Bilförare dömd för mc-förares död

Det ena utesluter väl inte det andra?

Varken oaktsamma 15åringar på moppe, adrenalinstinna 18åringar utan självförtroende och självinsikt med nytaget körkort och halvblinda halvdöva 80åringar bör få vistas i trafiken.

Körkort bör inte vara rättighet för 98% av alla medborgare. Många är helt enkelt inte lämpliga att köra bil. Lika som att alla inte har bollsinne, taktkänsla eller någon annan egenskap.

Tror också att återkommande enklare körkontroller är en bra idé. Kanske redan från start? vart 10onde år, och tätare från 70+?

Word.
Sorry om ja stavar kasst (dyslektiker)

Kör mellan 2/3 tusen mil om året på hoj och säkert nått liknande i bil, och man ser så mkt skit på vägarna så man blir mörkrädd, fick jag bestämma skulle jag ta lappen av 80% av alla som rullade på gatan. Kunde inte sagt det bättre själv "Många är helt enkelt inte lämpliga att köra bil. Lika som att alla inte har bollsinne, taktkänsla eller någon annan egenskap". Självklart ses yngre som en högre risk och många yngre bör nog varken köra bil eller hoj då dom uppenbarligen är helt talanglösa och ska vara balla o gasa när dom inte kann ratta. Tycker dom ger ut körkort aldeles för ivrigt till folk som uppenbarligen inte kan köra, inte ens köra lagligt för 5 öre ;-) ok alla är nybörjare nån gång men tycker dom kunde va lite hårdare på körningen man lär sig inte att bli en bra förare på teoretisk utbildning.

Vet att ja kan köra 300 och köra som en idiot utan att klota eller skada andra om folk kör/beter sig som man ska ska i trafiken, stora faran ligger i när jag stöter på (exempel Tant Agda i mina 300 eller Datanörden olle) som inte kan köra, som gör en vänstersväng eller hastigt byter fil utan att varken kolla eller blinka.
Haka inte upp er på 300 nu va bara ett exempel =) . Hur många gånger har man inte hållit på att bli påsvängd i laglig fart bara för att folk e blinda? nä fy fasen hårdare uppkörningar tycker jag.

Och ang gamlingar så uppkörning vartannat år skulle inte vara fel. senast i dag låg ja bakom nån gammal tant som inte kom upp i mer än 80 blås ut på motorvägen och när man blir irriterad och ska gasa om så byter hon såklart fil åt vänster helt utan varning eller anledning precis när man tagit fart med gammel golfen för en snabb och smidig omkörning= stå på bromsen och tuta till (va ju snett bakom) och i panik girar hon tillbax till höger och ser helt vettskrämd ut. Sorgligt att myndigheter inte kan kolla lite mer på dåliga förare än att klanka ner på oss som har talang och tycker det är kul att utnyttja den.

hehe så nu har jag fått vädra ur mig lite ilska =) :huvet

Ena sekunden så gnäller folk på att gamlingar kör för långsamt (vilket borde vara en jäkligt bra idé när man blir äldre, får sämre syn och vill köra med marginaler) och om man kör fortare så riskerar man att skapa en olycka för att marginalerna krymper och då blir folk vansinniga på det.

Inte lätt att åka och handla när man blir äldre.

Att folk dör på grund av oaktsamhet i trafiken är jävligt tråkigt men det behöver inte ha med någons ålder att göra så att racka ner på det utan att ens ha läst domen signalerar inte skärpa direkt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT