Zoidberg skrev:Prata klarspråk, ...eller läs tidigare inlägg !
Kan jag bli klarare?
Har du nån slags medicin-examen?
Vad är oklart?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zoidberg skrev:Prata klarspråk, ...eller läs tidigare inlägg !
Zoidberg skrev:Okej, ..som jag m.fl i denna tråd uttryckt bestörtning över så har killen ifråga hjälmen på sig = ingen av typ 20 pers har kunnat/försökt kontrollera/upprätthålla andningen åt killen. ...känner du igen "ABC", eller har du missat det som jag trodde var inpräntat i huvudet på alla uppvuxna i Sverige ?
BlueNote skrev:Språk, regplåtar?
Tack Gnurf, precis vad jag ville få fram i mina tidigare inlägg; tror INTE det skulle sett så anorlunda ut här. Tyvärr.Gnurf skrev:Civilicerade här i sverige? Man hjälper till? Läs http://bike.se/forum/thread.php?t=26839 lägger inte mer värderingar i det än så..
Ha kvar filmen , min åsikt......Tobbe N skrev:bort med filmen, min åsikt
Återigen...vid såna här grova olyckor gör människan inte alltid det som de en gång har lärt sig, speciellt inte människor som inte har någon typ av vana att ta hand om såna här situationer. Det är så här det även fungerar här hos oss. Är det jag vill få fram här. Det har inget med olika länders kultur att göra utan om att händelsen i sig är ny och ovan, där även svår chock osv är inblandad.mamartin skrev:Du ser etniskt på det och inte kan ta att det är skillnad i länder emellan på både kultur och tänkande.
Deefred skrev:Det var jag som länkade till filmen.....
Nää, nu har jag svamlat för mycket och tappat tråden och säger,
Kör Försiktigt Där Ute.
Garret_Power skrev:Såg filmen nyss...
Vilket tjaffs om en film, Okej det var ingen vacker syn, men det är oftast inte det då man träffar en bil, buss eller nått liknande... Livet är hårt, men här på SH verkar som att några försöker tränga bort dom här bilderna och leva efter "Det händer inte mig" Å det kan jag tala om att det är en dålig inställning, har alltför många kompisar som dött på snöskoter som levde efter det mottot! Å jag lovar det stämmer inte det minsta, kan det gå fel så gör det så!!!
Vad betyder "Makabel"?Robban W skrev:Makabel film. Jag såg ca 1 min o det räckte för att ge tillräckligt med obehagskänsla. Hoppas jag slipper vara med om något liknade.
Jävligt relevant...Gnurf skrev:Civilicerade här i sverige? Man hjälper till? Läs http://bike.se/forum/thread.php?t=26839 lägger inte mer värderingar i det än så..
Då kan vi alltså avskaffa allmän utbildning i första hjälpen & säkerhetstänkande ( OBS! Kultur ) eftersom Sveriges försprång på detta område enl dig inte gör någon som helst nytta jfrt med mindre utvecklade länder !Matin skrev:Återigen...vid såna här grova olyckor gör människan inte alltid det som de en gång har lärt sig, speciellt inte människor som inte har någon typ av vana att ta hand om såna här situationer. Det är så här det även fungerar här hos oss. Är det jag vill få fram här. Det har inget med olika länders kultur att göra utan om att händelsen i sig är ny och ovan, där även svår chock osv är inblandad.
Visst vore det bra om alla kunde handla enligt räddningstråden från Ambulans här på forumet, men det är inte lika lätt när det väl gäller.
Sett olyckor här i Sverige, som sett precis likadant ut.
Paroxyst skrev:Vad betyder "Makabel"?
RoLLER skrev:Vilken djävla konstig tråd. Alla bråkar och tjafsar.
Varför då?
Deprimerande film att se.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |