Betalar ni tv-licens

Betalar ni tv-licens

• Antal röstningar
    0
Skulle ALDRIG få för mig att betala för att få titta på de skitkanalerna eller lyssna på P1, P2 osv! :mad: Jag använder tvn för att titta på film eller för att ha mtv på när man städar. Lyssnar aldrig på radio heller.

FeeBee skrev:
Skulle ALDRIG få för mig att betala för att få titta på de skitkanalerna eller lyssna på P1, P2 osv! :mad:
Nää fy f-an för kanaler som diskuterar samhällsproblem, kultur, konflikter å dyl :machinegu

Man kan ju bli allmänbildad, det vore hemskt!

jag har ingen TV
och lika gla för de va ja, men gladast var nog tv:n :D

Markus skrev:
Skojar du? Com Hem Favoriter kostar 199/månad om jag inte missminner mig, och då har du ändå valt vad du ska se.

Jo men du måste ändå betala tvavgiften.

Att få radio och tv för ca 5kr om dan tycker jag är billigt.
Den kanalen jag lyssnar mest på radio är p3.

Visst internet ersätter det mesta, men vafan. Jag betalar nästan 3ggr mer för det, det är inte billigt.

TurboJugend skrev:
Tycker idén med tv-licens är helt sjuk. Vem fan vill betala för svts värdelösa kulturprogram, och hur många ser dom egentligen. Jag menar hur bra är mosaik och mosqito och va dom nu heter? Tycker man borde kunna välja bort svt och slippa betala till dom. Räcker inte pengarna som dom får in då, så får dom väl börja sända program som folk vill se. Varför ska dom få vara helt fria från konkurrens? Nu vill jag inte betala för dom kommersiella heller (förutom discovery, men den har jag tyvärr inte), eftersom jag inte sett på tv sen Oz slutade på 3:an. Om jag bara kunde så skulle jag nog välja att inte ha några kanaler alls, men jag vill fortfarande ha en tv eftersom jag vill kunna se på film. Tycker dom kan koda sina kanaler, så får dom som vill se betala. Som svar på frågan så betalar jag alltså inte, och tänker aldrig göra det heller.
håller med dig skulle aldrig betala för den skiten, + att dom faxtiskt kör reklam när det e jippon mm fast då kallas det sponsring!!!! hade tv pejlingen knackande på dörren för ett tag sedan jag ljög han rätt upp i ansiktet att jag ingen tv hade , ändå stod 44 tumarn och brumade i rumet!!!!!! :banana

Vad skulle hända om vi blev av med svt/sr helt då? Skulle det över huvud taget finnas nån vettig medial samhällsövervakning kvar. Skulle nåt annat än ytliga hysteriprogram-som-ska-få-zapparen-att-stanna-kvar-flest-antal-sekunder(tm) ges rum?

mb skrev:
Vad skulle hända om vi blev av med svt/sr helt då? Skulle det över huvud taget finnas nån vettig medial samhällsövervakning kvar. Skulle nåt annat än ytliga hysteriprogram-som-ska-få-zapparen-att-stanna-kvar-flest-antal-sekunder(tm) ges rum?

Du menar väl "få-zapparen-att-stänga-av-och-gå-ut-med-hunden-istället" ?
De gånger jag slår på TVn numera (förutom då när det är motoGP eller liknande) så är det ju bara dokusåpor eller någon variant av amerikansk såpa med inlagda skratt för att folk skall fatta vad som var roligt.

Jag förstår inte riktigt underhållningen , men det kanske är jag som inte passar i normen.

Tom skrev:
Du menar väl "få-zapparen-att-stänga-av-och-gå-ut-med-hunden-istället" ?
De gånger jag slår på TVn numera (förutom då när det är motoGP eller liknande) så är det ju bara dokusåpor eller någon variant av amerikansk såpa med inlagda skratt för att folk skall fatta vad som var roligt.

Jag förstår inte riktigt underhållningen , men det kanske är jag som inte passar i normen.
Precis, men det är svårt för en kommersiell kanal att arbeta upp sig till en såpass trogen tittarskara så att de har råd att börja producera kvalitets-tv. Den stora snabbzappande massan drar tyvärr in väldigt mkt reklampengar och den fångas lättare av ytliga hysteriprogram.

jag har köpt nilecity och percy tårar på dvd så jag tror jag betalat överpris till svt för de serier jag följt. Jag vägrar även betala tvlicensen bara för att jag är tvärsöver. Jag har fan inte valt att betala nån tv-licens, jag ser absolut aldrig på tv, ingen kanal. Jag tar hem de program som jag vill se med min dator. Jag tycker inte nån har rätt att säga att man måste betala den här avgiften, dom ska inte heller ha rätt att säga åt en att ta bort kanalväljaren eftersom det är en extra ingång på tvn som man inte ska behöva bli av med. Jag ljuger varenda gågn dom ringer eller är förbi. Knulla radiotjänst, knulla dom upp i deras dumma rövhål.

Nu skall ni inte gnälla över Svt o deras utmärkta program som
Röda rummet, mosaik, musikspegeln, bildjournalen, UR akademin, uutiset, kulturnyheterna mm mm :hihi :hihi

Dennis75 skrev:
Nu skall ni inte gnälla över Svt o deras utmärkta program som
Röda rummet, mosaik, musikspegeln, bildjournalen, UR akademin, uutiset, kulturnyheterna mm mm :hihi :hihi
Bra program tycker jag... Vet inte om du skämtar, men bildjournalen är ju helt störtskönt :tummenupp

Snaket om att dom pejlar din tv, en tv tar bara emot signler den sänder ej
ut och dom som kommer hem till en o säger att, vi pejlade in din tv.
Det brukar väl oftast vara i villor o då ser dom ju tvantennen eller parabloen på
taket. Allt e bull.
JAge bildskärmsalergiger , får blåsor på överläppen av tv'n :hihi

eus skrev:
Nää fy f-an för kanaler som diskuterar samhällsproblem, kultur, konflikter å dyl :machinegu

Man kan ju bli allmänbildad, det vore hemskt!

Det finns motsvarande i det utbud som man väljer själv.

Dennis75 skrev:
Usschh det e ju ångest, då är testbilden bättre. :tungan
Klart, är man inte intresserad av samhälle, kultur, vetenskap, reklamfria långfilmer, humor osv så har man väl inte mkt att hämta :tungan

Kapa mottagaren, skaffa digitalbox så kan du se på SVT24 och även bjuda in TV-pejlaren på en kopp kaffe och be honom titta på nyheterna på din fina MONITOR du skaffat. :D

eus skrev:
Jo visst, Rix MorronZoo ger väldigt djupa analyser med nöjessvepet där man får veta vem som legat med vem i kändisvärlden.

Nej, det är korrekt. Men P3 - vad ger de för analyser? Kommersiell radio är under all kritik, men jag undrar om det är så många samhällsbildande program tillgängliga på radio öht?

Jag menade på att det finns alternativ till faktaprogrammen på svt i det valfria utbudet.

Natur: Animal Planet
Vetenskap: Discovery x ?
Religion: En hel del
Nyheter: Massor
Kultur: ZTV :hihi

Visst, jag kollar också på SVT och de erbjuder en hel del som annars hade fattats, men det är själva grejen att de är påtvingade som stör mig. Om de tycker att de producerar och/eller sänder kvalitativ TV - låt folk välja. Om de inte tycker det - ja, då borde de ändra utbudet.

Markus skrev:
Nej, det är korrekt. Men P3 - vad ger de för analyser? Kommersiell radio är under all kritik, men jag undrar om det är så många samhällsbildande program tillgängliga på radio öht?
P3 har fått kritik nu nyligen eftersom de dragit in på fronts kassa och satsat mer på lantz. Front är väl p3:s enda egentliga samhällsövervakande/grävande program just nu.

P1 är bra annars om man är intresserad av djupare samhällsanalys :tummenupp

P4 är som p3 fast för pensionärer :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma