Betalar ni tv-licens

Betalar ni tv-licens

• Antal röstningar
    0
delarossa skrev:
Bara jag som hört att man måste betala licensen även om man bara har en video nerpackad i garderoben?
Om ett hushåll innehar en tv-mottagare i någon form så är det skyldigt att betala avgift.

Är skriven hemma hos föräldrarna så det går på deras tv-licens!!!

/KaliZ

HanneZ skrev:
Nej inte om den står inställd i nån garderob o inte används!
Det var inte vad radiotjänst sade när jag snackade med dom sist (ett par år sedan) men det kan ju ha ändrats.

Tjaa ja vet att en kompis diskuterade detta med dom. Och då sa dom att om den klart var undanstoppad och inte användes så skulle den inte behöva betalas för. Reglerna finns på nätet nånstans, minns ej vart :)

Betalar faktiskt bara halv TV-licens. Jobbar till sjöss och är borta halva året. Då behöver man bara betala för den tiden man är hemma.

Dock är man tvungen att verifiera detta till radiotjänst genom att skicka in en kopia på sitt anställningsavtal. Annars hade nog folk börjat "sjömansskenlicensa" hej vilt... :hihi

UrbanTiger skrev:
Återstår ca 0,5 timmar SVT per dygn i snitt. Alltså 1/48 av TV-avgiften borde jag betala, var fick du tag i dina blanketter :banana

När jag är hemma tittar jag mer är dubbelt så mycket som vad du gör...
Det innebär ju att jag får fler minuter aktivt SVT-tittande är dig per krona.
Innebär samtidigt att du genom din dyra licens subventionerar mig med min billiga licens.

Fast å andra sidan har jag bara en 21". Så kostnad per tittad minut fördelat på kvadrattum blir mycket högre för mig. Det är ju lite orättvist... :hihi

:3freak japp men varför betalar man när man nästan aldrig tittar på den :va

japp det har du helt rätt i *suck* dyrt at ligga på topp :)

sportarn skrev:
Det är ju samma sak som att man har en hoj men aldrig använder den. Man måste ju ändå betala skatt och andra saker.

von reisen skrev:
Finns det fler länder som kräver sina medborgare på betalning för politisk propaganda TV? Skulle förvåna mig om man någonsin gjort det i länder som Cuba, Sovjet eller Kina... :näsblod
Ja, t.ex Storbritannien, Israel, Tyskland, Frankrike, Danmark, Finland, Norge, Irland, m.fl.

Hur många trådar finns det inte om TV-licens här på SH? Det är så enormt ointressant. Har ni inte råd med TV-licens så är ni fattiga stackare, sluta då att köra hoj, för det är också jävligt dyrt.

sgtpepper skrev:
Ja, t.ex Storbritannien, Israel, Tyskland, Frankrike, Danmark, Finland, Norge, Irland, m.fl.

Hur många trådar finns det inte om TV-licens här på SH? Det är så enormt ointressant. Har ni inte råd med TV-licens så är ni fattiga stackare, sluta då att köra hoj, för det är också jävligt dyrt.
Antar att det kommer nya användare hela tiden. Tycker du det är trist så behöver du inte skriva i den. :fatta!

sportarn skrev:
Antar att det kommer nya användare hela tiden. Tycker du det är trist så behöver du inte skriva i den. :fatta!
Ok, det kommer nya användare hela tiden. Visst, det är en förklaring. Men varför finns det hela tiden ett behov av att diskutera TV-licenser på ett motorcykelforum? Vad är det som gör sporthojsförare till så oerhört engagerade när det gäller denna avgift? Jag tror knappast att det finns 20-30 trådar om TV-licensen på andra hobbyforum.

För mig är det en ickefråga, jag tjänar tillräckligt med deg för att inte orka bry mig, men visst, ni fattiga stackare kan ju fortsätta älta TV-licensen! :D

jag kan säga att jag inte fattig pga tv-licensen utan för hojen :lol men jag vill ha bådda så jag lever med det :)

sgtpepper skrev:
Ok, det kommer nya användare hela tiden. Visst, det är en förklaring. Men varför finns det hela tiden ett behov av att diskutera TV-licenser på ett motorcykelforum? Vad är det som gör sporthojsförare till så oerhört engagerade när det gäller denna avgift? Jag tror knappast att det finns 20-30 trådar om TV-licensen på andra hobbyforum.

För mig är det en ickefråga, jag tjänar tillräckligt med deg för att inte orka bry mig, men visst, ni fattiga stackare kan ju fortsätta älta TV-licensen! :D

Last edited:
sgtpepper skrev:
Har ni inte råd med TV-licens så är ni fattiga stackare, sluta då att köra hoj, för det är också jävligt dyrt.

Frågan togs upp som en jämförelse med skenförsäkringar. Helt befogat. 70% tycker det är ok att åka "snålskjuts" på andra genom att strunta i tv-avgiften, känslan jag har är att 70% här inne inte tycker det är ok att skenförsäkra. Helt inkonsekvent och fjantigt. Antingen är det ok att roffa åt sig eller så är det inte ok.

Markus skrev:
Frågan togs upp som en jämförelse med skenförsäkringar. Helt befogat. 70% tycker det är ok att åka "snålskjuts" på andra genom att strunta i tv-avgiften, känslan jag har är att 70% här inne inte tycker det är ok att skenförsäkra. Helt inkonsekvent och fjantigt. Antingen är det ok att roffa åt sig eller så är det inte ok.
Jo, det är en befogad frågeställning, det håller jag med om. Jag förundrades mest av att TV-licenstrådar är så vanliga här på SH.

Back