Bilsport och MC Försäkring ägde upp sig själva :P

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Tänkte berätta en liten story angående min tur försäkring..

Det är så att jag för några dagar sen ringde till bilsport och mc för att fråga om pris och som pris fick jag 4200.. riktigt bra så jag tog och teckna, sa att jag bodde i täby och hon sa att priset då gick ner till 3600

Hojjen som försäkras är då en Honda CBR 600 f -91 och försäkringen jag fick var 3600 för halv/år och grejjen är att jag lästa på forumet att de inte försäkrar cbr from 91 och uppåt men jag ringde ändå och fick försäkring..

Idag ringde jag för att kolla priset för polaren och han har samma hoj men -95.. och då får jag som svart att de inte försäkrar den hojjen.. jag sa att jag försäkrade samma hojj lite äldre för några dagar sen och då bad hon om mitt personnr och såg att jag fått försäkring på den här hojjen då och sa att det nog är ett misstag och skulle prata med den personen som jag tecknade försäkring med..

Efter lite väntande kommer hon tillbaka och säger att hon som tecknade min försäkring begick ett misstag och min hojj skulle egentligen inte gå försäkra men hon sa att de inte tar bort min försäkring utan jag får den eftersom den nu är tecknad... och så sa hon att jag får ha min billiga försäkring men polaren får leta vidare... tack å hej...

Haha så ja vad kan jag säga, lycklig lottad är jag att få en så svinbillig försäkring:P... Typ som en julklapp :D Tack bilsport och mc försäkringar!! :D:yoparty

Ibland vill det verkligen bli billigt att försäkra.

Kör själv TDM900-03 ock kommer tillvåren att pröjsa endast 3600 kr med SMC rabatt (-10%) hos bilsport-mc med deras 30 årsförsäkring!

Sen köpte jag precis en "offseason" båge att sprätta grus med, en dr650se-96och den kommer jag att bara betala 1100 kr för, hos ovan nämda bolag med deras förmånliga flerhojs försäkringsrabatt som ger 40% rabatt på den billigare försäkringen.

Summa = 4700 kr helår/helförsäkring för två helförsäkrade hojar, per helår, det kallar jag mycket nöje per krona.

:yoparty :yoparty :yoparty :D :tummenupp

Är jag gammal, men vad menas med "ägde upp sig själva?"

Jag tror att du bör se till att ha alla handlingar väl skriftligt vid en eventuell incident. Då ett fb gjort "fel" och du står med svartepetter är det sällan försäkringstagaren som "har rätt" när fb gjort "fel".

Jag tror att du bör se till att ha alla handlingar väl skriftligt vid en eventuell incident. Då ett fb gjort "fel" och du står med svartepetter är det sällan försäkringstagaren som "har rätt" när fb gjort "fel".

eeh vad menar du..alltså allt gäller som för en vanlig halvförsäkring.. det är bara ett misstag på priset de gjort som de inte får ändra lr nå sånt .. :P
det är ju bara bra för mig.. jag har samma självrisker å allt osv som de ska vara..

Undrar hur ditt inbetalningskort ser ut nästa år - skyhög premie?? (rättar till misstaget, för att "bli av med dig")

Vad vore livet utan wikipedia :D

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ägd

"Ägd är ett adjektiv som ofta används i spelsammanhang, ofta online personer emellan, då någon blir totalt dominerad och gärna lite förnedrad av någon annan. Ordet används numera även i verkliga livet med samma betydelse, till exempel när någon förlorat en diskussion och hamnat svarslös.

En teori om ordets uppkomst, eller åtminstone vida spridning, är onlinespelet "Counter-Strike". Counter-Strike är en förhållandevis svår förstapersons-shooter, där någon med mycket erfarenhet ofta är totalt överlägsen en nybörjare. "Owned" är den engelska betydelsen "ägd". Det finns givetvis delade meningar till uppkomsten och det finns inga belägg till att ursprunget skulle kommit från spelet "Counter-Strike".

Ordet "Pwned" är en felstavning av ordet "Owned", efter som P är brevid O på tangentbordet så har många skrivit det och det har blivit använt istället för "Owned"

0wned, powned, pwnd, pwn3d, pooned, pawned är fler synonymer på ordet."

Sorry för att det blev OT nu ..

Undrar hur ditt inbetalningskort ser ut nästa år - skyhög premie?? (rättar till misstaget, för att "bli av med dig")
det här året som kommer alltså som jag tecknat för ska jag ha 3600 för året.. jag ska ändå uppgradera till tyngre hojj näst nästa år så de lugnt för mig om de vill ha bort mig näst nästa säsong lr nå :p.. hon lät lite småsur i telefonen haha.. men hon sa att jag nu skulle få den billiga försäkring pga den redan var täckt och jag fick det priset..

Inte nödvändigtvis..belastar han inte FB, kan han mycket väl ha kvar den förmånliga premien...i övrigt håller jag med dig om att de "rättar" till misstaget..

Inte nödvändigtvis..belastar han inte FB, kan han mycket väl ha kvar den förmånliga premien...i övrigt håller jag med dig om att de "rättar" till misstaget..

well vi får väl se vad notan blir för nästa år.. jag hoppas på at det blir de där 3600... tror försäkringsbrev å massa sånt inbetalningen å sånt skit kommer om ca 1-2 veckor.. då kan ja skriva här vad jag fick ..

Ja ok har fått papprena nu och inbetalning och allt sånt där..

Jag ska betala in 1600 kr för ett halvår.. muhahah :D:yoparty

Ja ok har fått papprena nu och inbetalning och allt sånt där..

Jag ska betala in 1600 kr för ett halvår.. muhahah :D:yoparty

Bäst du lusläser alla villkor så de inte står skrivet att de endast försäkrar och ersätter skador på offroadhojar!

Hur mycket mos är det i en cbr-f då? Kanske inte är så dyr att försäkra ändå?? B&MC försäkrar ju vissa av de snabbare hojarna, dock ej värstingmaskinerna o supersport. Vill minnas att blackbirden går att försäkra via B&MC men inte RR tex..

Hur mycket mos är det i en cbr-f då? Kanske inte är så dyr att försäkra ändå?? B&MC försäkrar ju vissa av de snabbare hojarna, dock ej värstingmaskinerna o supersport. Vill minnas att blackbirden går att försäkra via B&MC men inte RR tex..

Hade min Fireblade -95 försäkrad hos dem 2002-2003..

Jag kollade upp lite olika hojar härom året och en fråga till Bilsport-MC var om hur mycket dom skulle ha för en CBR 900, svaret var då att dom bara försäkrade -95 års modell av firebladen, nu blev det dock en Blackbird i stället och den ville dom inte alls ha.
Jag funderar dock på varför dom bara ville försäkra CBR 900:an om den var en -95:a, det måste väl bero på att en anställd på Bilsport-MC har en sån, eller?

Jag kollade upp lite olika hojar härom året och en fråga till Bilsport-MC var om hur mycket dom skulle ha för en CBR 900, svaret var då att dom bara försäkrade -95 års modell av firebladen, nu blev det dock en Blackbird i stället och den ville dom inte alls ha.
Jag funderar dock på varför dom bara ville försäkra CBR 900:an om den var en -95:a, det måste väl bero på att en anställd på Bilsport-MC har en sån, eller?

O där kom catchen :)

Bäst du lusläser alla villkor så de inte står skrivet att de endast försäkrar och ersätter skador på offroadhojar!

det är samma villkor som vanligt och det är denna hojj som den är försäkrad fojj så inga problem :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti