Bilda mcklubb?

Annars brukar konceptet,megastort garage med mek,vinterförvaring o dylikt+en fikadel(läs bar) funka bättre.En klubblokal kan ju ha många skepnader,men jag håller med "gubbsen" (som säkert lixom jag sett klubbar födas o dö)om att det kräver åtminstonde nåra äldsjälar för att driva en riktig registrerad klubb.Men om nån fixar det så är det nog du bb,du verkar ju klara av att ta tag i bitarna när det gäller festerna o det iaf. :tummenupp

Crille skrev:
Den sociala biten fixar man med fester m.m för alla klubbmedlemmar och sedan på sommaren har man ju ett ställe där man möts sedan åker alla iväg på åkningar m.m.......

Men visst på vinterhalvåret är det ganska dåligt med dom sociala grejerna förutom onsdagsfikor samt några fester som poppar upp....

Men vi i våran klubb har jävligt mycket ihop på fritiden som isåkning skoteråkning m.m

Det är bara tiden som sätter sina begränsningar.

Vi hittar väl på lite aktiviteter ibland oxå, men det jag saknar mest är ett jättevarmgarage med fikahörna, när jag bodde i Norrland så hängde vi i meckgaraget hela vintrarna, meka och snacka lite skit är ju kanonkul, dessutom så va det party nästan varje helg i garaget, inga grannar som klagade och gott om plats för alla.

:banana :fyllisar

Klubb? Det är sånt där som HD-åkarna håller på med va?

GSXR1100R skrev:
Ja och även typ Oil Coolers Sthlm... fast den klubben är ju uppdiktad.

Nu vet jag inte vad du menar med uppdiktad men det är absolut ingen "klubb" i den bemärkelsen.

Nåväl, det var bara en tanke som jag funderat på ett tag.
Något hus behöver man ju inte alls ha. Ett namn och en logga på ryggen räcker.

Men nu har en viss negativstil lagt sig som ett rövhår över hela tråden.
As always.. av samma personer.

Bikerbitch skrev:

Japp, funderar över att banna Mattias. Han har spårat ur. Behöver ta sitt komplex till kvinnoföreningen istället.

Bikerbitch skrev:

Inte deppa nu,låt inte nån eller nåra få förstöra en ide som DU tyckte va bra.När får vi se ett smajl på din avatar?Jag blir smådeppig när jag ser den ju,stämmer inte lixom :7peta

Tysken skrev:
Nu vet jag inte vad du menar med uppdiktad men det är absolut ingen "klubb" i den bemärkelsen.
Jag läser på din avatar... Motorcycle Club, vad betyder det då :va

Men kära nån... Varför får inte jag skriva om min uppfattning av klubbar?

Jag tycker definitivt att BB ska starta en klubb, det kan ju bli den första som inte har ett töntigt namn och har som huvudsysselsättning att sälja korv! :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Näru, i bitchens klubb måste man bära en snygg collagetröja över skinnstället;)

blir bara knöggligt med en tröja inunder, där skall man vara naken :tungan
Du sa det ju nästan själv; Bitch MC måste ju vara gjutet som namn..?

För rätt personer är klubbar jättebra. Jag har varit med i två klubbar, en ren bikerklubb med 5 medlemmar+ 2 proppar, och en vanlig klubb med svenssonfolk och olika hojar. Den senare var jag med i ca 5 år och vi var runt 80 medlemmar. Av dessa 80 så kände jag kanske 20 och visste flyktigt vilka kanske 10 andra var. Resten av folket såg man aldrig, inte på tisdagsfikan, inte på körning, inte på möten. Hälften av de som var ute på klubben kom i bil. Frivilliga till att stå i cafeterian som var öppen två dagar i veckan under säsong lös med sin frånvaro, likaså när det skulle målas klubbhus, jobbas och fixas inför klubbens egna träff och andra aktiviteter. Kvar finns alltid, som nämndes av nån, kärntruppen, eldsjälarna som gör allt alltid. Så ska det inte vara tycker jag, och när dessa personer tröttnar, då dör det. Den mindre klubben var bättre eftersom den var just mindre och alla tog ansvar.
Jag målar upp en negativ bild nu, jag vet själv att jag inte är en klubbmänniska. Men vad jag menar är att det finns många glidare som bara vill ha ett märke på jackan.
Det jag ser som det största fördelen med sporthoj.com är just att det blir lite lösare sammansatt, man träffar dem man vill utan krav på medlemsavgifter, underhåll av klubbkåk och julfester. Dock tycker jag att de som vill prova på klubblivet antingen går med i en redan fungerande klubb eller startar eget och känner hur det känns.

ktmjacke skrev:
Inte deppa nu,låt inte nån eller nåra få förstöra en ide som DU tyckte va bra.När får vi se ett smajl på din avatar?Jag blir smådeppig när jag ser den ju,stämmer inte lixom :7peta

Jag deppar inte. Är bara fundersam på avataren ju :)
Räcker det inte med att jag är glad IRL :tungan
Alla har vi våra bra stunder, jag är nere i en svacka. Men who gives a fuck.

Bitch Mc, lite gay för en kille att va medlem va? ;)

Fördelen med klubbar som våran som är rätt stor och består till 99 procent av sporthojar är att vi målar aldrig klubbhus eller säljer korv , vi vill vara ett gäng som åker , är man då 64 medlemmar så är det oftast 20- 30 stycken som kommer (dom flesta får ju förhinder nån gång) .

BB kör vidare med iden och gör en lista med namnförslag och arbeta där efter med en poll om vilket namn som är bäst samt seriöst intresserade.

/Majk

Bikerbitch skrev:
Jag deppar inte. Är bara fundersam på avataren ju :)
Räcker det inte med att jag är glad IRL :tungan
Alla har vi våra bra stunder, jag är nere i en svacka. Men who gives a fuck.

Bitch Mc, lite gay för en kille att va medlem va? ;)
skönt att höra :tummenupp Bitch mc skulle ju va en klockren orsak till att VARA med ju,skulle ju få en o annan att undra vad det stod för när dom ser killar med det ryggmärket,bjussar man ju på.

President

Ställer mer än gärna upp i en klubb som medlem.
bara jag får vara president :yoparty

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back