Bilder från rundan 14/8

Killen till vänster på bild två, han med Jethjälmen och... ja vad det nu är för hoj.

Han smiskade upp er alla på Slingerbulten va va va?? :p

Lagom syrligt, tur man inte hann möta upp :rodnar

soppatorsken skrev:
Nix, jag har rejslättat lite till. Nästa mål är att korta kopplingsvajern och hitta lättare säkringar. Samt att fila ner däckventilerna, du vet, fjädrad rotationsvikt gör mycket.
Passa på att lätta bort bromsarna med :tummenupp
En jävligt onödig detalj, fatta vad dom stoppar upp :crash

12. Litet stopp i västra ändan av Slingerbulten.

Bifogat

• 12.jpg
    12.jpg
    95.7 KB · Visningar: 386
Last edited:
Vi var förbi vid Jordbro en sväng efter oxå, jag fick äran o testa Stockel´s hoj...vissa han att det inte är några som helst problem att slanga med den hojen! =)))

Han blev visst lite nervös när jag vissa det oxå verka det som....eller vad säger du stockel?? :D

Tack för att jag fick prova, gör det gärna fler ggr, om du törs låta mig prova igen!

/Niklas

13. Litet stopp/uppsamling i västra ändan av Slingerbulten

Bifogat

• 13.jpg
    13.jpg
    95 KB · Visningar: 374
Last edited:
14. Kenta, nu nästan klar med sina kåpor? ;)

Bifogat

• 14.jpg
    14.jpg
    96.3 KB · Visningar: 361
15. Efter att ha kört vägen mot Mörköfärjan/Skanssundet, dags att vända tillbaka mot en fika vid Rosenhill, kul att det var med en VTR till! :)

Bifogat

• 15.jpg
    15.jpg
    96.5 KB · Visningar: 343
16. Efter att ha kört vägen mot Mörköfärjan/Skanssundet, dags att vända tillbaka mot en fika vid Rosenhill, Kenta

Bifogat

• 16.jpg
    16.jpg
    91 KB · Visningar: 337
benkar skrev:
3. Och så... (nick?) på Mattias ex Aprilia, den (hojen) höll sedan tätt ända fram till korsningen Götgatan/Folkungagatan :( Trist, såg/hörde att Mattias rusade fram och hjälpte till, hoppas ni fick ihop det? Och utgår från att det ingick ett stort paket Pampers vid hojköpet? :D ;)

Nej, det där är inte "horan". Det där är hennes yngre syster. Teddy heter ägaren för övrigt.

19. Rosenhill. Och så efter lite fika och massor av skitsnack, ut på Slingerbulten igen, en del hemåt via Tullinge, andra vidare till Jordbro.

Bifogat

• 19.jpg
    19.jpg
    89.2 KB · Visningar: 311
Fan dags att lägga beslag på det där A't på körkortet så man kan hänga på rundorna ju.

Hoppas vi får en fin oktober så jag får lite säsong i år iaf. :tummenupp

Kul träffa en massa "gamla bekanta" och lika kul träffa några nya ansikten, se vad som döljer sig bakom forum-nick, och så har vi alla lärt oss att koskit på asfalt är väldigt halt, mer än så säger inte JAG... :( Väldigt trist, men i alla fall inga personskador och hojen körbar!

/B

Last edited:
Tack för en trevlig torsd. tur allihop. BENKAR magarna mår prima skulle nog ätit lite mer bara(hungrig) brorsan hälsar(han med gula VTR:en)

campar skrev:
Han blev visst lite nervös när jag vissa det oxå verka det som....eller vad säger du stockel?? :D

Hehe, du skulle sett honom, han var sjukt orolig när det såg ut som att du höll på att loopa. :D

Bild 13.
Är det Soppatorsken som besudlar 257,an där eller?

Vilken gris den killen är! :D

Hade jag åkt söderut direkt efter jobbet hade jag säkert kunnat möta upp där någonstans för lite socialt hojåkande :(

Inför nästa runda måste jag få lite mobilnummer så jag kan ansluta längs vägen, om inte annat för ett fikarejs på Rosenhill el dylikt.

benkar skrev:
11. På väg ut, och en del kom bara hit.. :(

Ja, usch. Det blev inte någon vidare premiärtur. Det var första gången ute i den stora världen. Vi har levt i en skyddad värld på motorbanor, långt från allmänna vägar. Blotta åsynen av storstaden och alla farliga bilar blev för mycket, min moppe blev så rädd att den kissade på sig.

benkar skrev:
7. RoLLER (Du måste sluta tjata om att åka Motorväg! ;) Man får elak eksem av motorvägar!)
GahahAHaAHa.... men va f*n... Jag HATAR när det svänger... Jag tror att jag ska tappa fästet i varje kurva... Det ni kallar transportsträckor tycker jag e dom roligaste :D men det har jag inte vågar säga förrns nu :(

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra