BKK på Tuvängen 2008

Är det obligatoriskt med fungerande bromsljus? Mitt har smelt bort pågrund av felplacerad ljuddämpare :D ...

En sak till jag undrar är om det är Ok om två pers delar på samma hoj? TÄnkte ta med en polare som har hojkort och försäkringen gäller på honom. Han kommer då att åka i en annan grupp. Funkar det ? :)

Last edited:
Fan... Började räkna timmarna lite igår och kommer inte hinna till Tuvängen på lördag...
För mycket att fixa... :(

men visst är det igen om två veckor??? Då har jag nämligen semester... Wohooo... Då kan man offra en ledig dag o gå upp tidigt som satan... :P

Är det obligatoriskt med fungerande bromsljus? Mitt har smelt bort pågrund av felplacerad ljuddämpare :D ...

En sak till jag undrar är om det är Ok om två pers delar på samma hoj? TÄnkte ta med en polare som har hojkort och försäkringen gäller på honom. Han kommer då att åka i en annan grupp. Funkar det ? :)

Bromsljuset kontrollerar vi inte vid hojkontrollen.

Däremot är det en stor fördel att ha bromsljus om du kör med hojen på allmän väg till banan. Alternativet är ju annars att ta den på släp.
Förutom att vi har kul på våra banor och får ökad färdighet i hojkörning försöker vi också påverka attityd och och självinsikt och i det ingår bl.a att ha hojen helt OK för vägbruk om man använder den på väg.
(Förlåt moralkakan men det var liksom öppet mål att skjuta på :D )

Helt OK att dela på en hoj men köra i två skilda grupper.

....
men visst är det igen om två veckor??? Då har jag nämligen semester... Wohooo... Då kan man offra en ledig dag o gå upp tidigt som satan... :P

Vi kör schemalagt varannan vecka på Tuvis och det är om två veckor:tummenupp

Men hörru: Varför inte åka upp till Rörken på måndag när du nu missar Tuvis. Där kör vi mellan 18.00-22.00

Vi kör schemalagt varannan vecka på Tuvis och det är om två veckor:tummenupp

Men hörru: Varför inte åka upp till Rörken på måndag när du nu missar Tuvis. Där kör vi mellan 18.00-22.00

Jo det hade ju varit kul om jag inte jobbade till 19:30 borta ute i skogen i Nykvarn på måndag...
Måndagen veckan efter är jag dock ledig så det kanske blir då... Fast då har jag precis kört på Åsen i tre dagar i sträck så jag kanske inte kan sitta på hojen ens... Haha...
Vi får se... Är faktiskt lite sugen på att dra till Rörken på måndag den 4de... :D

Hur många föranmälda blev det? Så man inte kommer i onödan menar jag..

En fråga här!
Är samtliga platser bokade eller finns det möjlighet att anmäla sig nu?

En liten undran om gruppindelning.

Jag tänkte mig till Tuvängen imorgon för min första bankörning. Vilken grupp bör jag åka i? Jag har ca. 2500 landsvägsmil bakom mig, varav drygt 2000 på sporthoj. Jag skulle tippa på gul grupp (långsammast.). Däremot var frugan där för ett par veckor sedan och körde i rosa grupp, litet stapplande i början men god fart till slut. Hon tog kortet i fjol och tyckte absolut att jag skulle hamna i rosa för att få ut så mycket som möjligt av dagen.

Vad tror ni som är istruktörer och/eller kört på bana tidigare? Annars ger det sig ju imorgon. Enligt peoni887´s inlägg talar allt för gul grupp...

Last edited:
gruppindelning

Hejsan!
Det avgörande är ju kanske inte farten i grupperna.
Man kan dock även i gul grupp
hålla god fart. En depåslinga underlättar.

Utbildningen sker stegvis och därför blir du nog rekommenderad gul grupp
för att inte tappa några grundläggande övningar.
Det löser sig på plats. Du får råd vid inskrivningen och du kommer att gilla dagen, garanterat.
Var ute i tid bara
Hoppas du lägger ut en rad om hur det blev.
hälsn hasse
i morgon depågubbe

En liten undran om gruppindelning.

Jag tänkte mig till Tuvängen imorgon för min första bankörning. Vilken grupp bör jag åka i? Jag har ca. 2500 landsvägsmil bakom mig, varav drygt 2000 på sporthoj. Jag skulle tippa på gul grupp (långsammast.). Däremot var frugan där för ett par veckor sedan och körde i rosa grupp, litet stapplande i början men god fart till slut. Hon tog kortet i fjol och tyckte absolut att jag skulle hamna i rosa för att få ut så mycket som möjligt av dagen.

Vad tror ni som är istruktörer och/eller kört på bana tidigare? Annars ger det sig ju imorgon.

Tack för hjälpen! Gul är dagens färg, då. Absolut lägger jag ut en rad eller två om hur mitt ego blev aningen stukat och jag lärde mig något... :hihi (Killar i allmänhet tror ju mycket om sig själva.)

Last edited:
Stort tack till alla funktionärer och instruktörer i dag! Svinkul trots att det var en smula ljummet :)

Kommer garanterat tillbaka!

Ännu en toppendag på Tuvis.

Visst var det varmt men fästet var det inget fel på!

Vilka deltagare och instruktörer/medhjälpare.
Som träningsledare vill jag bara lyfta på hatten och bocka mig :) :) .

Så ses vi om två veckor, samma tid samma plats.

Om vi inte ses på Rörken nu på måndag mellan 18.00-22.00 förstås.

Jo, idag var det kul, och varmt! Tack alla för jobbet ni lägger ner så vi får köra under dessa former. Uppskattas varmt (bokstavligen talat)!

//H

Riktgt kul idag.

Tack till alla arrangörer som ställer upp!

Ska laddar upp lite bilder sen, tyvärr är det som vanligt 1 av 10 blir bra :(

Stort tack för idag!
Min första gång på Tuvängen, har bara kört på Rörken ett par gånger tidigare, men inget i år. Jättekul bana och varmt tack till våra gula instruktörer Kjelle och Per. Tyvärr hann jag bara tre pass, men hoppas kunna komma igen under säsongen.

(DRZ-motard)

Stor eloge till alla er som ser till att dena dag blir möjlig!!!! Riktigt kul o få köra....
//
ToMMy

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul