Läste dessa inlägg här om dagen, och va bara tvungen att testa en bra bil mot bra hoj. Så sagt å gjort efter en stunds pratande med min kamrat blev det ett provrace på motorvägen.
Bilen : M5 -99 original med fartspärr..
Hojen : Cbr 929 med slipon drevad ner 1 kugg fram..
Racet börjar redan innan motorvägs påfarten, svänger lite grann men feg som man e med blankslitet bakdäck så ere med nöd å näpe att jag hänger på honom. Farten är c:a 150-170km/h han håller stumt medans jag får tippa av på gasen
Väl uppe på motorvägen kör han med gasen i botten upp till varvstoppet samtliga växlar som går (lånad bil

). Jag kör ochså varvstoppet på samtliga växlar pga trasig varvräknare
Vi börjar väll acca från c:a 130km/h på påfarten som har ganska snäv böj upp på motorvägen. Där jag "utan" problem seglar förbi honom, hänger av honom (trodde jag) upp till 240km/h å tänker att nä vi gör om, tänkte om han inte va beredd

så jag vänder mig om för att kolla HUR långt bak han är så är fanskapet nästan i arslet på mig (inga peglar på hojen).
Okej så vi gör om detta race eller snarare börjar där vi släppt av gasen uppskattat 190 km/h växlar ner ett par pinnhål å tror att jag ska dra honom som jag gör när vi kör i 100km/h men icke, bil fan bara matar på utan dess like å jag kan fan inte komma förbi fast rakan på motorvägen e den längsta jag varit med om i hela mitt liv. Inte nog med det utan jag kan inte äns komma ikapp bilfan utan har ett stadigt avstånd på 5-10 meter ända tills hoj jäveln visar 299km/h på nålen.
Stannar vid en avfart längre bort å svär som fan å undra om den verkligen är spärrad å han säger att den slår av markant vid 265km/h och menar att han försökte även köra med 5:ans växel men då gick förmodligen varvstoppet i eller så var det fartspärren där med (Varvade drygt 7000rpm). Sen vart det hemgång vi gör exakt samma sak men jag lägger mig bredvid istället för bakom som sist å racet börjar i 140km/h jag accar ifrån men efter 220-230km/h så börjar han ta ifatt mig lite grann men sen till följden av att båda når sin toppfart och han inte kan komma ifatt eller bli ifrånkörd.
Säger bara stor respekt för Bmw m5 v8 både på motorväg och kurvig väg