Bilder från rundan 14/8

Fredda66 skrev:
Kul med lite bilder! Jag hade ingen kamera med mig idag annars hade jag nog fotat lite jag också. Skulle dock vara djävligt skoj om någon ville filma någon gång.

Underbar körning var det iaf! Tråkigt att höra Wheelieman säga att han ligga på 6an mest hela tiden bara.. (han kör en Busa ja..)
Själv är man så nära varvstoppet som bara går konstant.. :D hehe

//Fredda

:rofl :lol :rofl

benkar skrev:
7. RoLLER (Du måste sluta tjata om att åka Motorväg! ;) Man får elak eksem av motorvägar!)

Vad var det han sa nuigen?...

"nää, måste vi ta slingerbulten..? den svänger ju så jäkla mycke..."

du är min hjälte, RoLLER, hoppas du lever upp till det på krogen imorrn!

wheelieman skrev:
Håller med :tummenupp det var dock lite små portioner, man blev ju hungrig efter en liten stund.

Man brukar få ta två stycken minst..

Det är riktigt farligt att de har öppet när man ranglar ut från Snaps (ligger precis brevid) kl 3 på natten.. då kan man trycka i sig ett par gyros utav bara farten.

Kenta[/i] [B]Jo. *tänker på sin nära-diket-upplevelse på Slingerbulten*[/B] --------------------------------------------------------------------------------- [i]Originally posted by wheelieman skrev:
Sin, Din eller min? :confused: :D
Min :rodnar
Ja låg efter en utav motarderna.. GPF vill ja minnas. Typ 100 meters lucka så man försökte jaga ikapp lite :rolleyes: (stor chans mot en motard :eek: )
Kom in i en lång vänster o märkte.. De här går ju inte.. (vägkanten kom bara närmre o närmre).
Så ja började krama frambromsen lite. O ju mer ja kramade ju mer började ja tänka på Dikeskanten, Den våta vägen, Mitt slitna bakdäck och Hur mycke nerlägg ja hade.
Allt de där bildade en ond cirkel i logaritmisk skala givetvis :(

De klarade sig med säkert tre-fyra decimeter men fick en sjuhelvetes noja efter de.

Fan vicken kärring man é :3freak
Eller duvunge kanske :5sure

Bromsa inte med frambromsen om du redan driver ut. Använd bakbromsen eller gasa. Motorcyklar svänger bättre om man gasar.

Mattias skrev:
Bromsa inte med frambromsen om du redan driver ut. Använd bakbromsen eller gasa. Motorcyklar svänger bättre om man gasar.

Bra Matte!
Kenta, grund regel nr.1 bromsa innan kurva, om du absolut måste bromsa i kurvan så använd endast bakbroms annars kommer du garanterat sluta i diket... :fakta

Hänga på GPF är ingen bra idé heller för den delen ;)

//Fredda

Så här så hojen ut efter skitkanan, mest kosmetiska skador så det va inget att böla över. :crash

Bifogat

• dsc00004.jpg
    dsc00004.jpg
    103.3 KB · Visningar: 132
Last edited:
Det här vad dom delar jag köpte nya idag. Kalsaet slutade på 993:-, backspegleln gjorde inget då jag beställt nya Ducatit performance kolfiberspeglar.

Bifogat

• dsc00005.jpg
    dsc00005.jpg
    123.8 KB · Visningar: 125
gpf skrev:
Vad var det han sa nuigen?...

"nää, måste vi ta slingerbulten..? den svänger ju så jäkla mycke..."

du är min hjälte, RoLLER, hoppas du lever upp till det på krogen imorrn!

Näe... så rolig är jag inte ju..... Mattias är MR Humor om nån!!! Vi måste försöka få med han!!! :tummenupp :D

Fredda66 skrev:
Bra Matte!
Kenta, grund regel nr.1 bromsa innan kurva, om du absolut måste bromsa i kurvan så använd endast bakbroms annars kommer du garanterat sluta i diket... :fakta

Hänga på GPF är ingen bra idé heller för den delen ;)

Bra boktips är keith codes a twist of the wrist den tar upp en hel del matnyttigt.

Och vaddå hänga på mig? igår var jag ju apnojjig själv och mysåkte bara utan nedlägg alls.

gpf skrev:
Och vaddå hänga på mig? igår var jag ju apnojjig själv och mysåkte bara utan nedlägg alls.

Du var "apnojig" och låg konstant i mitt bakhjul.
du "mysåkte bara utan nedlägg" och körde utan probs i cirklar runt mig...

Här ska beställas en bok eller två.

Kenta skrev:
Men de talar i mot sig själv liksom.. JAG tänker i alla fall inte: "Fan, ja driftar bara närmare och närmare diket där. Bäst ja gasar lite mer!".
De känns fel :(

Visst gör det det. Men när man rör frambromsen så reser ju cykeln på sig och går därmed framåt. Jag brukar göra missen att bromsa i kurvorna men så fort den börjar resa sig så blir jag påminnd om mitt misstag och släpper bromsen, ger lite gas och lägger ner lite mer istället.

Men visst händer det att man får hjärtat i halsgropen ibland. Men lite adrenalin är ju aldrig fel, eller hur?

soppatorsken skrev:
Du var "apnojig" och låg konstant i mitt bakhjul.
du "mysåkte bara utan nedlägg" och körde utan probs i cirklar runt mig...

Här ska beställas en bok eller två.

Hehe. Jo du körde egentligen lite för snabbt för att jag skulle mysåka, men jag kunde ju inte gärna släppa dig.. hur skulle det se ut för mina fans :D

Hightuned skrev:
Du alldeles för snäll, hade jag haft en kamera när någon annan testat nedlägg i koskit så had jag nog frästats till att lägga upp några bilder med spydiga komentarer om att vilken idiot som helst måste ju fatta att man inte kän lägga ned hojen i en skitstäng?. :D

Snäll å snäll, bara lite ödmjuk... :D Blev inte kallad snäll för två år sedan då jag vred på fullt när jag passerade genom en dyngsträng och polarn bakom hade visiret öppet... :rolleyes: Och, det går lägga ner en smula trots det är kodynga på vägen, men lutningsgraden bör inte överstiga aktuellt ko-dynge-index (vilket man får fram genom att beräkna dyngans tjocklek, väg och dyng-temperatur, samt hojens hastighet)

/B

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...