Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tjenare
vad är det som krånglar med den? har biltemas med tycker den funkar kanon bra
Jag köpte en sån här och har nitat två kedjor med den. Funkar finfint. Dock så håller det nog inte för mängder med kedjor då jag redan ser att det blivit lite slitet. För priset kan jag dock rekommendera den. Man nitar inte så många kedjor som privatperson.
Länk: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_f...0&_nkw=AFAM+Easy+Riv+5+Riveting+Tool&_sacat=0
http://www.sporthoj.com/forum/showt...Nitade-min-f%F6rsta-kedja-idag-%29&highlight=
biltemas skithög...
Aafan?Det ser ut som du använt ett nitverktyg för hålnit på en kedja som ska nitas traditionellt.
View attachment 427510
Aafan?
1. Går det att rädda?
2. Vad är rätt verktyg?
Jag har använt bt:s verktyg till säkert 4 kedjor utan problem. Funkar säkert för den 5:e också!!
Jag rättade upp rubriken och tog bort förtal mot Biltema ur inläggen.
För nitning av traditionella nitlås, utan hålnit, finns det dels nitverktyg, jag minns inte vad mitt heter. Köpte det på Roffes. Dels kan man nita kedjan för hand, med penhammare och ett tungt mothåll.
Traditionella nitning bygger på att man smider ut materialet, så som du kan se på angränsade länkar i din bild. Jag har inte tid att leta rätt på litverktyg åt dig, men du kan säkert få hjälp av ngn annan om du inte kan googla. Hollow rivet är namnet på den typ av nitlås som ditt Biltema-verktyg är avsett för.
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten