Bilda mcklubb?

Men hänga i garaget och mecka och svinga bägaren är väl helt okej det med.

Du ser fördelar med garage att man kan festa hårt utan att grannarna blir störda :tummenupp [

QUOTE=GSXR1100R]Vi hittar väl på lite aktiviteter ibland oxå, men det jag saknar mest är ett jättevarmgarage med fikahörna, när jag bodde i Norrland så hängde vi i meckgaraget hela vintrarna, meka och snacka lite skit är ju kanonkul, dessutom så va det party nästan varje helg i garaget, inga grannar som klagade och gott om plats för alla.

:banana :fyllisar[/QUOTE]

Vad gör man i en klubb som man inte kan göra med polarna när man känner för det? :va

Crille skrev:
Men hänga i garaget och mecka och svinga bägaren är väl helt okej det med.

Du ser fördelar med garage att man kan festa hårt utan att grannarna blir störda :tummenupp [

Det skulle ju vara skitbra att ha ett ställe där man kunde träffas för att dricka öl och mecka under vintern. :fyllisar
Ska det vara i Stockholmsområdet så lär det väl bli rätt hög hyra visserligen.

Swedie skrev:
Japp, funderar över att banna Mattias. Han har spårat ur. Behöver ta sitt komplex till kvinnoföreningen istället.

Det skulle ju inte funka. Mattias är ju lite som forumets maskot. :mattias
Dessutom har jag hört att han menar väl och folk (utan humor) bara missförstår .

Då måste det vara många som inte fattar hans *Ironi*

Caffe skrev:
Det skulle ju inte funka. Mattias är ju lite som forumets maskot. :mattias
Dessutom har jag hört att han menar väl och folk (utan humor) bara missförstår .

Crille skrev:
Då måste det vara många som inte fattar hans *Ironi*

Han har sina trogna fans. Kanske dags för oss att starta en klubb? :tungan

Du har dessutom glömt eller bara undvikit att ta reda på att han faktiskt har licens på bitterhet ungefär som James Bond och hans "med rätt att döda" :fakta

Bikerbitch skrev:
Ska jag va med i en klubb skall vi köra i tröjor ovanpå skinnet

Finns inget som e mer gay än o ha tröjan över skinnet :fakta
Då har jag hellre fransar - vilket jag har, ju.

gixxermf skrev:
Tröja över skinstället är totalgay... :fakta

:mattias

Bikerbitch skrev:
Givetvis är alla välkommna. Oavsett vad man kör, vad man inte kör, hur gammal man är eller var man bor.

Då ska jag gå med :fakta
Jag måste va med.....

Vad ska man med en klubb till ifall ni nu ändå träffas ett gäng och åker, det går väl bra i framtiden med?

Fins några hojklubbar även här ute i obyggden men det är enbart korvförsäljning och måla stugorklubbar.
Jag tror på nåt sätt att när det väl blir en klubb så får en del storhetsvansinne och bestämmer både det ena och det andra som alla ska göra, sen blir det tjafs och bråk.
Många har nog tänkt som det tänks i denna tråden från början.
Jag har givetvis inte ett skit med eran eventuella klubb att göra utan jag skrev bara vad just jag tänker och tycker om klubbverksamhet överhuvudtaget.

Det många glömmer är ju att det inte behöver vara så svårt och seriöst. Det enda man behöver är ett kompisgäng med liknande intressen som har lust att samlas under ett namn.

Här på kusten har det genom åren poppat upp småklubbar i varierande omfattning - Aarons MC, Kamikaze MC, Sushi MC och de minsta har supit till ett par gånger per år och kört tillsammans på sommaren dvs inget mer än vad kompisar gör.

Skit i klubbstuga och medlemsavgifter så har du valt bort nästan allt som krånglar till det. Har du ett gäng knuttekompisar som du trivs med så hör om de vill ha ett märke.

Drömmen om klubbhus kostar. ALLA drömmer om ett stort klubbgarage med bar i hörnet, få vill betala vad det kostar och ännu färre är beredda att hjälpa till. Ska man ta det så långt så måste man veta att det finns en kärntrupp som har lust att ta tag i det.

En klubb behöver inte vara mer än ett ryggmärke/tröja som talar om att ni kör tillsammans. Vill man inte ha en egen "flocktillhörighet" så skippar man att köra i klubb.

Alla blir så skraj när man nämner ordet klubb
precis såsom chrille säger räcker det med ett namn o kanske nån tröja.

Umeå, Örebro, Västerås, Uppsala mfl har sina forum på internet.
Räcker ju det med..

Vågar jag skriva nåt här...? ;)

BB, vad vill du ha ut av att starta en klubb?

Bikerbitch skrev:
Måste man få ut något?

Det tycker jag allt. Jag tilltalas av flockmentaliteten. Att det syns vilka som hör ihop. Att det syns vart man hör hemma. Mer behöver det inte vara....

Något bör man nog ha som mål. Parallell mot mitt tidigare exempel var att ett visst ryggmärke gav en viss statursi hur galen man var, hur många svårt skadade kompisar man hade :3freak eller bara vilken stad man höll hemma i.

Klubbtillhörighet ska man ju ha av en anledning. Utifrån den anledningen så söker man sig till en klubb eller roddar en egen.

...tycker jag.

Bikerbitch skrev:
Satt o funderade som vanligt.
Vi [en del] umgås ju på fritiden. På pubrundor, större tillställningar, torsdagskörningar etc etc

Kan man inte bilda en mcklubb ihop?

För att?

Nu säger jag verkligen inte det här för att jävlas utan är helt uppriktig. Vet du vad du vill att en klubb ska innebära för dig så är ett stort steg taget när diskussionen ska spinnas vidare med polarna.

Jag har sett en hel del klubbar ute på träffar o liknande och vet vad jag vill ha(sammanhållning, engagemang, klubblokal, lite mer än bara hojandet) och har en ganska tydlig bild av vad jag absolut inte vill ha(märkessnobberi, HA-komplex osv)

Det låter som att jag och Mattias bara vänder på orden för dig just nu men det är inte meningen.

Mattias skrev:
Men kära nån... Varför får inte jag skriva om min uppfattning av klubbar?

Jag tycker definitivt att BB ska starta en klubb, det kan ju bli den första som inte har ett töntigt namn och har som huvudsysselsättning att sälja korv! :tummenupp

Du ska vara tyst, alltid! :tungan

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back