Bilda mcklubb?

Jag är helt på om folk med skitraka och tvåtaktssound får vara med :D

Men klubben måste ju ha ett mysigt namn, "kjells angels" som nån nämde var helt okej :tungan

Firefly skrev:
Får vi som inte bor i STHLM vara med? Vi kan ju ha olika regioner... En per lanskap typ. t.ex: *klubbens namn* Södermanland och *klubbens namn* Bohuslän osv...

Grym ide!

Jag e´ på i så fall! :yoparty :yoparty

Bikerbitch skrev:
Ja, alla som vill skall få gasa :)
Men Bitch Mc lär nog ingen kille gå med på ;)
Kan nog hända, jag e ju kille å jag gillar namnet.
Namnet e ju som ett finger rätt upp i trynet.
Och så e det 2000 talet killar får vara bitchiga :yoparty :hihi

Som någon skrev tidigare så är klubblokal inte gratis i Stockholm. Men om någon har rätt kontakter kanske ni lyckas. Sedan gälle rdet att ha eldsjälar som håller efter lokalerna, underhåll, städning, inköp, m.m.
Själv är jag redan medlem i en klubb och trivs bra där. Betalar 400:-/år och det finns möjlighet att hyra garageplats i klubblokalen (tyvärr är det kö till platserna). Tv, video och hela paketet finns, det går att köpa sig en lättare matbit att värma, eller bara en fika eller chokladbit om så önskas. Prenumerationer på större mc-tidningar har klubben. Extra plus till den fina bastun och duschen. Klubbkvällar är torsdagar och söndagar.
Jag trivs med andra ord, fast det skulle gärna få komma lite fler sporthojsåkare. :)

nä vet ni vad, kasta iväg ett litet pm till mig så jag vet vilka som är intresserade. Så får vi se till o fixa något!

kjells angels.. :rofl

Det var en skoterklubb i Kiruna tror jag som skojade och tog namnet Fjälls Angels för länge sen. Sen hörde de riktiga gubarna av sig och då tog det inte så länge innan de skrotade det namnet...

stony skrev:
Namn... Kjell´s-angels är klockrent :tummenupp

Nu snackar vi VM i trådlyftning men jag kände mig så tvungen att svara på denna tråd om hur det gick med allting. Såhär ett år senare.

Klubben som fick namnet Ignite Mc bildades 12 juni 2004 och har i dagsläget 44 betalande medlemmar. Vi är en salig blandning människor med diverse motorcyklar. Ingen klubbkåk finns och ingen korvförsäljning. Vi träffas och kör hoj eller festar tillsammans. Jag är ordförande och trivs jättebra med klubben och alla härliga människor!

Man ska ju göra vad man vill här i livet och se på fan, det funkade ju!
Vi finns på www.ignitemc.com om ni är nyfikna :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Klubben som fick namnet Ignite Mc bildades 12 juni 2004

oj vilket bra datum.. då fyller ju jag år :yoparty
Kanske man ska gå med i er klubb när väl fazerfun förklarat för mig vad jag ska tjacka för hoj.. :mattias

EDIT: För övrigt kan jag meddela att varma mackor med majonäs och sambal i botten är jäkligt gott!

Bikerbitch skrev:
Nu snackar vi VM i trådlyftning men jag kände mig så tvungen att svara på denna tråd om hur det gick med allting. Såhär ett år senare.

Klubben som fick namnet Ignite Mc bildades 12 juni 2004 och har i dagsläget 44 betalande medlemmar. Vi är en salig blandning människor med diverse motorcyklar. Ingen klubbkåk finns och ingen korvförsäljning. Vi träffas och kör hoj eller festar tillsammans. Jag är ordförande och trivs jättebra med klubben och alla härliga människor!

Man ska ju göra vad man vill här i livet och se på fan, det funkade ju!
Vi finns på www.ignitemc.com om ni är nyfikna :tummenupp

Klart man signade upp sej .. hittade dock ingen info om betalning för medlemsavgift.. eller hur mycket den är :confused:

eisbaer skrev:
Mc-klubbar e för nördar

meehhh... de e ju därför vi vill tillhöra något.. för att vi e nördar och får inga vänner annars :banana
Om jag va lika coooool som dej så hade jag ju sluppit söka mej till sånna krimminella element :hihi

Master_ skrev:
meehhh... de e ju därför vi vill tillhöra något.. för att vi e nördar och får inga vänner annars :banana
Om jag va lika coooool som dej så hade jag ju sluppit söka mej till sånna krimminella element :hihi

Du är nestan lika koool som mej efter som du heter Master!!!!!

eisbaer skrev:
Mc-klubbar e för nördar

Ja, fi fan, alltså...

Man väljer själv, är ingen som tvingar någon vara med i en klubb, eller vara aktiv på ett internet-forum, och åsikterna är olika, en del säger att man är nörd om man hänger mycket på nätet, andra att man är nörd om man är med i en IRL-klubb/sammanslutning/kompisgäng, och det ena behöver inte utesluta det andra... :tungan

Jag själv är gammal i hojåkningssamanhang, dvs körde hoj innan Internet uppfanns, åkte först omkring själv, rätt nördigt/tråkigt egentligen, innan jag sprang på en klubb där jag hittade en hel del kul folk att åka hoj med, var mer än 15 år sedan, och har sedan dess polare som jag än idag umgås/kör hoj med, och har lärt mig 100% av allt kring hojåka genom klubbpolare, allt från att läsa karta, hålla i hojrundor, skruva med hojen, piska lite bana, samt, sist men inte minst, komma ut på hojrunda efter hojrunda tillsammans med folk som man vet vart man har, istället för att det är okänt folk gång efter gång.

Ja, jag måste erkänna, jag har nog sålt en korv någon gång, t.o.m sjunkit så lågt att jag varit med och anordnat tex StockholmsSnurren ett par gånger, bara för att för skojs skull lura ut såväl Rapidomedlemmar som helt okänt folk från tex SH.com på lite kuliga vägar, i gengäld kan jag hänga med på andra klubbevenemang, tex bankörningar och klubbkörningar på krokväg med övernattning, där det är någon annan medlem som drar i det hela, och deltaga till "självkostnadspris" med instruktörer och allt, klubb handlar om givande och tagande, en ganska skön motpool till det till 100% komersiella samhälle Sverige tyvärr går mot allt mer. :död

Min senaste "klubbinsats" var att hjälpa en klubbkompis med hennes VTR :) inför besiktningen, slänga på mina original-ljud-burkar, och när vi ändå var i farten, slita in en annan klubbpolare i garaget, så att han kunde hjälpa henne med grundinställning av stötdämpare. Ingen av oss hade träffats utan "klubben", så jag tycker du kan ta en funderare över ditt "nörd-uttalande".

/B

benkar skrev:
Ja, fi fan, alltså...

Man väljer själv, är ingen som tvingar någon vara med i en klubb, eller vara aktiv på ett internet-forum, och åsikterna är olika, en del säger att man är nörd om man hänger mycket på nätet, andra att man är nörd om man är med i en IRL-klubb/sammanslutning/kompisgäng, och det ena behöver inte utesluta det andra... :tungan

Jag själv är gammal i hojåkningssamanhang, dvs körde hoj innan Internet uppfanns, åkte först omkring själv, rätt nördigt/tråkigt egentligen, innan jag sprang på en klubb där jag hittade en hel del kul folk att åka hoj med, var mer än 15 år sedan, och har sedan dess polare som jag än idag umgås/kör hoj med, och har lärt mig 100% av allt kring hojåka genom klubbpolare, allt från att läsa karta, hålla i hojrundor, skruva med hojen, piska lite bana, samt, sist men inte minst, komma ut på hojrunda efter hojrunda tillsammans med folk som man vet vart man har, istället för att det är okänt folk gång efter gång.

Ja, jag måste erkänna, jag har nog sålt en korv någon gång, t.o.m sjunkit så lågt att jag varit med och anordnat tex StockholmsSnurren ett par gånger, bara för att för skojs skull lura ut såväl Rapidomedlemmar som helt okänt folk från tex SH.com på lite kuliga vägar, i gengäld kan jag hänga med på andra klubbevenemang, tex bankörningar och klubbkörningar på krokväg med övernattning, där det är någon annan medlem som drar i det hela, och deltaga till "självkostnadspris" med instruktörer och allt, klubb handlar om givande och tagande, en ganska skön motpool till det till 100% komersiella samhälle Sverige tyvärr går mot allt mer. :död

Min senaste "klubbinsats" var att hjälpa en klubbkompis med hennes VTR :) inför besiktningen, slänga på mina original-ljud-burkar, och när vi ändå var i farten, slita in en annan klubbpolare i garaget, så att han kunde hjälpa henne med grundinställning av stötdämpare. Ingen av oss hade träffats utan "klubben", så jag tycker du kan ta en funderare över ditt "nörd-uttalande".

/B

Word.jpg

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back