abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
många som köper biltemas olja märker man 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
abethebabe skrev:2301949många som köper biltemas olja märker man![]()
TinaTjejen skrev:2301847De har samma märke
Men: Klövermjölk= Biltema
Arla/Milko o.s.v.= kvalität
Inte svårt att gissa vilka som blir lidande av lågt pris på mjölk.![]()
Själv köpte jag en dunk Motul när jag var 18 vårar. Den har jag renat med hjälp av kaffefilter och återanvänt om och om igen under årens lopp. Mkt bättre än att köpa Feltema olja.Badger skrev:2301960Men gammal renad olja på Gekås och Biltema ........![]()
Ytterligare en till som tror att all "färg" är likadan...Kawasaki/Nils skrev:2297129Jag tror du kan glömma det där med att få ersättning av Biltema...![]()
Jag sprutmålade min ram/sving med deras Hammarlack, vilket innebar att all originalfärg som låg under krackelerade. Ramen såg helt hopplös ut, så det var bara att ta fram stora borrmaskinen och slipa bort "kladdet". Jag hävdade att det inte står någon varningstext på burken. Svaret jag fick var " det borde jag vetat att hammarlack inte ska målas på annat är rent järn/stål.....![]()
![]()
![]()
Precis detta jag menade.Niklasinorr skrev:2301965Min sambo var på Norrmejerier på studiebesök nyligt, precis när dom lanserade billig mjölk för att möta konkurrensen från b la Klöver.
Vilken mjölk tror ni hälldes i "lågpriskartongerna"? Exakt samma mjölk som i normalpriskartongerna...dessutom så fylldes den värsta konkurrenten Arlas förpackningar på samma transportband, återigen med samma mjölk...
Men klöver kanske använder sämre kor för sin mjölk?
Den som blir lidande är ju våra inhemska producenter, dvs vi själva eftersom det är vi som står vid transportbanden och jobbar, dvs fler jobb försvinner utomlands...snacka om att binda ris för egen rygg...
Vi konsumenter köper ju bevisligen den billiga mjölken från Klöver, annars så hade den inte funnits i butiken...![]()
elwe skrev:2301813
Att få det att funka bland konsumenter i allmänhet är ju dock en utopi ... Det finns för många med för få hästar i stallet ...![]()
TinaTjejen skrev:2301972Precis detta jag menade.
(inte att det var nån sorts B-mjölk i Klöverpaketen)
Jag köper inte Klövermjölk.
(jag tar direkt från tanken)
Arla eller Milko.
Uj.. nu blir jag OT, men men..Niklasinorr skrev:2301976
B-kossor kanske?
Vid en förfrågan ganska nyligt i tidningen så var det ingen som köpte klöver här i Luleå...men ICA-handlarna säjer att dom säljer massor...
Det är nog få här på forumet som erkänner att dom kör med Biltema också![]()
Apropå något helt annat, lanserades inte Milko som ett lågprismärke en gång i tiden?
abethebabe skrev:2301906gekås säljer gammal renad olja likaså biltema= skitolja, varför tror du att dom e så billigamin svärfar oljesprutar bilar och gissa vilken olja han använder? ja just det det är det enda dom billiga skitoljorna duger till
![]()
Limpa...?Badger skrev:(du bara måste ge lite info hur det funkar att ta fram gammal renad olja. Är det aktivt kol, magnetbad eller vad???)
Det hade jag ingen aning om! Tack för info:n, raketforskarn.abethebabe skrev:2301906gekås säljer gammal... blablabla
Skitsnack av biltemaKawasaki/Nils skrev:2297129Jag tror du kan glömma det där med att få ersättning av Biltema...![]()
Jag har hållit på med dom i snart ett år och inte fått en ursäkt ens.
Jag sprutmålade min ram/sving med deras Hammarlack, vilket innebar att all originalfärg som låg under krackelerade. Ramen såg helt hopplös ut, så det var bara att ta fram stora borrmaskinen och slipa bort "kladdet". Jag hävdade att det inte står någon varningstext på burken. Svaret jag fick var " det borde jag vetat att hammarlack inte ska målas på annat är rent järn/stål.....![]()
![]()
![]()
newstead skrev:2302679Det hade jag ingen aning om! Tack för info:n, raketforskarn.
lugnt in gnetne snåle bastardfortsätt ni å köp eran renade spillolja
![]()
abethebabe skrev:2302881newstead skrev:2302679Det hade jag ingen aning om! Tack för info:n, raketforskarn.
lugnt in gnetne snåle bastardfortsätt ni å köp eran renade spillolja
![]()
Tönt...![]()
Apropå något helt annat, Milko är inget lågprismärke, det är bara gamla NNP som bytte namn.Niklasinorr skrev:Apropå något helt annat, lanserades inte Milko som ett lågprismärke en gång i tiden?
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |