Dr.Bike
Guest
UltraMarine skrev:2298954Jag kör med biltemas lädertvål och olja på både mitt IXS och Dainese utan att sett något som du nämner.
Jag har dessutom använt det regelbundet.
Samma här faktiskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UltraMarine skrev:2298954Jag kör med biltemas lädertvål och olja på både mitt IXS och Dainese utan att sett något som du nämner.
Jag har dessutom använt det regelbundet.
Rikkard skrev:2299448Fråga aldrig nån på Biltema om nåt i den stilen! De kan inte ett skit. Vet inte vad kraven är för att bli anställd där är!?
Jag själv och många med mig har köpt tänddelar till bilen, och kommit hem och så har det varit fel. Jag fick gå igenom 2 byten innan det blev rätt. Köper aldrig såna grejer där mer!
andersbrink skrev:2299282Jobbet? Folktandvården eller återvinningscentralen?
abethebabe skrev:2299475u get what u pay for simple as that, ska ni aldrig lära er nått![]()
UltraMarine skrev:2299432Jag bara garvar när jag ser samma prylar som biltema säljer, hos "seriösa", till dubbla eller trippla priser (men då får man ofta något litet reklamtryck på köpet)...
R2 skrev:årets inläggNiklasinorr skrev:Vi som konsumenter har under ett flertal år valt att köpa så billigt det bara gårsant
Dr.Bike skrev:2299492Det är väldigt sant, men man måste ställa sig frågorna:
1. Är det månne TILLRÄCKLIG kvalite´på denna?
2. Vilka grejer vill jag INTE kompromissa på?
Är mjölken på konsum bättre än den på ICA alltså?abethebabe skrev:2299475u get what u pay for simple as that, ska ni aldrig lära er nått![]()
andersbrink skrev:2299282Jobbet? Folktandvården eller återvinningscentralen?
Ivil skrev:
newstead skrev:2300782Är mjölken på konsum bättre än den på ICA alltså?
abethebabe skrev:2301420![]()
![]()
det var nog den sämsta jämförelsen hittills, du får vad du betalar för hos biltema, gammal renad olja, varför tror du att den e så billig för
![]()
Niklasinorr skrev:2298932Ja det måste man! Vi som konsumenter har under ett flertal år valt att köpa så billigt det bara går, detta gäller datorer, vitvaror, hemelektronik, tv, video, reservdelar, ja allt! Vi köper grejer utomlands via internet och vi gör precis allt vi kan för att få så bra och billiga grejer som möjligt...vilket ju är helt rätt.
MEN! Det som blir följden av det hela är att vi får fler och fler monsterkedjor där dom säljer allt, så billigt det bara går och för att dom här kedjorna skall kunna sälja billigt så anställer dom billig arbetskraft, dvs folk som inte kan ett j-vla dugg och är heller inte intresserade av att lära sej. Det finns färre och färre "duktiga" killar och tjejer på företagen, ni vet den där personen som lär sej en massa saker och blir expert på nånting. som kan svara direkt på kundens frågor, svar som inte finns i manualer och broschyrer utan kommer av erfarenhet.
Detta ökar också lavinartat inom MC-branchen, allting centraliseras, datoriseras, följs upp, analyseras, rationaliseras och det blir mer och mer lagerpersonal som står bakom diskarna, och allt detta fixar vi själva genom att kräva bästa möjliga pryl till lägsta möjliga pris, men då måste vi också bli experter själva för det finns ingen längre på butiken som kan svara på frågan om en viss färg passar, eller en viss del kan ersätta en annan del, det står ju inte på datorskärmen...
Det är vi som kunder som styr detta med våra köpbeteenden så vi skall heller inte klaga på att servicen blir dålig, det finns nästan inga handlare kvar som har råd att ha bra service längre tyvärr...
/N
p.s Luleås sista skomakare slog igen portarna häromdagen så nu är det bara att slänga och köpa nytt...![]()
![]()
Dr.Bike skrev:1. Är det månne TILLRÄCKLIG kvalite´på denna?
2. Vilka grejer vill jag INTE kompromissa på?
De har samma märkenewstead skrev:2300782Är mjölken på konsum bättre än den på ICA alltså?
andersbrink skrev:2301783"Gammal renad olja"... var har du hållit hus under de år som det har diskuterats i Oljetråd #1 och #2?
I Sverige får du INTE vad du betalar för, iaf inte när det gäller oljor - annat än på minst 25 liters fat. Den motorolja vi köper är mellan 3 - 10 gånger för dyr, även Biltemas MC-syntet... och den som köper t.ex. Motul är r*vkn*ll*d av elefanter.
TinaTjejen skrev:2301847De har samma märke
Men: Klövermjölk= Biltema
Arla/Milko o.s.v.= kvalität
Inte svårt att gissa vilka som blir lidande av lågt pris på mjölk.![]()
Billig parfym, billiga bilar, billig mat.
Smarta val??
abethebabe skrev:2301906gekås säljer gammal renad olja likaså biltema= skitolja, varför tror du att dom e så billigamin svärfar oljesprutar bilar och gissa vilken olja han använder? ja just det det är det enda dom billiga skitoljorna duger till
![]()
Jamen då så. Då vet vi hur det ligger tillabethebabe skrev:2301906gekås säljer gammal renad olja likaså biltema= skitolja, varför tror du att dom e så billigamin svärfar oljesprutar bilar och gissa vilken olja han använder? ja just det det är det enda dom billiga skitoljorna duger till
![]()
Maranello skrev:2301923Jamen då så. Då vet vi hur det ligger till![]()
![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti