Det går att köpa temp-mätare till hojarna*Foxen* skrev:Är du säker på det? tycker att det är konstit att dom sa att dom slutade tillverka den pga kylningen till Sam i så fall...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det går att köpa temp-mätare till hojarna*Foxen* skrev:Är du säker på det? tycker att det är konstit att dom sa att dom slutade tillverka den pga kylningen till Sam i så fall...![]()
Duval skrev:Det går att köpa temp-mätare till hojarna![]()
Kylningsproblemen skall vara åtgärdade för länge sedan,men det finns mycket matnyttigt att läsa om detta på www.badazztoyz.com samt www.pocketbikeplanet.com där dem även rekommenderar att köra med glykol blandat med destillerat vatten samt att lufta kylsystemet noga.*Foxen* skrev:Är du säker på det? tycker att det är konstit att dom sa att dom slutade tillverka den pga kylningen till Sam i så fall...![]()
Viglo skrev:Annars är din modell en av dem bäst utprovade hojarna förutom kopplingen som suger fett liksom den gör på de flesta vattenkylda kopior. Men detta finns det en lösning på med att montera en pollinikoppling eller köpa en eftermarknadskoppling som har kevlarbelägg.
Behåll hojen är mitt råd den är dessutom snygg.!!!
Jag har tänkt att genom mitt företag ta fram bättre belägg tillsammans med en stor bromsbandstillverkare att sko om orginalbackarna med , men det blir inte förrän om ett par månader. Det enda ställe jag känner till som säljer eftermarknadskoppling till din modell för tillfället är www.badazztoyz.com som ligger i USA men det finns ju återförsäljare för Pollini i Sverige som säljer kopplingar till dessa. Men tänk på att även dessa kopplingar behöver justeras in för att greppa vid rätt varvtal.(görs ex.med ett digitalt skjutmått).Det finns en kille från Markaryd som har monterat en Pollinikoppling på en likadan hoj som din, du kan ju försöka få tag i honom och fråga närmare vilken modell han köpte.Han har nick: A3t och skriver på www.pocketbikeplanet.com.*Foxen* skrev:Vet du nåt ställe i Sverige där man kan få tag på en vettig koppling? länk?
Viglo skrev:Jag har tänkt att genom mitt företag ta fram bättre belägg tillsammans med en stor bromsbandstillverkare att sko om orginalbackarna med , men det blir inte förrän om ett par månader.
MVH Viglo
*Foxen* skrev:Tack för tippset! Jag tror jag avaktar lite med kopplingen, och om det blir aktuellt för ditt företag framöver så hojjta till så lär jag nog beställa en från dig!
Förresten, hittade en bild på mitt andra kåpsett hur det ser ut!
Obs! En så länge har jag bara röd fram och bakstänka Obs!
baltra skrev:

bike skrev:Vad fasen gör försvarets kängor där![]()
![]()
Eller är det jag som ser fel?![]()
bike skrev:Vad fasen gör försvarets kängor där![]()
![]()
Eller är det jag som ser fel?![]()

*Foxen* skrev:var och hämtade min minibike igår! 14F, fast vart lite besviken när jag packade upp och såg att jag hade fått den äldre modellen som dom hade slutat tillverka pga sämre kvalité när det gällde kylningen.. Sam har ju bytt företag nu och han kunde inte åtgärda detta *dom bytte företag pga att företaget skickade lite som dom ville* nån som har en likadan och kan ge förslag på hur jag ska göra? sälja å beställa igen och hoppas man kan lita på den nya leverantören??
Här är 2 bilder på hojjen iaf!
Ps. Har även ett annat kåpsett *colorcombination blev det, fast det skulle varit gult*![]()
kan lägga upp nån bild på dom också framöver, om så önskas![]()

bebbe skrev:Japp, idag fick jag den!!! Äntligen, och rätt modell var det också
Edit; är det någon som vet hur man luftar kyl systemet på rätt sätt??
Coola Ola skrev:Coolt, ser ju riktigt seriöst ut! Dämpning fram? Hur verkar bromsarna? Ser ganska lika ut de på 14E?
I övrigt så tycker jag att den ser ut att ha hyffsad bygg kvalitet. Fast jag var ju tvungen till att plocka ner lite och titta ändå. Tur var väll det för luftfiltret satt löst
Fast om man tittar på hur allt runt motorn ser ut (förgasare, expansion, mm) så tvekar jag på att den är vassare än vad den vanl Blatakopian är. Men iaf coolt med uppbyggnaden bebbe skrev:Nej, ingen dämpning. Ser bara så utI övrigt så tycker jag att den ser ut att ha hyffsad bygg kvalitet. Fast jag var ju tvungen till att plocka ner lite och titta ändå. Tur var väll det för luftfiltret satt löst
![]()
Coolt att den ser ut som en riktig hoj med ramen iafFast om man tittar på hur allt runt motorn ser ut (förgasare, expansion, mm) så tvekar jag på att den är vassare än vad den vanl Blatakopian är. Men iaf coolt med uppbyggnaden
Bromsarna åter står att se, tjejen blev lite sur när jag skulle prova och det blev bromsspår på golvet
![]()
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |