Bilar !!!

Funatic skrev:
Du lär nog lägga ner en hel del mer effekt innan du kommer i närheten.

Ska väl dock tillägga att din bil är mycket snygg, och mycket potent för att vara bil.

Kommer i närheten av vem!? Mig själv krossar jag med en halvmiss! :rofl

Tack för komplimangen! (svarar åt bilen för han kan inte skriva) :näsblod

jocke i köping skrev:
Det tjatas ju alltid om hur snabba bilar det finns,,,på strippen ja brukar jag säga,,,hur många turbobilar kan köra ifrån en snabb gathoj på en slingrig väg igentligen,,nu menar jag dom bilarna som kan matcha oss på strippen,,,,,

måste vara kass o ha 8-900 Hk och inte kunna köra med dom. :skrämd

tack för denna gång :eek:
jag vill påstå att det är bra många bilar som sopar backen med hojar när vägen svänger. har själv haft en massa junkbilar som man jakar r-hojar med utan större problem

Tok!g skrev:
Hehe, riktigt fet bil... :tummenupp Jädrans gött ljud också... dyra med. 15 mille. såg två stycken live i England för några år sedan, på Goodwood festival of speed. Ganska pigga! :hihi Skriver bara "ganska" eftersom jag lite tidigare hade sett några CanAm-bilar, däribland Porsche 917/30 från 1973(?)... Där snackar vi tryck både när det svänger och går rakt fram! Ja jävlar... Byggd för att svängas (byggd för CamAm-serien), och så har den en 5,4 liters boxer-12:a med dubbelturbo och 1100 hästar! På 850 kg... Derek Bell körde. 0-100 på 2,1 sekunder och passerade 320 efter 13 sekunder. Toppade runt 390-400. Med en öppen bil... Dessutom gick det verkligen att svänga med den. Menmen, inget att jämföra med hoj eftersom detta är en ren tävlingsbil. Men det var fet ändå!

En liten parentes: Det kördes även en Ferrari 250 GTO -62 där. Byggd i 39 ex och ca 15 (?) kvar. Ägaren/föraren såg ut som vem som helst, men han hade två st privata mekaniker till just den Ferrarin. Han hade gett runt 6,5 miljoner PUND för den. Runt 90 miljoner kronor, men de kostar så mycket nu. Samlarbilar. Men han använde den verkligen ändå. Det gick på tvären i varenda kurva samtidigt som motorn gick uppe vid rödstrecket hela tiden! Det bara tjöt ur 3-liters tolvan... fett! Jag hade inte ens vågat starta den..

Jaja! Lite off topic men du får skylla dig själv när du postar bilder på så läckra bilar :hihi

Last edited:
Per r1 skrev:
av egen erfarenhet så skulle jag vilja påstå att det inte går att jämföra bilar och motorcyklar ,, båda är grymt roliga att köra

skulle kunna tillägga att om det handlar om att köra mer än 20 mil på e4:an så föredrar jag nog bilen men på krokig väg så är det nog roligast med hoj :squid :tummenupp

tror de flesta här inne håller med om att det är gött med bil.. iaf på vintern, å ni som säger att det inte är kul att köra bil, ni har aldrig kört bil. ni har bara transporterat er mellan A och B.. :tummenupp

skaffa nån äldre skrotbil med hyffsat mos i, typ saab 9000 turbo som jag hade i vintras å plocka ut på den lokala sjön å lägg upp en bana så har man garanterat kul så det räcker... :P sen att bilfan drog 3,5liter milen, det är en annan femma... kul va det iaf.

Den brittiska tv-showen "Topgear" provkörde en Ariel Motors "Atom2" mot en 600cc sporthoj på bana.
Klart värt att kolla in.
Tror bestämt att tråden varit uppe på SH tidigare.

jocke i köping skrev:
och du e dum nog att ge dig in på den ,,,, 2 år gammal ? tråd alltså
Jag blev bara så förvånad när jag såg tat jag hade svarat i den tidigare, då såg jag 2003, förstår ändå inte varför man uppväcker en sån gammal tråd och svarar någon i den? misstag kanske, för det är ju inte ens säkert att den man svarar ens lever längre :lol

Biturbo skrev:
Lite tröttsamt med dessa jämförelser.

MC åkare behöver lära sig att det finns bilar som hänger på..

Finns även en del bilförare som tror dom är skitcoola och tror att de hänger av alla moderna sporthojar med sina VR6'or eller nya Corvettar(sak samma, samma skit). Finns många patetiska bilförare där ute.

Var på Kalix rallycross i helgen och vill bara säga att division 1 och supermotard nästan identiska varvtider.
Och då har hansen o grabbarna bara ca 600 hk och fyrhjulsdrift. :yoparty

Mycket prat om hästkrafter och vikt. Eller om vem som har mest gummi i asfalten.

Ingen här har pratat om downforce. Varför är en F1 så mycker snabbare på bana, jo den har upp till 2 ggr sin vikt i downforce.

Tänk att har 400-500 kg i downforce på bågen, då skulle du kunna köra dubbelt så fort i kurvorna men du skulle behöva vara bodybuilder för att kunna räta upp den när du lagt ned den.

Läste dessa inlägg här om dagen, och va bara tvungen att testa en bra bil mot bra hoj. Så sagt å gjort efter en stunds pratande med min kamrat blev det ett provrace på motorvägen.
Bilen : M5 -99 original med fartspärr..
Hojen : Cbr 929 med slipon drevad ner 1 kugg fram..

Racet börjar redan innan motorvägs påfarten, svänger lite grann men feg som man e med blankslitet bakdäck så ere med nöd å näpe att jag hänger på honom. Farten är c:a 150-170km/h han håller stumt medans jag får tippa av på gasen :näsblod
Väl uppe på motorvägen kör han med gasen i botten upp till varvstoppet samtliga växlar som går (lånad bil :D ). Jag kör ochså varvstoppet på samtliga växlar pga trasig varvräknare :huvet
Vi börjar väll acca från c:a 130km/h på påfarten som har ganska snäv böj upp på motorvägen. Där jag "utan" problem seglar förbi honom, hänger av honom (trodde jag) upp till 240km/h å tänker att nä vi gör om, tänkte om han inte va beredd :3freak så jag vänder mig om för att kolla HUR långt bak han är så är fanskapet nästan i arslet på mig (inga peglar på hojen).
Okej så vi gör om detta race eller snarare börjar där vi släppt av gasen uppskattat 190 km/h växlar ner ett par pinnhål å tror att jag ska dra honom som jag gör när vi kör i 100km/h men icke, bil fan bara matar på utan dess like å jag kan fan inte komma förbi fast rakan på motorvägen e den längsta jag varit med om i hela mitt liv. Inte nog med det utan jag kan inte äns komma ikapp bilfan utan har ett stadigt avstånd på 5-10 meter ända tills hoj jäveln visar 299km/h på nålen.
Stannar vid en avfart längre bort å svär som fan å undra om den verkligen är spärrad å han säger att den slår av markant vid 265km/h och menar att han försökte även köra med 5:ans växel men då gick förmodligen varvstoppet i eller så var det fartspärren där med (Varvade drygt 7000rpm). Sen vart det hemgång vi gör exakt samma sak men jag lägger mig bredvid istället för bakom som sist å racet börjar i 140km/h jag accar ifrån men efter 220-230km/h så börjar han ta ifatt mig lite grann men sen till följden av att båda når sin toppfart och han inte kan komma ifatt eller bli ifrånkörd.

Säger bara stor respekt för Bmw m5 v8 både på motorväg och kurvig väg :Bugar

Silwer skrev:
Alltså är det lönt att dra upp en 2 år gammal tråd och tjafsa om sånt här, gör en ny tråd i stället?

...och få en hel klase svar i stil med "Detta har diskuterats 1000 gånger redan. SÖK!!!" ?

Dessutom verkar det vara Trådskaparen själv som "lyft tråden", är det OK enligt SH:s "oskrivna regler" i så fall?

Varför inte ge den här tråden en enkelbiljett till Zatzy?

Last edited:
GiXxaH skrev:
Läste dessa inlägg här om dagen, och va bara tvungen att testa en bra bil mot bra hoj. Så sagt å gjort efter en stunds pratande med min kamrat blev det ett provrace på motorvägen.
Bilen : M5 -99 original med fartspärr..
Hojen : Cbr 929 med slipon drevad ner 1 kugg fram..

Racet börjar redan innan motorvägs påfarten, svänger lite grann men feg som man e med blankslitet bakdäck så ere med nöd å näpe att jag hänger på honom. Farten är c:a 150-170km/h han håller stumt medans jag får tippa av på gasen :näsblod
Väl uppe på motorvägen kör han med gasen i botten upp till varvstoppet samtliga växlar som går (lånad bil :D ). Jag kör ochså varvstoppet på samtliga växlar pga trasig varvräknare :huvet
Vi börjar väll acca från c:a 130km/h på påfarten som har ganska snäv böj upp på motorvägen. Där jag "utan" problem seglar förbi honom, hänger av honom (trodde jag) upp till 240km/h å tänker att nä vi gör om, tänkte om han inte va beredd :3freak så jag vänder mig om för att kolla HUR långt bak han är så är fanskapet nästan i arslet på mig (inga peglar på hojen).
Okej så vi gör om detta race eller snarare börjar där vi släppt av gasen uppskattat 190 km/h växlar ner ett par pinnhål å tror att jag ska dra honom som jag gör när vi kör i 100km/h men icke, bil fan bara matar på utan dess like å jag kan fan inte komma förbi fast rakan på motorvägen e den längsta jag varit med om i hela mitt liv. Inte nog med det utan jag kan inte äns komma ikapp bilfan utan har ett stadigt avstånd på 5-10 meter ända tills hoj jäveln visar 299km/h på nålen.
Stannar vid en avfart längre bort å svär som fan å undra om den verkligen är spärrad å han säger att den slår av markant vid 265km/h och menar att han försökte även köra med 5:ans växel men då gick förmodligen varvstoppet i eller så var det fartspärren där med (Varvade drygt 7000rpm). Sen vart det hemgång vi gör exakt samma sak men jag lägger mig bredvid istället för bakom som sist å racet börjar i 140km/h jag accar ifrån men efter 220-230km/h så börjar han ta ifatt mig lite grann men sen till följden av att båda når sin toppfart och han inte kan komma ifatt eller bli ifrånkörd.

Säger bara stor respekt för Bmw m5 v8 både på motorväg och kurvig väg :Bugar
Nä då kan den inte ha haft fartspärren kvar, då går de runt 250.
Nog gör väl en 929 mer än 250?
Eller menar du att det är väldigt oexakt så den kanske slår av vid 270 på hans bil?

Sen ska du lära dig att sporthojar i denna klassen är för effektsvaga för att ta sig ann starka bilar över 200 knyck, du har helt enkelt ett väldigt mycket högre luftmotstånd att övervinna än honom.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT