Bilsport och MC Försäkring ägde upp sig själva :P

Är det bara jag som inte riktigt fattar? Hojen är ju nästan 17 år. Klart som fan den är billig att försäkra. Vad hade du fått betala på ett annat bolag där de inte gjort fel? :va

/Linus

Är det bara jag som inte riktigt fattar? Hojen är ju nästan 17 år. Klart som fan den är billig att försäkra. Vad hade du fått betala på ett annat bolag där de inte gjort fel? :va

/Linus

run 8000-10 000... ja det är inte billigt.. sen har vi ju vissa försäkringar som tom vill ha 20 000.. absurt att de ska va så!!..

Det mest komiska är att om 3 år så kommer han kunna försäkra den som Classic hos samma bolag vilket leder till samma pris för helförsäkring per år som priset han har nu för halvförsäkring per halvår..
Och egentligen vägrar de ju nästan försäkra hojen? Antar att det är stor skillnad mellan hojar som är 17 år och 20 år, de har väl sin hojkris då

Det mest komiska är att om 3 år så kommer han kunna försäkra den som Classic hos samma bolag vilket leder till samma pris för helförsäkring per år som priset han har nu för halvförsäkring per halvår..
Och egentligen vägrar de ju nästan försäkra hojen? Antar att det är stor skillnad mellan hojar som är 17 år och 20 år, de har väl sin hojkris då

jag tror inte de vill försäkra den här hojjen som classic så...

Du kan alltid läsa http://www.bilsport-mc.com/admin/upload/20070110153812.pdf ;)

I korthet: ""Classica" är försäkringen för dig som äger en mc eller mc-scooter som är 20 år eller äldre. Fordonet ska vara i fint skick och inte ombyggt. Vi accepterar dock vissa små förändringar t ex omlackering, ljuddämparbyte, påmonterade kåpor och sadelbyte. Förändringar som chassiförändringar och byte av framgaffel accepterar vi inte." -Tagen från introsidan på bilsport-mc's hemsida.

jag menar det att bilsport och mc försäkrar lite vem de vill och de försäkrar inte alla hojjar.. Just därför är de billiga om man har rätt hojj..

Jo men en classic försäkring är ju trots alltid en classic..De kan ju inte förneka åldern på en hoj som tjejer kan ;)

Fast sen har de ju säkert en disclaimmer i avtalet "Vi förbehåller oss rätten att neka försäkring till vilken hoj utan en anledning whatsoever.."

Jo men en classic försäkring är ju trots alltid en classic..De kan ju inte förneka åldern på en hoj som tjejer kan ;)

Fast sen har de ju säkert en disclaimmer i avtalet "Vi förbehåller oss rätten att neka försäkring till vilken hoj utan en anledning whatsoever.."

de spelar ingen roll.. det finns vissa hojjar som de just inte försäkrar för det lönar sig inte för de...

Kan bara för de som inte själva har erfarenheten av det informera om att bilsport & mc är hur trevliga som helst när man väl har synat asfalten.
Grym service, noll gnäll.
Jag skrev på skaderapporten att hjälmen hade gått i marken och var tvungen att bytas ut, men att stället å övrig utrustning hade klarat sig. Det var då en självrisk på 1000 kr för utrustning och fysisk skada/sjukhusräkningar osv. Hjälmen kostade 4.4k, så jag fick 3.4k för den. Alla kvitton från sjukhuset betalades oxå, självfallet. Sedan ringer de å frågar om allt var i sin ordning.
- Visst, säger jag. Han frågar då om det verkligen inte hände nåt med stället. Jag säger som det e, att det blev ett litet jack i ryggen, stort som 1/4 femtioöring, å lite bortskrapad färg på axel å arm. Då ersätter vi med 20%, säger han. Vassego, 1.8k till.
För övrigt står hojen på far min, å det var inte en enda fråga om det. Jag kunde säga rakt ut att " jag gick omkull med min hoj, men den står på farsan".

De behåller mig som kund, kan jag säga :tummenupp

För övrigt står hojen på far min, å det var inte en enda fråga om det. Jag kunde säga rakt ut att " jag gick omkull med min hoj, men den står på farsan".

Det kunde man även göra hos If, Folksam, Trygg Hansa osv förr också.. tills dess att "alla" gjorde på det viset och de fick upp ögonen för problemet..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT