BKK på Tuvängen 2008

Mycket fint åka idag och mycket nytt lära Stoor creed till alla bra instruktörer och fler Tuvängen körningar!!!:D

Instämmer! Alla grymt duktiga instruktörer och andra funktionärer gjorde min debut som Träningsledare väldigt enkel.

Och alla ni som var där och körde skötte er grymt bra ni med. Snyggt kört i "KTM-cupen" och alla andra grupper också.

/Ove "Lime" Lindström

Stort tack för alla vänliga inlägg om Tuvängen den 28/6.

Det är lätt att få till en bra dag med så många positiva och receptiva deltagare som det var i alla fyra grupperna.

"Gröna motardgänget" var för härligt att uppleva:) . Full kontroll hela tiden!

Som vanligt kör vi igen och nu är det 12/7 som gäller.
http://www.bmwklubben.se/view.php?id=39&p=activities:page&aid=5968&sid=0dc17ec301c0b6db7abe422699fd7f64

Det vore jättekul om också 125:orna hörsammade den här möjligheten att köra på gokartbana. Perfekt körträning även för inte så motorstarka hojar.

Last edited:
Nej, alla är välkomna, vi kommer dock att prioritera 125orna denna gång så kom i tid. :tummenupp

Blir det först till kvarn, eller kan man förboka på något vis?
Lite surt om man klämmer ca 25mil (Borlänge-Södertälje) med 125a och inte får köra:gnissla

Ps Kommer det någon härifrån som man kan åka dit med?

Blir det först till kvarn, eller kan man förboka på något vis?
Lite surt om man klämmer ca 25mil (Borlänge-Södertälje) med 125a och inte får köra:gnissla

Ps Kommer det någon härifrån som man kan åka dit med?

Eftersom 125:orna är prioriterade denna gång så har jag för mig att vi sagt att alla 125:or som kommer får köra. Vi puttar helt enkelt bort något tyngre.

Om nån SMCansvarig ser detta inatt eller tidigt imorgon vore jag mer än tacksam för svar.

Det är så att jag tappade min plånka i sjön förra helgen och inte fått mitt nya KK än (förlustanmälan är klar). Har kvar papperslappen man fick från VV när man körde upp och jag var med med kortet i handen förra gången. Men får man köra utan plastlappen? Letat runt med google och på VV.se för att kunna printa nå bevis på att jag inte är av med lappen men utan framgång än så länge. Himla surt och bli nekad när man kommer dit. Sovmorgon eller är man välkommen?

//H

*EDIT* Desperat på körning som man är så ringde jag polisen. Om dom via tele kan intyga att jag inte är av med kortet måste det väl vara ok?

Last edited:
Sovmorgon eller är man välkommen?
Kom du. Vi har KjelleCop med som instruktör imorron så om det blir några problem så får han reda ut det. Ta med papprena och något leg så vi vet att du är du... Välkommen.

Last edited:
Jag kom inte :( , dåligt väder och efter som jag inte fick något säkert svar på om jag skulle få köra så jag lade ner iden, tyvärr.
Hoppas det blir fler gånger :)

En riktigt bra dag på Tuvängen :)

Trodde dock inte att man skulle se om som gått en UFC fight efter en körning på Tuvis:gnissla

Som vanligt, ett stort tack till alla som gör detta möjligt!
Ett speciellt tack till de som plåstrade mig och hojen.

Vi ses den 26:e igen:yoparty

Vill bara lägga in en varning gällande fästena till backspeglarna.
!

Jag hade tagit bort speglarna men inte själva fästet, det slutade med att fästet tryckte in visiret när jag slog hjälmen mot handtaget vid krachen.

Var så ruskigt nära att hålla mig kvar på banan men gick till slut av i gräset.
Det såg nästan ut så här:D
[YOUTUBE-ID]TGuV2GipQ8I[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Perfekt väder,ock kul att det kom några 125:or,vi måste värna om nästa generation superbikechaffisar.
Grön grupp börjar faktiskt likna en SD-cup,bra flyt o gött muller.
Några marksyningar,slutade väl dock,inga personskador.
Pån igen nästa gång :)

Vilken dag! Mycket med folk och det var riktigt kul att se 125'or. Stort tack till alla som jobbar i bakgrunden och håller allt rullande så snyggt.:tummenupp

Stort tack till Daltons som ordnar så det finns mat och dryck så alla mår bra.:tummenupp

Jag hade skitkul och jag tror att SvenneC och SENSEI håller med mig.

jaa kul tills man bick bakhjulssläpp, trillade och bröt bromshandtaget :gnissla ... vägen hem vart lite våghalsig utan frambroms :hihi

annar grym dag!

Jäkla trist att det bara är för "gubbar" och tjejer imorgon. Bommade förra lördagen pga sjukdom :( , men frugan var där då och gillade det skarpt.

Jag såg fram mot min första körning på bana imorgon... Men, det är bara att se till att man kan ta sig dit 26/7 istället! Egot får ta att jag har fegrand och inte hon en vecka till. :tungan

Får väl satsa på att bli jävlitt snygg på bild om någon av bultenfotograferna finns på plats imorgon istället.

@Bengt, Micaela(Frugan.) hälsar så gott. Ni var tydligen kollegor en gång i tiden på Energibolaget.

...........
...........Men, det är bara att se till att man kan ta sig dit 26/7 istället!

............@Bengt, Micaela(Frugan.) hälsar så gott. Ni var tydligen kollegor en gång i tiden på Energibolaget.

Vi kör som vanligt, altså tvåveckors-schema, den 26/7.

Du får trösta dig med, att hade vi inte sprängt in gubb-tjejdagen, hade det ändå inte varit någon körning i morgon.

Tack för hälsning. I bland är världen liten. En arbetskamrat, jag inte sett på minst 10 år, dyker på Tuvis av alla ställen.

Ta´re förståndigt på Bulten i morgon!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...