig saker att ta med ut i trafiken för att öka sina egna marginaler.

Utvärdering av instruktörer:
Du som instruktör får skicka PM, så svarar jag så fort jag kan.

Slutord:
Att göra det här var det bästa hojrelaterade på länge.
Det var litet som när man började ha sex. Man pratade om olika saker, sedan försökte man göra allt på en gång. Det blev pannkaka. Till slut fattade man att man skulle göra en sak i taget tills man kunde det, sedan lade man till färdigheter och blev hyfsat bättre än tidigare. Det är likheten, utveckling som ständigt fortgår. :D

Tack för uppmärksamheten.

första gången

Hej igen!
Vilken tänkvärd, kul och snygg utvärdering!!:tummenupp
Jag är säker på att de flesta känt och upplevt samma som du
vid "första gången" .
Man lär sig alltid något även om man hållit på i många år å sedan
att uppleva atmosfären bara det är värt ett besök tycker jag.

Tackar å allas vägnar för berömmet och returnerar med likaledes
till deltagarna som friskt och glatt övade och svettades ikapp.
hasse flaggubbe

Jag vill börja med att rikta min tacksamhet till instruktörerna i allmänhet och gul grupps instruktörer i synnerhet. Jag vill också tacka de som skötte marktjänsten och bla. grillade korv i värmen.

OBS! Syftet med detta inlägg är att delge min bild av dagen, till först och främst de som funderar på att komma men ännu inte "fått tummen ur", men även till andra som orkar läsa det.

Före:
Det var med viss, läs massor, nervositet resan begav sig till tuvängen gristidigt på lördagsmorgonen. Väl där köades det länge i solen för att få skrivas in och gruppindelas. Därefter satte man sig i skolbänken för en introduktion. Denna hölls av en mycket lugn och sansad herre. Introduktionen behandlade säkerhet, ordningsregler och annat smått och gott om vad som gäller.

Under:
När genomgången var klar var det dags att ställa få hojen kollad och ställa sig i depån.
Nu börjar nervositeten öka i takt med celsiusgraderna innanför stället...
Efter vad som tycktes vara en evighet av drickande, vankande av och an, genomgång med gruppens instruktörer och mer drickande (Det var säkert 30 grader varmt, strålande sol och blev bara varmare.) blev det slutligen dags! Första varven gick det lånsamt som attan. Men efter ett tag kom man in i leken och en kvarts körning visslade förbi, sen utvärdera. Detta repeterades totalt 4 gånger under dagen. Dvs 45 min vila, utvärdering, vätskepåfyllnad och genomgång innan övning och därefter 15 min körning. Inför varje pass fick vi en ny övning att implementera i vår körning. Övningar såsom gaskontroll, blick, fotposition, kroppsposition och avsaknad av broms. Jag har säkert redan glömt någon, så rätta mig gärna! Sista passet knöts säcken ihop och bitarna började hitta sina platser. Skulle behövt 1 eller 2 pass till för att ytterligare få tillpassning. Men under då rådande väderförhållanden blivit bra trubbig pga värmen. Så det var nog bra att avslutet kom när det kom.

Efter:
När fyra timmar var till ända kändes det som om ett par poletter trillat ner. Gruppen upplöstes. Ett mindre antal deltagare hände kvar för litet skitsnack med varann och instruktörer som orkade lyssna och kanske en korv med läsk. Resan hem gick via Rosenhill med glass på menyn och en tur på bulten innan stranden hägrade.

Utvärdering av SwePace: (Enligt militär modell tre bra, tre dåliga.)
- Drack inte tillräckligt. Med huvudvärk till följd.
- Skrapade fotpinnarna för mycket och drog på sig svartflagg.
- Försökte göra allt på en gång och tappade då tillfälligt det han lärt sig tidigare.

+ Insett att det går att trycka ner mycket mer i mycket lägre hastigheter.
+ Drog på sig svartflagg. Lyssnade på instruktören och lärde sig flytta mer på överkroppen.
+ Upplever att han lärt sig saker att ta med ut i trafiken för att öka sina egna marginaler.

Utvärdering av instruktörer:
Du som instruktör får skicka PM, så svarar jag så fort jag kan.

Slutord:
Att göra det här var det bästa hojrelaterade på länge.
Det var litet som när man började ha sex. Man pratade om olika saker, sedan försökte man göra allt på en gång. Det blev pannkaka. Till slut fattade man att man skulle göra en sak i taget tills man kunde det, sedan lade man till färdigheter och blev hyfsat bättre än tidigare. Det är likheten, utveckling som ständigt fortgår. :D

Tack för uppmärksamheten.

Kan bara hålla med, STOR tack..

En extra eloge till Gunsa, peo och killen som äger 600RR jag höll på att välta vid sittställnings genomgången...:näsblod
Den livsfarliga killen på 600RR heter Owe :yoparty

:tummenupp

Och alla ni andra som var där, underbart. Det är verkligen sjukt kul att kliva upp i ottan :D

/Spiff

Vill du titta vilka som föranmält sig går det bra här
http://pluto.gel.se/gelweb/bmwkurs.nsf/DeltagarePublik

Jättebra att man kan se hur många som föranmält sig :tummenupp (man behöver inte nödvändigtvis se vilka)

Skulle det vara mycket jobb att ange vilken grupp folk anmält sig till?
Så att man inte kliver upp tidigt som attan för att stå långt fram i kön bara för att upptäcka att den gruppen man vill köra i redan är full med förbokningar...

Jag kommer och gör Tuvis-premiär på lördag om vädret sköter sig!

Klart vi kör om det är regn. vi brukar ju inte avbryta en semestertripp på hojen bara för att det regnar en dag. :va

/Peo

Vill bara tacka för ett bra genomfört arrangemang och trevligt sällskap! Samt ni som fixade krubbet (har glömt namnet) det räddade min dag!

Vill bara tacka för ett bra genomfört arrangemang och trevligt sällskap! Samt ni som fixade krubbet (har glömt namnet) det räddade min dag!

Tackar!

Det schysta krubbet fixas av mck Daltons, som vi har glädjen att få hjälp av på Tuvis.

Tyvärr har vi nte möjlighet att få krubb nästa gång så då får ni ta med er något själva men vi skriver en blänkare om det när det närmar sig.

Tack för ytterligare en kanontrevlig dag på Tuvis! V-ås imorgon?

//H

Kul som vanligt.
Idag hade jag förmånen att ha lite egen träning (blå väst) på Sambon Helis hoj.
Min egen är för tillfället på service:rolleyes: .

TACK till BMW klubben och daltons.:Bugar

Självklart kommer vi att ses i västerås imorgon. dax att prova Hällabanan.

tar även med mig maria, ove och owe.
/Peo

Självklart kommer vi att ses i västerås imorgon. dax att prova Hällabanan.

tar även med mig maria, ove och owe.
/Peo

Goe då? Han fixa ju vädret idag, ser ut som de kan behövas imorgon också. :gråta

Vill även passa på att tacka alla instruktörer i grön grupp idag. Ni gjorde ett grymt bra jobb. Ja, även du på den oljeläckande-vuxenmopeden (känns som man kommer få äta upp de där.. :D ) som bara stod brevid hade bra tips!

//H

Instämmer med föregående tackare. Riktigt kul dag!

Toppen med systemet gällande P-plats innan kontroll. (Bakom klubbhuset innan kontroll, nere vid banan efter.) :tummenupp

Vi ses garanterat om 14 dagar igen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...