BILDER: Hayden MotoGP-mästare 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Lite bilder på Haydens lycka efter dagens race på Valencia.

Grymt! Tackar igen, blir ny skärmsläckare imorgon - och så får jag jobba med penna och papper så att den inte försvinner :tummenupp

twinner skrev:
2577831 Kul med bakhjulsbilden, rätt sharp på 500mm..:=) Niciga bilder:=)
Jag kan langa upp ett gäng bakhjulsbilder under morgondagen på lite andra förare från Valencia.

Bra jobbat o fina bilder!! Hoppas få fram bilder på "fyrverkerinicky" då han leds fram o tänder smatterbandet, då ser han helt sjuk ut, måste ses igen :tummenupp

Last edited:
Schyssta bilder Sandy! :tummenupp

Edit: Ingen som har en high-res-bildpå när Rossi gratinerar Hayden på segervarvet (när de rullar på med hojarna alltså)? Den bilder är början/slutet på en epok, i just det ögonblicket..

Last edited:
Fan, jag kan inte fatta att Rossi skänkte bort titeln så där bara. Han hade ju pole o allt o så gick det på detta viset... :gråta

2007, revenge of the doctor :hojraket

gixxer_chrille skrev:
2577984 Fan, jag kan inte fatta att Rossi skänkte bort titeln så där bara.

Skänkte är väl endå att ta i lite väl?

gixxer_chrille skrev:
2577984 Fan, jag kan inte fatta att Rossi skänkte bort titeln så där bara. Han hade ju pole o allt o så gick det på detta viset... :gråta

2007, revenge of the doctor :hojraket

skänkte???? Rossi försökte allt vad han kunde, men det räckte inte till. Hayden ÄR bättre. Undra hur lång tid det tar för alla Rossi-fans att inse detta.

Gondala skrev:
2578149 skänkte???? Rossi försökte allt vad han kunde, men det räckte inte till. Hayden ÄR bättre. Undra hur lång tid det tar för alla Rossi-fans att inse detta.
Hayden är inte bättre, han var däremot bra mycket jämnare i år och satt på bättre material både gällande hoj o däck. Rossi är fortfarande världens bästa MotoGP pilot men Nicky är en värdig mästare.

Maverick_ou812 skrev:
2578340 Hayden är inte bättre, han var däremot bra mycket jämnare i år och satt på bättre material både gällande hoj o däck. Rossi är fortfarande världens bästa MotoGP pilot men Nicky är en värdig mästare.
Tror du verkligen att Honda/Hayden haft förtur hos Michelin framför Yamaha/Rossi? Det som hände Rossis däck beror nog mer på att han kanske pressade ett (ev.) måndagsexemplar lite väl hårt snarare än att han fått välja ur andra sorteringen.

FireSalle skrev:
2578349 Tror du verkligen att Honda/Hayden haft förtur hos Michelin framför Yamaha/Rossi? Det som hände Rossis däck beror nog mer på att han kanske pressade ett (ev.) måndagsexemplar lite väl hårt snarare än att han fått välja ur andra sorteringen.
Handlar inte om någon förtrur men jag tror inte Michelin har samma tekniker hos Yamaha och Honda och där kan det ju skilja på kompetens att förstå Honda och Yammahachassiets specifika behov. Tror verkligen inte Michelin levererar några måndagsexemplar av däck till Rossi i MotoGP. När jag säger "däck" menar jag alltså inte bara själva gummibiten som sitter på fälgen.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
2578358 Handlar inte om någon förtrur men jag tror inte Michelin har samma tekniker hos Yamaha och Honda och där kan det ju skilja på kompetens att förstå Honda och Yammahachassiets specifika behov. Tror verkligen inte Michelin levererar några måndagsexemplar av däck till Rossi i MotoGP. När jag säger "däck" menar jag alltså inte bara själva gummibiten som sitter på fälgen.
Men då kanske "team" är ett bättre samlingsnamn än "hoj och däck"? De har t.ex. inte samma fjädringstekniker heller och det tog ett tag för Yamaha att bli av med sitt chatter i början av säsongen t.ex.

FireSalle skrev:
2578363 Men då kanske "team" är ett bättre samlingsnamn än "hoj och däck"? De har t.ex. inte samma fjädringstekniker heller och det tog ett tag för Yamaha att bli av med sitt chatter i början av säsongen t.ex.
Den köper jag! :tummenupp

Team it is. :)

Har lite närbilder på Hayden jag tog i depån på Laguna seca, slänger upp dom när jag kommer hem.

Helt klart rätt vinnare!

Zee skrev:
2577941 Schyssta bilder Sandy! :tummenupp

Edit: Ingen som har en high-res-bildpå när Rossi gratinerar Hayden på segervarvet (när de rullar på med hojarna alltså)? Den bilder är början/slutet på en epok, i just det ögonblicket..
Ska kolla om jag kan hitta en sån bild. Här är iaf en bild på Butter och Hayden.

Gondala skrev:
2578149Rossi försökte allt vad han kunde, men det räckte inte till. Hayden ÄR bättre.
Du har förstås rätt. Vem som har sett Hayden jaga ifatt Rossi, utföra sina typiska omkörningar av honom och sedan lämna Vale i tafatta försöka att kontra kan ifrågasätta detta?

Några lite äldre bilder på Hayden.

Bifogat

• 69-1.JPG
    69-1.JPG
    58 KB · Visningar: 236
  • 69-2.JPG
    69-2.JPG
    58.6 KB · Visningar: 180
  • 69-3.JPG
    69-3.JPG
    74.8 KB · Visningar: 289
  • 69-4.JPG