Bilrelaterade diskussioner

Borde vara värt ett försök, kollade på något klipp och där var det en hel bunt kablar som gått av eller närapå. Den dörren var dock öppen.

Gissar att det inte blir långlivat om det där ska sitta i vecket.
1000021101.jpg

Jag har en magnet av/på à 300kg.. den kanske kan ställa till med något ;)

Eftersom jag jobbar med bl/a Skoda så byter jag dessa kabelstammar ofta, varför Bosse inte får upp dörren vet jag icke utan att stoppa in skallen i problemet.

Eftersom jag jobbar med bl/a Skoda så byter jag dessa kabelstammar ofta, varför Bosse inte får upp dörren vet jag icke utan att stoppa in skallen i problemet.

Syatemet eller vad det nu kallas saknar kontakt med styrdonen i höger fram och bakdörr det vet vi efter att kört den med en kompis som har en VAG dator. Att det är problem med nån kabel är ganska säkert wfter som bilen först inte kunde låsa dörrarna och nu inte låser upp. De tips jag fått är att kablaget i nån av dörrarna lyckas gör att nåt så den tappar kontakten. Men det jävliga är ju att få få upp dörren. Vore ju väldigt bra att veta vad som kan göra att man tappar bägge stydonen på höger sida men övriga dörrar, baklucka och tanklock funkar.

Har haft funderingar på att lägga spänning på elhissmotorn men vet man säkert att denna ska få på 12V och inte nån annan helevetes hitte cambus styrd spänning?

Just sånt här gör mig väldigt anti mot moderna saker med system där man inte verkat ha en tanke på att måt kan gå sönder. Nån form av nödöppning tycker jag att man borde ha om man får kabelbrott eller styrdonet går sönder.
Nödöppnare:
GA044G_C2L0.jpg

Ny kylare beställd från Trodo. Är tydligen en avsedd för varmare klimat (är 40mm tjock istället för en tunnare på 25-30mm). Gör inget, då motorn gärna går varm och är konstruerad att köra med 110-114 grader ca och då ett rejält tryck i kylsystemet. Ganska typiskt BMW.

Blir till att förbereda och plocka ur den gamla och se hur lätt/svårt det är.

Noterade för övrigt att en drivaxeldamask är dålig, så jag har beställt två och kommer byta på den sida den gått sönder (besiktning för 1,5 månad sedan drygt och då var det inget de märkte). Inget jättejobbigt arbete, men det är så tröstlöst när det inte tar slut med mekande :näsblod
...och äntligen ledig tid och ork samtidigt, så jag kunde montera nya kylaren. Tog en dryg timme bara och håller nu tätt. Väldigt enkelt jobb egentligen - i synnerhet att koppla ihop allt.

Drivaxeldamask kvar att fixa och de stora bussningarna bak. Men! Bilen är nu helt tyst. Inget knirr och gnissel från länkage och knutar. Så sprutan med fett, fungerade perfekt

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år