Biltemaolja Förstörde Min Mc

många som köper biltemas olja märker man :tummenupp

abethebabe skrev:
2301949 många som köper biltemas olja märker man :tummenupp

Behövs inte.

Men gammal renad olja på Gekås och Biltema ........ :rofl

(du bara måste ge lite info hur det funkar att ta fram gammal renad olja. Är det aktivt kol, magnetbad eller vad???)

Last edited:
TinaTjejen skrev:
2301847 De har samma märke :7peta
Men: Klövermjölk= Biltema
Arla/Milko o.s.v.= kvalität

Inte svårt att gissa vilka som blir lidande av lågt pris på mjölk. :(

Min sambo var på Norrmejerier på studiebesök nyligt, precis när dom lanserade billig mjölk för att möta konkurrensen från b la Klöver.
Vilken mjölk tror ni hälldes i "lågpriskartongerna"? Exakt samma mjölk som i normalpriskartongerna...dessutom så fylldes den värsta konkurrenten Arlas förpackningar på samma transportband, återigen med samma mjölk...

Men klöver kanske använder sämre kor för sin mjölk?

Den som blir lidande är ju våra inhemska producenter, dvs vi själva eftersom det är vi som står vid transportbanden och jobbar, dvs fler jobb försvinner utomlands...snacka om att binda ris för egen rygg...
Vi konsumenter köper ju bevisligen den billiga mjölken från Klöver, annars så hade den inte funnits i butiken...:arsele

Badger skrev:
2301960Men gammal renad olja på Gekås och Biltema ........ :rofl
Själv köpte jag en dunk Motul när jag var 18 vårar. Den har jag renat med hjälp av kaffefilter och återanvänt om och om igen under årens lopp. Mkt bättre än att köpa Feltema olja.

Kawasaki/Nils skrev:
2297129 Jag tror du kan glömma det där med att få ersättning av Biltema... :mad:

Jag sprutmålade min ram/sving med deras Hammarlack, vilket innebar att all originalfärg som låg under krackelerade. Ramen såg helt hopplös ut, så det var bara att ta fram stora borrmaskinen och slipa bort "kladdet". Jag hävdade att det inte står någon varningstext på burken. Svaret jag fick var " det borde jag vetat att hammarlack inte ska målas på annat är rent järn/stål..... :mad: :huvet :huvet
Ytterligare en till som tror att all "färg" är likadan... :rolleyes:
Pröva att lägga en riktig 2K-billack på en spraylackad yta så kommer du att få se på krackelering...
Som jag brukar predika för moppefuckona, det gäller att veta vad man gör - INNAN!!

Niklasinorr skrev:
2301965 Min sambo var på Norrmejerier på studiebesök nyligt, precis när dom lanserade billig mjölk för att möta konkurrensen från b la Klöver.
Vilken mjölk tror ni hälldes i "lågpriskartongerna"? Exakt samma mjölk som i normalpriskartongerna...dessutom så fylldes den värsta konkurrenten Arlas förpackningar på samma transportband, återigen med samma mjölk...

Men klöver kanske använder sämre kor för sin mjölk?

Den som blir lidande är ju våra inhemska producenter, dvs vi själva eftersom det är vi som står vid transportbanden och jobbar, dvs fler jobb försvinner utomlands...snacka om att binda ris för egen rygg...
Vi konsumenter köper ju bevisligen den billiga mjölken från Klöver, annars så hade den inte funnits i butiken...:arsele
Precis detta jag menade.
(inte att det var nån sorts B-mjölk i Klöverpaketen)

Jag köper inte Klövermjölk.
(jag tar direkt från tanken :D )
Arla eller Milko.

elwe skrev:
2301813
Att få det att funka bland konsumenter i allmänhet är ju dock en utopi ... Det finns för många med för få hästar i stallet ... :rolleyes:

Konsumenter är ett lustigt folk, när man alfatestar programvaror så är det ganska många människor som får testa, problemet är att dessa människor blir testproffs såsmåningom, vilket gör att dom inte längre kan testa program. När man släpper programmet för betatestning till "vanliga" konsumenter så hittas det mängder med buggar, "vanliga" konsumenter gör saker med både programvaror, bilar, symaskiner osv som tillverkaren i sin vildaste fantasi inte ens kan föreställa sej...

"-Vilken grov avgaspipa min nya bil har, den kanske kan funka som hårtork..." :tummenupp

TinaTjejen skrev:
2301972 Precis detta jag menade.
(inte att det var nån sorts B-mjölk i Klöverpaketen)

Jag köper inte Klövermjölk.
(jag tar direkt från tanken :D )
Arla eller Milko.

B-kossor kanske? :tungan

Vid en förfrågan ganska nyligt i tidningen så var det ingen som köpte klöver här i Luleå...men ICA-handlarna säjer att dom säljer massor...
Det är nog få här på forumet som erkänner att dom kör med Biltema också :)

Apropå något helt annat, lanserades inte Milko som ett lågprismärke en gång i tiden?

Det enda jag numera köper på B-tema är:
- tvättsvampar
- kopparpasta
- verktyg ur deras "proffs-serie" som de ger 10år garanti på
- spolarvätska

I övrigt har jag slutat handla där eftersom i princip alltig har:
* gått sönder vid första anblicken
* gjort så att något annat gått sönder
* inte fungerat alls
och då har jag tidigare köpt:
# luftkompressor (orkar ej dra runt då tempen är under +10)
# batteriladdare (står bara och blinkar error numera)
# billiga verktyg (pang, aj! jävla!! Var är plåstren...?)
# lite fiskegrejor (rostat sönder eller brutits etc trots vård.)
# färg (krakelerat, flagnat, lösts upp, sprutmunstycken som gör att färgen hamnar över allt utom där man målar, för att inte nämna FEL KULÖR!!)
# motorolja (hällde b-tema olja i en gammal saab. Jävlar vad den började skramla!)
# "multispray" liknande 5-56. (Smörjer inte. I princip bara lösningsmedel. Bara bra till att göra rent kedjan på hojen före smöjning)
# Avgassystem till min golf (var sönderrostat i skarvarna efter 1½ år !!)
# med mera...

Behöver inte säga att jag skiter i billighetsvaruhusen numera, va?
Jag betalar hellre för att slippa en massa strul, för jag har inte råd att hålla på och kludda! :huvet

Experterna får säga vad de vill...

"Problemet" med Biltema är att det finns blandat dåliga och bra grejer där.
Att sortera ut vad som är vad kräver en viss kunskap och en del erfarenhet.
Saknar man det så tar man förmodligen det säkra före det osäkra, handlar inte där alls samt "varnar" alla andra också så man på så sätt riktigt ska känna sig säker. Man har ju blivit fler och genom majoriteten fått rätt :pannkyss

Niklasinorr skrev:
2301976

B-kossor kanske? :tungan

Vid en förfrågan ganska nyligt i tidningen så var det ingen som köpte klöver här i Luleå...men ICA-handlarna säjer att dom säljer massor...
Det är nog få här på forumet som erkänner att dom kör med Biltema också :)

Apropå något helt annat, lanserades inte Milko som ett lågprismärke en gång i tiden?
Uj.. nu blir jag OT, men men..
Här i stan finns det Milko om man handlar på Willys, vilket händer att jag gör, (när Kvantum är tvärfullt), det är aningens lägre pris än Arlas, just här iaf. Eller så är det för att det är just på Willys :confused:

Det finns inga B-kossor, det finns bara B-djurägare i sånna fall:fakta

Btw, jag kör med Biltema gasdämpare till bakluckan på bilen!
Men that's about all.....

abethebabe skrev:
2301906 gekås säljer gammal renad olja likaså biltema= skitolja, varför tror du att dom e så billiga :confused: min svärfar oljesprutar bilar och gissa vilken olja han använder? ja just det det är det enda dom billiga skitoljorna duger till :D

Jag har förmånen att kunna köpa mc helsyntetolja av känt märke till bra pris, ungefär halva priset mot butik och fortfarande är det ju folk som tjänar pengar på mig. Biltema kanske lever på volym och inte förstjänsten på varje enskild flaska och därför har ett lågt pris? Att han oljesprutar med biltema kan jag förstå, varför välja den dyraste oljan till det? Många kör tom med spillolja till det.

Min bil rullar på Biltemas olja och har gjort i flera tusen mil, har inte märkt något konstigt av det. Den har högre klassning än vad Volvo kräver och är säkert bättre än de flesta oljor som fanns 1992 när bilen var ny.

Kawasaki/Nils skrev:
2297129 Jag tror du kan glömma det där med att få ersättning av Biltema... :mad:

Jag har hållit på med dom i snart ett år och inte fått en ursäkt ens.

Jag sprutmålade min ram/sving med deras Hammarlack, vilket innebar att all originalfärg som låg under krackelerade. Ramen såg helt hopplös ut, så det var bara att ta fram stora borrmaskinen och slipa bort "kladdet". Jag hävdade att det inte står någon varningstext på burken. Svaret jag fick var " det borde jag vetat att hammarlack inte ska målas på annat är rent järn/stål..... :mad: :huvet :huvet
Skitsnack av biltema :gnissla ,jag har målat en hel del bilfälgar efter sedvanlig rengöring har aldrig krackelerat,Det var dock ej biltemas färg!!!!

newstead skrev:
2302679 Det hade jag ingen aning om! Tack för info:n, raketforskarn.

lugnt in gnetne snåle bastard :D fortsätt ni å köp eran renade spillolja :tummenupp

Niklasinorr skrev:
Apropå något helt annat, Milko är inget lågprismärke, det är bara gamla NNP som bytte namn.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph