Paroxyst
beLIEve
På akuten har man INTE tid att bryta ihop och tycka en massa. Det som gäller är stenhårt medicinskt kunnande och snabbt assistera läkare i en akutsituation. Finns ingen som helst tid för att bli svimfärdig eller spy som andra nämnt tidigare. Klart man har empati för patienten men man låter INTE det ta överhanden när det gäller att göra god akutvård. Att kalla mig empatistörd tar jag som en förolämpning. Du har ingen aning om hur miljön på en akutmottagning härdar en människa så behåll dina åsikter för dig själv om du nu inte själv jobbat på akutmottagning. Inte fan är jag en sämre vårdare bara för att jag inte bryter ihop varje gång någon kommer in med tarmarna och halva ansiktet i en plastpåse. Nej vet hut!!Nurse Ratched skrev:Då hoppas jag verkligen att du har slutat i sjukvården. är man oberörd inför lidande och död låter sjukvård som 100% fel yrke. Du har väl ingen aning om det är motorcyklisten som riskerat bilistens liv? eller kan du utläsa ur filmen hur olyckan gått till? I sådana fall ber jag om ursäkt. Förstår inte heller att din spontana reaktion på en död ung människa är irritation. För mig är skador och död den fiende som jag lägger all min själ i för att övervinna och för mig är varje skadad eller död människa en större eller mindre sorg. Det låter som att du är något empatistörd
/Hising
Vad gäller olyckan så vet jag naturligtvis inte om bilen körde ut framför mc:n men av förödelsen att döma så ser jag att mc:n hade för hög fart. Den har träffat hjulet på bilen och ändå tryckt in den en halv meter. Inga farter under 110km/t där inte.
Last edited: