_teSSan_
Guest
Skulle ALDRIG få för mig att betala för att få titta på de skitkanalerna eller lyssna på P1, P2 osv!
Jag använder tvn för att titta på film eller för att ha mtv på när man städar. Lyssnar aldrig på radio heller.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nää fy f-an för kanaler som diskuterar samhällsproblem, kultur, konflikter å dylFeeBee skrev:Skulle ALDRIG få för mig att betala för att få titta på de skitkanalerna eller lyssna på P1, P2 osv!![]()
Markus skrev:Skojar du? Com Hem Favoriter kostar 199/månad om jag inte missminner mig, och då har du ändå valt vad du ska se.
håller med dig skulle aldrig betala för den skiten, + att dom faxtiskt kör reklam när det e jippon mm fast då kallas det sponsring!!!! hade tv pejlingen knackande på dörren för ett tag sedan jag ljög han rätt upp i ansiktet att jag ingen tv hade , ändå stod 44 tumarn och brumade i rumet!!!!!!TurboJugend skrev:Tycker idén med tv-licens är helt sjuk. Vem fan vill betala för svts värdelösa kulturprogram, och hur många ser dom egentligen. Jag menar hur bra är mosaik och mosqito och va dom nu heter? Tycker man borde kunna välja bort svt och slippa betala till dom. Räcker inte pengarna som dom får in då, så får dom väl börja sända program som folk vill se. Varför ska dom få vara helt fria från konkurrens? Nu vill jag inte betala för dom kommersiella heller (förutom discovery, men den har jag tyvärr inte), eftersom jag inte sett på tv sen Oz slutade på 3:an. Om jag bara kunde så skulle jag nog välja att inte ha några kanaler alls, men jag vill fortfarande ha en tv eftersom jag vill kunna se på film. Tycker dom kan koda sina kanaler, så får dom som vill se betala. Som svar på frågan så betalar jag alltså inte, och tänker aldrig göra det heller.
mb skrev:Vad skulle hända om vi blev av med svt/sr helt då? Skulle det över huvud taget finnas nån vettig medial samhällsövervakning kvar. Skulle nåt annat än ytliga hysteriprogram-som-ska-få-zapparen-att-stanna-kvar-flest-antal-sekunder(tm) ges rum?
Precis, men det är svårt för en kommersiell kanal att arbeta upp sig till en såpass trogen tittarskara så att de har råd att börja producera kvalitets-tv. Den stora snabbzappande massan drar tyvärr in väldigt mkt reklampengar och den fångas lättare av ytliga hysteriprogram.Tom skrev:Du menar väl "få-zapparen-att-stänga-av-och-gå-ut-med-hunden-istället" ?
De gånger jag slår på TVn numera (förutom då när det är motoGP eller liknande) så är det ju bara dokusåpor eller någon variant av amerikansk såpa med inlagda skratt för att folk skall fatta vad som var roligt.
Jag förstår inte riktigt underhållningen , men det kanske är jag som inte passar i normen.
Bra program tycker jag... Vet inte om du skämtar, men bildjournalen är ju helt störtsköntDennis75 skrev:Nu skall ni inte gnälla över Svt o deras utmärkta program som
Röda rummet, mosaik, musikspegeln, bildjournalen, UR akademin, uutiset, kulturnyheterna mm mm![]()
![]()
mb skrev:Bra program tycker jag... Vet inte om du skämtar, men bildjournalen är ju helt störtskönt![]()
eus skrev:Nää fy f-an för kanaler som diskuterar samhällsproblem, kultur, konflikter å dyl![]()
Man kan ju bli allmänbildad, det vore hemskt!
Klart, är man inte intresserad av samhälle, kultur, vetenskap, reklamfria långfilmer, humor osv så har man väl inte mkt att hämtaDennis75 skrev:Usschh det e ju ångest, då är testbilden bättre.![]()
Jo visst, Rix MorronZoo ger väldigt djupa analyser med nöjessvepet där man får veta vem som legat med vem i kändisvärlden.Markus skrev:Det finns motsvarande i det utbud som man väljer själv.
eus skrev:Jo visst, Rix MorronZoo ger väldigt djupa analyser med nöjessvepet där man får veta vem som legat med vem i kändisvärlden.
P3 har fått kritik nu nyligen eftersom de dragit in på fronts kassa och satsat mer på lantz. Front är väl p3:s enda egentliga samhällsövervakande/grävande program just nu.Markus skrev:Nej, det är korrekt. Men P3 - vad ger de för analyser? Kommersiell radio är under all kritik, men jag undrar om det är så många samhällsbildande program tillgängliga på radio öht?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |