Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om ett hushåll innehar en tv-mottagare i någon form så är det skyldigt att betala avgift.delarossa skrev:Bara jag som hört att man måste betala licensen även om man bara har en video nerpackad i garderoben?
Nej inte om den står inställd i nån garderob o inte används!mb skrev:Om ett hushåll innehar en tv-mottagare i någon form så är det skyldigt att betala avgift.
Det var inte vad radiotjänst sade när jag snackade med dom sist (ett par år sedan) men det kan ju ha ändrats.HanneZ skrev:Nej inte om den står inställd i nån garderob o inte används!
UrbanTiger skrev:Återstår ca 0,5 timmar SVT per dygn i snitt. Alltså 1/48 av TV-avgiften borde jag betala, var fick du tag i dina blanketter![]()
Det är ju samma sak som att man har en hoj men aldrig använder den. Man måste ju ändå betala skatt och andra saker.Kakan skrev:japp men varför betalar man när man nästan aldrig tittar på den
![]()
sportarn skrev:Det är ju samma sak som att man har en hoj men aldrig använder den. Man måste ju ändå betala skatt och andra saker.
Ja, t.ex Storbritannien, Israel, Tyskland, Frankrike, Danmark, Finland, Norge, Irland, m.fl.von reisen skrev:Finns det fler länder som kräver sina medborgare på betalning för politisk propaganda TV? Skulle förvåna mig om man någonsin gjort det i länder som Cuba, Sovjet eller Kina...![]()
Antar att det kommer nya användare hela tiden. Tycker du det är trist så behöver du inte skriva i den.sgtpepper skrev:Ja, t.ex Storbritannien, Israel, Tyskland, Frankrike, Danmark, Finland, Norge, Irland, m.fl.
Hur många trådar finns det inte om TV-licens här på SH? Det är så enormt ointressant. Har ni inte råd med TV-licens så är ni fattiga stackare, sluta då att köra hoj, för det är också jävligt dyrt.
Ok, det kommer nya användare hela tiden. Visst, det är en förklaring. Men varför finns det hela tiden ett behov av att diskutera TV-licenser på ett motorcykelforum? Vad är det som gör sporthojsförare till så oerhört engagerade när det gäller denna avgift? Jag tror knappast att det finns 20-30 trådar om TV-licensen på andra hobbyforum.sportarn skrev:Antar att det kommer nya användare hela tiden. Tycker du det är trist så behöver du inte skriva i den.![]()
sgtpepper skrev:Ok, det kommer nya användare hela tiden. Visst, det är en förklaring. Men varför finns det hela tiden ett behov av att diskutera TV-licenser på ett motorcykelforum? Vad är det som gör sporthojsförare till så oerhört engagerade när det gäller denna avgift? Jag tror knappast att det finns 20-30 trådar om TV-licensen på andra hobbyforum.
För mig är det en ickefråga, jag tjänar tillräckligt med deg för att inte orka bry mig, men visst, ni fattiga stackare kan ju fortsätta älta TV-licensen!![]()
sgtpepper skrev:Har ni inte råd med TV-licens så är ni fattiga stackare, sluta då att köra hoj, för det är också jävligt dyrt.
Jo, det är en befogad frågeställning, det håller jag med om. Jag förundrades mest av att TV-licenstrådar är så vanliga här på SH.Markus skrev:Frågan togs upp som en jämförelse med skenförsäkringar. Helt befogat. 70% tycker det är ok att åka "snålskjuts" på andra genom att strunta i tv-avgiften, känslan jag har är att 70% här inne inte tycker det är ok att skenförsäkra. Helt inkonsekvent och fjantigt. Antingen är det ok att roffa åt sig eller så är det inte ok.
Jepp, jag betalar.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT