Bildserien ang kraschen i Pentagon???

Uppdatera en stackare, vad var det för "sensationellet avslöjande av fd militärer" som visades?

När ni spårat ur klart. Vad tror ni om denna grej egentligen? (Det som tråden handlade om från början)

SSB skrev:
Uppdatera en stackare, vad var det för "sensationellet avslöjande av fd militärer" som visades?

En tullare hade stoppat två bilar veckorna innan haveriet, bilarna innehöll vad han trodde var militär elektronik. En gammal försvarsattaché bekräftade att Sverige genom Baltikum tagit in militär elektronik tillhörandes det gamla Sovjet.
Som om det skulle vara sensationellt. "Sverige sysslade visserligen med nervgas och kärnvapen under kalla kriget men nu ska ni få höra på nåt riktigt sensationellt!". De gick inte alls in på vad som egentligen kunde orsakat haveriet.

För att spinna vidare på Estoniahaveriet, så tror jag att det anses lämpligare att skyffla betong och sten över alltihop för att undvika att hitta högar av lik i de utrymmena som var torra länge, kanske dagar.
Jag kan egentligen inget om dykning och räddningsaktioner på havsbotten, men 60 meter är inte djupt, hur högt sticker vraket från botten?
Vi eller någon av våra grannationer har nog bra material för ubåtsbärgningar. Skulle det vara möjligt att rädda någon som är instängd?

supernaut skrev:
För att spinna vidare på Estoniahaveriet, så tror jag att det anses lämpligare att skyffla betong och sten över alltihop för att undvika att hitta högar av lik i de utrymmena som var torra länge, kanske dagar.
Jag kan egentligen inget om dykning och räddningsaktioner på havsbotten, men 60 meter är inte djupt, hur högt sticker vraket från botten?
Vi eller någon av våra grannationer har nog bra material för ubåtsbärgningar. Skulle det vara möjligt att rädda någon som är instängd?

Sverige har ubåtsräddningsresurser i världsklass, tveksamt dock om man skulle kunna rädda någon ur en färja, från såpass grunt djup som 60 meter, kanske.

Läs mer här http://www.1ubflj.mil.se/article.php?c=art&id=1355&do=print

EN kompis visade den här sidan med en dyk log från svenskapolisen /försvaretsdykare där dom letar efetr en speciell väska.
Enligt honom pratar dom inte klarspråk pga att logen är offentlig. Jag vet inte hur pålitlig källan är men det är ganska intressant.

länk

Dags att väcka denna tråd då jag just såg filmen "911 in Plane Site".
Jag vet inte vad jag ska tro faktiskt, om det bara är en bluff från filmmakarnas sida så är den ju bitvis skickligt gjord. Men vissa saker är ju svåra att svara på, t.ex. den tredje byggnaden i NY - varför den kollapsade. Varför är det inte större hål i Pentagon och var är resterna av planet om den nu tappade vingarna innan den kraschade? Det där med blixtar innan kollision i WTC vete tusan om det var så spännande, men att det var flera vittnesmål (bla Fox reporter) som sade att det inte var civila plan är ju lite nervkittlande.
Tesen journalisten som presenterade filmen är i alla fall att US själva begick dåden 9/11 för att på så sätt kunna anslå höga försvars-, säkerhetsbudgetar så att ekonomin ska hållas igång.
Extremt långsökt teori, men jag rekommenderar i alla fall filmen - den har sina intressanta delar.

Markus skrev:
Dags att väcka denna tråd då jag just såg filmen "911 in Plane Site".
Jag vet inte vad jag ska tro faktiskt, om det bara är en bluff från filmmakarnas sida så är den ju bitvis skickligt gjord. Men vissa saker är ju svåra att svara på, t.ex. den tredje byggnaden i NY - varför den kollapsade. Varför är det inte större hål i Pentagon och var är resterna av planet om den nu tappade vingarna innan den kraschade? Det där med blixtar innan kollision i WTC vete tusan om det var så spännande, men att det var flera vittnesmål (bla Fox reporter) som sade att det inte var civila plan är ju lite nervkittlande.
Tesen journalisten som presenterade filmen är i alla fall att US själva begick dåden 9/11 för att på så sätt kunna anslå höga försvars-, säkerhetsbudgetar så att ekonomin ska hållas igång.
Extremt långsökt teori, men jag rekommenderar i alla fall filmen - den har sina intressanta delar.

Ja, lite skumt är det men det finns ju massa frågetecken kring den teorin också. Skulle t.ex. de som ringde till sina anhöriga från wtc-flygplanen varit frivilliga självmordsbombare? Känns hur som helst meningslöst att spekulera i det då en ev. sanningen aldrig kommer komma fram.

Coola Ola skrev:
Ja, lite skumt är det men det finns ju massa frågetecken kring den teorin också. Skulle t.ex. de som ringde till sina anhöriga från wtc-flygplanen varit frivilliga självmordsbombare? Känns hur som helst meningslöst att spekulera i det då en ev. sanningen aldrig kommer komma fram.

Ja, jag antar att det är offentliggjort vilka det var som dog på planen.
Jag tror ju då inte att det är någon jättekonspiration för att trygga jobben i US (det har ju inte varit GWB's prioritet ett annars heller) men en del saker de babblade om i rullen var intressanta. Har du sett filmen?

Det som ens gör sådana här teorier intressanta är att de alltid/oftast inte bemöts.

:5sure

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa