Bilda mcklubb?

Chrille skrev:
För att?

Nu säger jag verkligen inte det här för att jävlas utan är helt uppriktig. Vet du vad du vill att en klubb ska innebära för dig så är ett stort steg taget när diskussionen ska spinnas vidare med polarna.

Jag har sett en hel del klubbar ute på träffar o liknande och vet vad jag vill ha(sammanhållning, engagemang, klubblokal, lite mer än bara hojandet) och har en ganska tydlig bild av vad jag absolut inte vill ha(märkessnobberi, HA-komplex osv)

Det låter som att jag och Mattias bara vänder på orden för dig just nu men det är inte meningen.

Syftet med en klubb stavas gemenskap. Det kan vara roligt att tillhöra ett gäng som har namn på sina ryggar och kör hoj, umgås på fritiden etc
Ungefär som här på forumet idag, fastän man lägger dit ett namn, kanske också ett eget forum som uppsala, västerås mfl har på internet.

Tja BB...

Mitt råd till dig är att om du vill öppna en klubb så gör det.

Samla ihop ett gäng som vill gå in helhjärtat och bilda en styrelse.

Kontakta Swedie och öppna upp ett forum under MC-grupper i Sverige.

Sen med tiden ansluter sig folk...ta medlems avgifter...bilda en fest...dela ut tröjor ...o.s.v.

Vi gjorde det.

Det slutade med 70 medlemar, klubbtröjor, hemsida, Reportage i tidningen, Reportage på Radion, Sponsorer......................och ett JÄVLA grymt rykte på stan.

Behöver du hjälp kontakta oss :tummenupp

Mvh Valle
Prez i Lakritsremsan MC

Har haft ryggmärke tidigare,det va både kul att tillhöra en grupp av likasinnade men samtidigt innebar det ett nytt sätt att bete sig i trafiken oxå.Fara runt o dra ifrån snuten på slangen o sånt kan man ju glömma då det drabar ALLA som har samma ryggmärke.Blir ju lixom som att åka runt med legget hängandes framför näsan på dom,inte kul att bli stoppad av sura snutar varje gång man e ute o kör bara för att "kurre slangkung" varit ute o stajlat varje kväll i en vecka så att dom lessnat på det märket.Så startar man en klubb ska man nog ta ett möte om vad för policy o regler som ska gälla i trafiken oxå.Bara ett litet tips.Själv kör jag alltid korrekt o lagligt o stannar o ställer hojen på stödet vid varje övergångsställe för att hjälpa folk över gatan,så jag kan gå med utan dåligt samvete :rofl

För att trivas i en mcklubb bör man vara föreningsmäniska och tycka om att göra saker tillsammans, som att åka hoj, festa och umgås socialt. Nystartade klubbar har en tendens att funka bra de första tre åren för att sedan dö ut. Beroende på att eldsjälarna ledsnat och inga nya tar över.

Lättast är väll att ta med sina polare och besöka en redan existerande klubb och se om den har något att ge Er.

Är själv klubbansluten sedan 25år tillbaka och har suttit i styrelsen till och från. Jag tycker klubblivet har varit toppen. Det kommer nya medlemmar och gamla slutar. Man lär känna många nya mäniskor som har det gemensamma att alla gillar att åka hoj. Många hade man aldrig träffat om man inte varit med i en klubb/förening.

Sedan finns det en mängd olika klubbar och det är nog viktigt att man kommer till rätt för att det skall funka. En del gillar att vara i garage och skruva. Andra att måla klubbstugor och sälja korv. Våran klubb har hela tiden haft en majoritet av sporthojar och våra turer har oftast gått efter kurvigavägar med något fikastopp där man snackat skit och kommenterat polarnas körstil/hojar/marksyningar. Samt besökt mc-träffar runt om i landet och festa med andra likasinnade från hela Sverige.

Känner du för att starta en mcklubb så Go for it BB ! :tummenupp

Idén om en "körning" en viss tid varje vecka + en tröja tycker jag låter klart lockande.. Blir lagom seriöst om man startar på den nivån. Målet måste ju vara att få chans att träffa fler likasinnade som gillar att ta en härlig tur på hojen längs en kurvig väg. Hoppas du lyckas styra upp något BB.

0x2142 skrev:
Hur fan blir det nu.... BB ska vi starta nåt eller? :fyllisar
Ja, ensam är ju inte stark i detta fallet. Är folk intresserade så får de väl höra av sig och så får vi se vad det finns för möjligheter! :Bugar

Jag får under tiden drömma vidare om ett stort garage likt Orange Country Choppers grabbarna där man kan ta sig en liten djävel för att meka natten lång till ljuva toner av rockmusik.

Bikerbitch skrev:
Jag får under tiden drömma vidare om ett stort garage likt Orange Country Choppers grabbarna där man kan ta sig en liten djävel för att meka natten lång till ljuva toner av rockmusik.

Klart att vi vill ha det så! Men du, inga långa gafflar & höga styren va?

Såg att det var några från uddevalla inne på tråden.
Skulle vara kul att starta klubb här under samma namn som BB´s.
Bitch MC är ju givet och BB som drottning (president).

Å blir det klubb så får fan dom som kan gasa på BB´s student.
Tänk vilken grym kortage.

Men namnet Bitch Mc va fan klart bäst.

Gasar gärna för dig BB. :Bugar

Last edited:
Wolfskin skrev:
Såg att det var några från uddevalla inne på tråden.
Skulle vara kul att starta klubb här under samma namn som BB´s.
Bitch MC är ju givet och BB som drottning (president).

Å blir det klubb så får fan dom som kan gasa på BB´s student.
Tänk vilken grym kortage.

Men namnet Bitch Mc va fan klart bäst.

Gasar gärna för dig BB. :Bugar

Ja, alla som vill skall få gasa :)
Men Bitch Mc lär nog ingen kille gå med på ;)

Är det bara jag som tycker att vi redan är en klubb!?

sen är ju många redan med i mindre RoH,RR,PBR,PMC o.s.v...

Bra idè

Det kan ju bli en riktig folkrörelse :)

(Det har inte varit många som haft det på två hjul :lol

Firefly skrev:
Får vi som inte bor i STHLM vara med? Vi kan ju ha olika regioner... En per lanskap typ. t.ex: *klubbens namn* Södermanland och *klubbens namn* Bohuslän osv...

Snacka om att sticka ut hakan

:arsele

Hela poängen är ju kul ihop!!!

Men om du har komplex och vill behålla hjälmen på så är det ok!!! :fatta!
blom skrev:
jag tycker att ni tjejer ska bilda klubb.. namnet ska vara "spättor med fättor" :D

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back