Jag har inte bytt filtret, men har för mig att det finns noterat i service en bit tidigare. Det borde inte ge dessa fel. Högtryckspumpen ger tryck hela tiden (och de är kända för att vara pålitliga) och nu när jag provkört med dator inkopplat har förstås allt fungerat utan problem med bara ett litet ryck vid ett tillfälle

men då noterade jag att trycket för bör- och är-värdet höjdes kanske 50-100 bar, så jag kopplar det mer till något i regleringen, alltså tryckgivare eller regulator. Båda värdena följde varandra perfekt, så det är svårt att veta varför trycket kort gick upp. En teori är att ECU:n håller på och lär sig och skickade ut en signal om höjning till regulatorn, men svårt att säga eftersom felen inte visat sig nu. En möjlighet, men inte så sannolik, är givaren för vevpartiet - men om den är dålig så brukar det vara problem även på tomgång och att motorn stannar, så är inte fallet här.
Jag fortsätter köra och har dator på varje gång så jag fångar upp ifall något händer och loggar signalerna för railtryck, men också styrsignalen för regulatorn.
(och tidigare konstiga värden på data, har jag inte sett igen - kanske det är glappkontakt i kablage till givareeller regulator?)