Bilder på minisar

• Thread starter Thread starter fax
  • Start date Start date
Här är jag på min förra mini, en 2-takts variant av GSXR-50, kallad Suzuki R eller RB 50.

Bifogat

• Jag + Suzuki R rezize.jpg
    Jag + Suzuki R rezize.jpg
    100.1 KB · Visningar: 1,682
Therudeboy skrev:
Finns en sån till salu på blocket. Lite dyr bara men jag hade inte sagt nej till en sån till rätt pris.

Mm, såg en på Ebay i somras. Den gick för 2.900 dollars till slut. Den var iof helt okörd.

scud skrev:
vad är det som går sönder? och vad kostar det att köpa nya (bättre?) delar?

På min var det kopplingen som gick i 4 delar och likadant på polarns. Ny koppling kostar 400 kr och går att köpa hos minibike.se, men troligtvis är det samma skit. Så lite modifieringar på en "riktig" koppling kommer att göra istället. Dessutom gick hjullagren efter c:a 30 min användning, det blev inget kvar av dom alls. Det jobbigaste med den är att alla skruvar skruvas upp hela tiden pga vibrationer kanske, det spelar ingen roll att man använder typ locktight eller liknande. Packningarna är helt värdelösa så man har olja precis överallt. Men Annars tycker jag den håller bra.. :gnissla

fax skrev:
suzuki gsx kopian :)

Aha, ok mja den é ju inte typad i Sverige men har en märkskylt som påvisar den ringa effekten av 1,5 hk och är inte trimmad, så polisen är nog inte omöjlig.

Sen tror jag kanske Anders inte är 100% seriös när han säger att han sparar den till sonen, brukar heta så när vuxna köper leksaker :D

Någon som vet vad Yamahas mini hoj heter. Ser ut som en TZR 125 fast liten, eller jag menar mindre :tungan

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats